1

۱۵ طرح شهری در بارگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی بارگذاری شد

فرماندار بجنورد گفت: ۱۵ طرح بی نام شهری در بارگاه سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی بارگذاری شد که شورای اسلامی دوره ششم مرکز استان باید رسیدگی به این طرح ها را در اولویت قرار دهد.

غلامرضا عوض زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ظرفیت های اقتصادی بجنورد با کمک بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی شناسایی و با انجام تمامی استعلام‌های مربوط و جانمایی طرح، جواز تاسیس صادر و به سرمایه‌گذاران وا گذار می‌شود که اعضای شورای شهر رسیدگی به این استعلام ها را باید در اولویت قرار دهند.

عوض زاده ادامه داد: تاکنون موافقت اصولی بی‌نام ۷۵ طرح‌ کشاورزی، صنعتی و گردشگری در استان برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری صادر شده که از این میزان ۱۵ طرح شهری و اکنون آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

وی تصریح کرد: صدور مجوزهای بی نام از جمله اقداماتی بود که در استان از یک سال گذشته عملیاتی شد زیرا روند طولانی صدور مجوزها به عنوان یک عامل بازدارنده مانع سرمایه‌گذاری می شد.

عوض زاده به دیگر اولویت های مدیریت شهری بجنورد اشاره کرد و گفت: اکنون حاشیه نشینی از معضلات شهر بجنورد محسوب می شود و مطالعات بازآفرینی در سه منطقه حاشیه ای انجام و اعتبارات مناسبی نیز از محل ستاد بازآفرینی اختصاص داده شده است که باید این روند ادامه یابد.

فرماندار بجنورد دفع نامناسب زباله شهر بجنورد را از دیگر چالش های این شهر دانست و گفت: ماحصل جلسات متعدد در این زمینه انتقال ایستگاه جمع آوری زباله علی آباد به محل کشتارگاه مصوب شد که برنامه ریزی برای احداث کارخانه کمپوست نیز در این محل انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمامی مصوبات شورای شهر باید به تصویب هیات تطبیق فرمانداری برسد، افزود: بنابراین از اعضای شورای شهر توقع داریم تا طرح هایی که با روح قانون اختلاف دارد، تصویب نکنند و در اجرای مصوبات از همان ابتدا به مواد قانونی استناد شود.

در هفت سال گذشته آمار شاغلان در واحدهای صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان از یک هزار  ۷۰ نفر سال ۹۲ به حدود چهار هزار و ۶۲۲ اشتغال رسید که رشد سه برابری را تجربه کرد.

همچنین تعداد نواحی و شهرک های صنعتی استان نیز از ۱۴ واحد به ۲۰ واحد افزایش یافت و این نشان از استقبال سرمایه گذاران و کارآفرینان برای فعالیت در این مناطق است.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

شهرداری  نیز در سال ۱۳۱۰ در این شهر بجنورد تاسیس است و هم اکنون این شهر مرکز استان خراسان شمالی طبق سرشماری ۱۳۹۵  دارای ۲۲۸ هزار نفر جمعیت دارد که  با احتساب شهرداری مرکزی با سه مدیریت شهری اداره می شود.

صدور مجوز بی‌نام ۷۴ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: تاکنون موافقت اصولی بی‌نام ۷۴ طرح‌ کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری صادر شده است که اکنون این طرح ها آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

قاسم ایزانلو  در نشست هماهنگی دستگاه های ذیربط استان برای صدور مجوز بی نام اظهار داشت: از این تعداد تنها استعلام زیست محیطی ۱۲ طرح جهاد کشاورزی و ۹ طرح گردشگری مانده است که مقرر شد تا ۲ روز آتی کسب شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: ۵۱ طرح از این تعداد در شهرک های صنعتی مستقر هستند که نیازی به کسب مجوز نیست.

وی گفت: صدور  مجوزهای بی نام از جمله اقداماتی بود که در استان از یک سال گذشته عملیاتی شده است زیراکه روند طولانی صدور مجوزها به عنوان یک عامل بازدارنده مانع سرمایه‌گذاری می شد.

ایزانلو تصریح کرد: بر این اساس با کمک بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و بر اساس قابلیت‌هایی که در هر شهرستان وجود دارد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن شهرستان را شناسایی کرده و با انجام تمام استعلام‌های مربوط و جانمایی طرح، جواز تاسیس صادر و به سرمایه‌گذاران وا گذار می‌شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: با این کار عملا هیچ یک از آن فرایندهای زمانبر و پیچیده اداری تکرار نخواهد شد و کافی است سرمایه‌گذار و متقاضی مراجعه کنند تا جواز صادر شده به آنها واگذار شود.

وی عنوان کرد: صدور مجوز بی نام و آماده سازی زمینه ها برای ورود بی دغدغه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری از جمله اقدامات موثر برای حذف بروکراسی اداری بوده که در این استان انجام شد و امیدواریم با این طرح های تسهیلی زمینه برای حضور بیشتر سرمایه گذاران در استان فراهم شود.