1

افزایش سقف بدهی قابل تقسیط مشهدی‌ها تا 130 میلیون تومان

علی نژاد

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: در راستای رویکرد حمایتی شورای ششم نسبت به ساکنان حاشیه شهر، سقف بدهی قابل تقسیط شهروندان ساکن در این مناطق با افزایش دوبرابری به 130 میلیون تومان رسید و حوزه درآمدی 3 نیز، علاوه‌بر حوزه‌های 4 و 5، شامل این تسهیلات شد.

به گزارش صبح امروز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در تشریح و ارائه گزارشی از ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهدمقدس، اظهارکرد: در این جلسه دو دستورکار مورد بحث و بررسی قرار گرفت که شامل یک طرح دوفوریتی و یک لایحه یک فوریتی بود.

وی با اشاره به طرح دوفوریتی که پس از طرح شدن، به تصویب اعضای شورای شهر رسید، گفت: پیشتر، بدهی شهروندان ساکن در حوزه‌های درآمدی 4 و 5، تا سقف 65 میلیون تومان مشمول تقسیط می‌شد اما براساس مصوبه جدید، ساکنان حوزه‌ درآمدی 3 نیز شامل این تسهیلات می‌شوند و سقف بدهی قابل تقسیط نیز به 130 میلیون تومان افزایش یافت.

حاجی‌بگلو افزود: رویکرد و نگاه شورای ششم نسبت به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر، رویکردی حمایتی است و امیدواریم با این تصمیم، گامی در جهت رفاه حال این عزیزان برداشته شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در ادامه به تشریح لایحه یک فوریتی ارائه شده از سوی شهرداری درخصوص تقاطع 4سطحی آزادگان پرداخت و تصریح کرد: در مناقصه اجرای این پروژه 6 شرکت‌کننده داشتیم که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برنده شده بود؛ ساختار و روش اجراء درنظر گرفته برای پروژه که در قرارداد نیز ذکر شده، تغییراتی پیدا کرد و به‌همین خاطر، شیوه پرداخت مالی هم نیازمند اصلاح بود.

حاجی‌بگلو افزود: در این ساختار به دلیل اینکه بحث افزایش بهای مناقصه بود، موضوع را بررسی کردیم که مشخص شد شامل افزایش نمی‌شود و به لحاظ فنی نیز تغییرات ساختاری برای شهروندان مناسب‌تر است.

وی گفت: برهمین اساس و به لحاظ ساختار فنی، اصلاح روش پرداخت و تغییر در قرارداد در این جلسه مطرح شد که با رای مثبت اعضای شورای شهر، به تصویب رسید.

شورای شهر، با جدیت ناظر بر عملکرد شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: اعضای شورای شهر، ضمن حمایت از شهردار، به وظایف نظارتی خود نیز به جد عمل خواهد نمود چراکه نماینده مردم هستیم و حقوق ایشان پیوسته باید در اولویت امور باشد.

حسن موحدیان در آغاز ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهدمقدس، با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل‌بیت(ع)، اظهارکرد: بنا به روایتی، فردا روز شهادت امام‌حسن‌مجتبی(ع) است که این روز را محضر امام‌زمان(عج) تسلیت عرض می‌نماییم.

وی با گرامیداشت هشتم ماه صفر، سالروز وفات سلمان فارسی، صحابی بزرگوار پیامبر(ص)، گفت: سلمان، «سلمان منا» شد چراکه با پذیرش دین اسلام و ایمان به خداوند، به‌معنای واقعی کلمه، در خدمت اسلام و پیامبر(ص) قرار گرفت.

موحدیان افزود: این مهم، بیانگر این است که با قدم برداشتن در راه اسلام می‌توان همچون سلمان فارسی راه رشد و کمال اخلاقی را طی کرد.

وی با اشاره به حکم شهردار مشهد که هفته گذشته توسط وزیر کشور به امضاء رسید، تصریح کرد: از مقام عالی وزارت کشور، بخاطر اطمینان به شورای ششم شهر مشهدمقدس کمال تقدیر و تشکر را دارم و برای آقای ارجائی، شهردار جوان و برخاسته از گام دوم انقلاب نیز آرزوی توفیق روزافزون داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: امیدواریم ایشان در مسئولیت خود پیروز و سربلند باشد و شورای شهر نیز در چارچوب قوانین، از شهردار حمایت خواهد نمود.

موحدیان با تاکید بر اینکه شورای شهر نسبت به مردم و مدیریت جامع شهر وظیفه دارد، افزود: برماست که در چارچوب مقررات عمل کنیم چراکه در این صورت، تعامل خوبی می‌توان در مدیریت شهری شاهد بود؛ اعضای شورای شهر، ضمن حمایت از شهردار، به وظایف نظارتی خود نیز به جد عمل خواهد نمود چراکه نماینده مردم هستیم و حقوق ایشان پیوسته باید در اولویت امور باشد.

وی با اشاره به رحلت دو تن از فرهیختگان و انقلابیون مشهدالرضا(ع)، گفت: مرحوم خجسته، فردی نیکوکار، اندیشمند و انسانی فرهیخته و بزرگوار بود که رفتار متواضعانه ایشان هیچگاه فراموش نخواهد شد؛ استاد فقید «رحیم‌پور ازغدی» نیز از سرمایه‌های بزرگ شهر بودند و ایشان به راستی در راه شهید مدرس قدم برمی‌داشت چراکه سیاست و دیانت را بایکدیگر درآمیخته بود.

رئیس شورای شهر مشهد در تشریح دیگر ابعاد شخصیتی «حیدر رحیم‌پور ازغدی»، افزود: وی همیشه در خدمت انقلاب بود و از سال 57 تا زمان رحلت پیوسته شخصیتی انقلابی داشت که امیدواریم با تلاش‌های خود، مدیون خون شهدا و مجاهدت‌ها و تلاش‌های این عزیزان نباشیم.

موحدیان رحلت «محمدرضا حکیمی»، فیلسوف مشهدی که تالیفات پرمایه‌ای از خود به یادگار گذاشته را هم تسلیت گفت.

وی با گرامیداشت روز ملی «سینما»، این مناسبت را به هنرمندان پیشگام و سینماگران عزیز، به‌ویژه هنرمندان مشهدی تبریک گفت و تصریح‌کرد: هنر و هنرمند متعهد و انقلابی با بهره‌گیری از زبان سینما می‌تواند نقش مهمی در تدوین گفتمان انقلاب و شورای ششم شهر مشهدالرضا(ع)، یعنی «جهانشهر برکت و کرامت»، ایفا نماید.

موحدیان با بیان اینکه مشهد مهد هنرمندان و سینماگران انقلابی بسیاری بوده و هست، افزود: انتظار داریم ظرفیت‌های شهر را با ساختن فیلم‌های فاخر با محوریت «مشهدمقدس» و «امام‌رضا(ع)» نمایش داد؛ شورای شهر و مدیریت شهری نیز از این اقدام حمایت می‌کند.

وی با تقدیر از اعضای شورای شهر، شهردار و دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص اجرایی شدن طرح واکسیناسیون خودرویی در نمایشگاه بین‌المللی، گفت: خدمات‌رسانی این مجموعه از روز شنبه آغاز شده و خوشبختانه به سرعت جایگاه خود را باز کرده است؛ امیدواریم هرچه زودتر و با تلاش مضاعف از شر این ویروس رهایی یابیم.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به تغییر وضعیت مشهد از قرمز به نارنجی، تصریح کرد: این بهبود شرایط به معنای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست؛ اصلی‌ترین راه مقابله با این ویروس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است که از عموم شهروندان مشهدی خواهش می‌کنیم به این مهم پایبند باشند.