1

دشمن بر امواج اعتراضات خوزستان سوار شد/مسئولان پاسخ مردم راندادند

به گزارش صبح امروز و به نقل از خبرگزاری مهر کریم حسینی نماینده مردم اهواز در خصوص مشکل خوزستان در تأمین آب شرب، کشاورزی و دامداری گفت: تأمین آب شرب، کشاورزی و حق‌آبه تالاب‌های خوزستان به نفع کل ایران است زیرا با حفظ محیط‌زیست به ویژه تالاب‌ها، ریزگردها کاهش یافته و علاوه بر استان خوزستان، استان‌های همجوار نیز از مشکل ریزگردها نجات پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از نظر تولیدات کشاورزی رتبه اول را در کشور دارد، ادامه داد: تأمین آب کشاورزی استان موجب خودکفایی کل کشور در زمینه تولیدات کشاورزی خواهد شد.

دشمنان داخلی و خارجی بر امواج نارضایتی مردم سوار شدند و تلاش کردند تا اغتشاشاتی ایجاد کنند اما مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان با تأکید بر لزوم مدیریت منابع آبی استان افزود: پروژه‌های انتقال آب استان خوزستان بدون پیوست اجتماعی، زیست‌محیطی و علمی اجرا می‌شود؛ مطالبه مردم، نخبگان و فعالان اجتماعی و محیط‌زیست این است که انتقال آب از سرشاخه‌های کارون متوقف شود. هر استانی نیاز به آب شرب داشته باشد، مردم خوزستان موافق انتقال آب به آن استان هستند.

وی ریشه مشکلات خوزستان را مدیریتی خواند و گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی، فراز و نشیب‌هایی در تأمین آب خوزستان وجود داشت. سال گذشته ترسالی داشتیم و امسال با خشکسالی مواجه هستیم و به دلیل کمبود باران، برای تأمین حداقل‌ها برای آب شرب کشاورزی مردم مشکلات زیادی وجود دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های زیرساختی استان خوزستان گفت: طرح‌های زیرساختی استان به سرانجام نرسیده است. اگر طرح غدیر به صورت کامل اجرا می‌شد، کیفیت آب شرب افزایش می‌یافت. در حال حاضر هر خانه در خوزستان نیاز به پمپ آب و دستگاه تصفیه آب دارد که موجب افزایش هزینه‌های مردم می‌شود.

حسینی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید از مردم به دلیل اعتراضشان گله کنیم، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر مسئولان به مطالبات مردم جواب ندادند، اعتراض، گله و نارضایتی مردم به حق است. در این فضا افرادی که مترصد نفوذ هستند و دشمنی خود را از ابتدای انقلاب به اثبات رسانده‌اند، به دنبال سوار شدن بر موج نارضایتی‌های اجتماعی بودند اما مردم اجازه ندادند.

وی گفت: دشمنان داخلی و خارجی بر امواج نارضایتی مردم سوار شدند و تلاش کردند تا اغتشاشاتی ایجاد کنند اما مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.