1

پروژه پل سواره رو و بولوار 45 متری شهید فخری زاده افتتاح شد

طی مراسمی با حضور محمد رضا کلائی و رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری و استانی پروژه پل سواره رو و بولوار 45 متری شهید فخری زاده(مسیر 45 متری سردخانه) افتتاح شد.

تلاش تا آخرین روز برای خدمت به مردم    

شهردار مشهد در مراسم افتتاح با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی دوره پنجم شورای شهر و مدیریت شهری، گفت: تا آخرین روز برای خدمت به مردم تلاش خواهیم کرد.

محمدرضا کلائی افزود: معتقدم پروژه‌های شهری از دل مشکلات و مطالبات مردم به وجود می‌آید و این پروژه نیز درپاسخ به مطالبه مردم اجرا شد.
وی اضافه کرد: در همین راستا حوزه عمران شهرداری، درخواست پلیس‌راه و مردم را جدی گرفت و شورای شهر مجوز احداث این مسیر را صادر کرد.
شهردار مشهد ضمن خداقوت برای اجرای سریع پروژه، اظهارکرد: حتی یک بار هم از این پروژه بازدید نکردم و باید به این موضوع تاکید کنم که همه پیگیریهای پل سواره‌رو و بولوار ۴۵متری شهید محسن فخری‌زاده متعلق به شورای شهر است.
کلائی با اشاره به اعیاد پیش رو، تصریح کرد: خیلی اوقات ما مانع توسعه و پیشرفت هستیم، منیت و خواسته‌های خودمان مانع پیشرفت می شود و ایام عید قربان نماد از دست دادن هرچیزی از خود برای رسیدن به مراتب بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه شورای جدید در آستانه استقرار است، خاطرنشان کرد: حتما به شورای شهر و شهردار منتخبشان کمک خواهیم کرد.
شهردارمشهد ادامه داد: ما خادم زائران امام رضا(ع) هستیم وبا نهایت سرعت تا روز آخر تمام تلاشمان را باید برای خدمت به زائران و مجاوران حضرت و انجام وظایفمان بکاربگیریم که ما تا پایان این کار را خواهیم کرد و یک روز این خدمت رسانی ترک نخواهد شد.

اجرای پل و بولوار ۴۵متری پاسخ به مطالبه مردم بود

همچنین معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این مراسم  گفت: هدف از اجرای پل سواره رو و بولوار ۴۵متری شهید فخری‌زاده پاسخ به مطالبه مردم، کاهش ترافیک و پیشگیری از تصادفات زیاد در این محدوده بود.

خلیل‌الله کاظمی افزود: عملیات اجرایی این پروژه سال۹۹ و با زمانبندی 280 روزه آغاز شد. وی اضافه کرد: تصمیم داشتیم ۲۸۰ روزه این مسیر را که شامل ۱.۱ کیلومتر در دو باند با آیلند فضای سبز و پلی به طول ۸۰ و عرض ۳۰ متر است، به بهره برداری برسانیم. اما به دلیل معارضات 13 روز دیرتر از مدت زمانبندی پروژه آماده شد که بابت این تاخیراز کسبه و اهالی عذرخواهی می‌کنم.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: از جمله معارضات پروژه دیوار زمین آستان قدس بود که یک هکتار به عقب برده شد، همچنین لوله ۲ هزار سد دوستی از داخل کال عبور کرده بود که آن را نیز جابه‌جا کردیم و برای سرعت بخشیدن به کارمجبور شدیم قسمتی از لوله را خودمان بخریم.
کاظمی با بیان اینکه کار کردن در محل ورود و خروج خودروهای سنگین بسیار دشوار بود، اظهارکرد: از ویژگی‌های پل سواره‌رو و بولوار ۴۵متری شهید فخری‌زاده این است که پل در محل سیلاب احداث شده که این امر باعث خواهد شد وضعیت خطرناک قبلی که مردم را دچار آسیب می کرد برطرف شود.
وی ادامه داد: پل سواره‌رو و بولوار ۴۵متری شهید فخری‌زاده در مجموع به دلیل ترافیک و تصادفات فراوان با توجه به وجود پایانه خودروهای سنگین در این محل و خواست مردم با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان و ۱.۲ هکتار فضای سبز اجرا شده است.

شورای شهر را با کارنامه موفق ترک می کنیم

هم‌چنین نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فعالیت های انجام گرفته شده طی چهار سال دوره پنجم شورای شهر باعث شده با کارنامه موفق شورا را ترک کنیم.

احمد نوروزی افزود:اعتبارات سنگینی در این منطقه برای احداث چندین پروژه از جمله کوهشار و بولوار 45 متری شهید فخری زاده هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در این پروژه ها باید یادی کنیم از تلاشهای معاونت اقتصادی و مالی که در پشت صحنه کار می کنند و معاونت عمرانی را برای اجرای پروژه های مختلف با تامین مالی و تملک املاک یاری می کنند.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامیشهر مشهد با بیان اینکه برخی مواقع هزینه تملک املاک قرارگرفته در مسیر پروژه ها و معارضات از خود پروژه بیشتر است، اظهارکرد: اگر قرار بود به مدیریت شهری اعتماد نکنیم بسیاری از طرح ها هنوزدر مرحله مناقصه بود.
نوروزی تصریح کرد: در کوهشار ما به تیم آقای شهردار اعتماد کردیم و پشتیبانی و همراهی شورای شهر باعث شد قدرت و بازدهی کار چند برابر شود.
وی با اشاره به اینکه در دوره پنجم راهبردهای خوبی با تدوین برنامه میان مدت بکارگرفته شد، ادامه داد: ما شهرداری را با بدهی تحویل گرفتیم و شهرداری را که بدهی سر رسید ندارد تحویل می دهیم.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای اجرای این پروژه ها حتی نیمه شب و صبح زود جلسه برگزار شد تا این نتایج شیرین به دست آمد. امیدواریم در ۴ سال آینده نیز همین سرعت ادامه پیدا کند.
نوروزی افزود: ما با کارنامه موفق شورا را ترک می کنیم وخوشحال می شویم شورای ششم بتواند با موفقیت کارش را انجام دهد.