1

آن‌چه باید درباره عمل زیبایی بینی بدانید

علی اکبر صادقی

آنچه باید در مورد جراحی زیبایی بینی بدانید

هر نوع بینی با هر نوع شکل ظاهری و مشکلاتی از قبیل شکستگی بینی، مشکل مادرزادی، پوست ضخیم یا خیلی نازک و یا مسائل دیگر قابل جراحی می‌باشد و می‌توان شکل مطلوب‌تری برای بینی ایجاد کرد که به همان نسبت شکل مطلوب‌تری برای کل صورت ایجاد می‌شود.

طراحی بینی مطلوب بیمار قبل از عمل براساس خواسته و سلیقه منطقی بیمار و سلیقه علمی و تجربی پزشک، از طریق رویت نمونه کارهای آرشیو جراح مربوطه و یا طراحی کامپیوتری قابل انجام می‌باشد.

مدت زمان عمل جراحی بینی بر حسب مشکلات بینی بیمار به طور متوسط بین دو تا سه ساعت می‌باشد که اغلب به صورت روش باز انجام می‌شود و تعدادی هم ممکن است برحسب ضرورت به صورت بسته انجام شود. حداقل سن مناسب جراحی بینی بر حسب بلوغ صورت بین ۱۶ تا ۱۷ سال برای خانم‌ها و ۱۷ تا ۱۸ سال برای آقایان می‌باشد.

زمان ترخیص بیمار از کلینیک بیمارستان حدود ۵ تا ۶ ساعت بعد از خاتمه عمل جراحی و متعاقب هوشیاری کامل و تحمل مایعات می‌باشد.

تورم بینی در ماه اول ۵۰ درصد و تا ماه دوم ۷۰ درصد و تا ۶ ماه ۹۰ درصد کاهش می‌یابد، البته لازم به ذکر است در بینی‌های گوشتی، کاهش تورم ممکن است تا یکسال طول بکشد.

جراحی بینی در دست آزموده و توانای جراح پلاستیک یکی از موثرترین و مهم‌ترین اعمال زیبایی بوده چرا که با قاطعیت می‌توان گفت تاثیر شگرف و موثری در کل صورت دارد.