1

تشدید اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در مدیریت شهری

سرپرست شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به موج فزاینده ابتلا به ویروس کرونا در موج پنجم، اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی مدیریت شهری تشدید شده است.

به گزارش صبح امروز، رضا خواجه نائینی با بیان اینکه در حال حاضر تنها راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام واکسیناسیون است، افزود: لذا شهرداری با درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام به آماده سازی 16 مرکز انجام واکسیناسیون در نقاط مختلف شهر کرده است که از این تعداد 9 مرکز تجهیز و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرارداده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارکنان شهرداری به ویژه پاکبانان، کارگران خدمات شهری، پرسنل آرمستان ها، اتوبوسرانان، تاکسیرانان و.. جزو مشاغل پرخطر هستند که باید واکسینه شوند.

عزم جدی مدیریت شهری برای صیانت از سلامت شهروندان

هم چنین رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر و شهرداری مشهد نیز برای صیانت از سلامت شهروندان از هیچ همکاری و حمایتی دریغ نخواهد کرد و با پیش‌بینی برنامه‌ای کارساز و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جهادی، روند تغسیل و تدفین تسریع می‌یابد.

حسن کریمدادی در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از آرامستان بهشت رضوان، اظهارکرد: شرایط فعلی مشهد از حیث شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار اسف‌بار و ناراحت‌کننده‌ای است و متاسفیم که مردم هرروز داغدار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید با تدبیر سیاست مناسب مانع از فجیع‌تر شدن وضعیت مشهد شوند، گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده، بازدید میدانی از آرامستان بهشت رضوان، به منظور ارزیابی و مشاهده وضعیت خدمات‌دهی به شهروندان در برنامه اعضای شورای شهر قرار گرفت.

کریمدادی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم بوده این است که معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد و کارکنان سازمان فردوس‌ها با جدیت پای کار هستند؛ خوشبختانه طی چندروز اخیر وضعیت بهتر شده ولی هنوز هم شرایط قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد از پیش‌بینی طرح و برنامه‌ای برای بروزرسانی کار مردم خبرداد و افزود: شهروندان برای تغسیل و تدفین اموات خود نباید در نوبت قرار بگیرند؛ با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جهادی و اجرای طرح طاهرین می‌توان گام اثرگذاری در این جهت برداشت.

کریمدادی با تاکید بر اینکه هیچ کاری جز با همراهی و همکاری عموم مردم قابل حل و فصل شدن نیست، گفت: امیدواریم مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری مشهد نیز برای صیانت از سلامت شهروندان از هیچ همکاری و حمایتی دریغ نخواهد کرد.