1

حدود 98 درصد کودک آزار ها اعضای خانواده هستند

طبق اظهارات ریس اورژانس اجتماعی کشور حدود 98 درصد از کسانی که کودک را آزار می دهند از اعضای خانواده و اقوام نزدیک هستند و فقط 2 درصد از آنان غریبه هستند.
باید توجه داشت که تمامی مشکلات و مسائل حوزه کودک آزاری فقط با تدوین قانون حمایت از آسیب دیدگان حل نمی شود بلکه مهمترین مسئله در این حوزه مسئولیت پذیری اعضای جامعه و شهروندان به عنوان همسایه، همکار،مدیر مدرسه، اعضای فامیل و…است که در صورت مشاهده این خشونت ها سریعا با اورژانس اجتماعی تماس گرفته و این امر را گزارش دهند.
رسانه ها در این میان نقش حداکثری را در دفاع از حقوق این کودکان معصوم و آزار دیده دارند چرا که می توانند با گفتمان سازی، مطالبه گری اجتماعی و شفاف سازی به جلوگیری از بروز کودک آزاری در خانواده ها و جامعه جلوگیری کنند.
کمک 120 میلیارد تومانی نیکوکاران خراسان رضوی به مددجویان
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از افزایش 18 درصدی مشارکت‌های مردمی این نهاد در سال 99 خبر داد.
به گزارش «صبح امروز» مسعود فیروزی در نخستین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی خراسان رضوی با بیان اینکه «افزایش کمک‌های مردم به بهزیستی با وجود مشکلات اقتصادی کشور و وضعیت ضرر و زیان ناشی از کرونا، نشان می‌دهد که مردم به مددجویان بهزیستی، نگاه خاصی دارند و هیچ مشکلی نمی‌تواند آنها را از کمک به این گروه از شهروندان باز دارد» اظهار کرد: 200 هزار مددجو بهزیستی در بخش‌های مختلف به همراه خانواده‌هایشان که جمعا بیش از 600 هزار نفر هستند و 10 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند از خدمات مستقیم بهزیستی بهره می‌برند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین خواهان ساماندهی خیریه‌های موازی و نهادهای جمع‌آوری مشارکت در استان شد. وجود دستگاه‌های موازی در جلب مشارکت‌های مردمی بدون اینکه جمعیت هدف‌شان و موارد مصرف این کمک‌ها مشخص و روشن باشد، مانع دیگری در راه جذب کمک‌های مردمی برای مددجویان بهزیستی است.
این مسئول در زمینه راهکارهای حل مشکلات مشارکت‌های مردمی گفت: از استانداری می‌خواهیم با نماینده وزیر در استان در خصوص رفع مشکل شماره حساب بانک مرکزی مکاتبه و پیگیری داشته باشد. از آنجا که خیر مایل است کمکش در همان شهرستان خودش هزینه شود لذا نام حساب باید به نام مشارکت‌های مردمی همان شهرستان تغییر یابد. همچنین اجازه صادر شود که بهزیستی بتواند با امضای مدیر کل برای رفع نیازهای ضروری مددجویان تا سقف 20 میلیون ریال برداشت داشته باشد.