1

پیروزی در انتخابات یا شکست فی نفسه فاقد ارزش است

جواد آرین‌منش | نماینده ادوار مشهد

باسلام وادای احترام به روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وشهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ورهبر معظم انقلاب , وشما مردم عزیز و فهیم    مایلم دراین شرایط حساس وتاریخی ودرآستانه انتخاباتی بزرگ وفراگیر نکاتی را یادآور شوم

نهال نهضت عظیم اسلامی مردم عزیز ایران با مجاهدتها واتحاد ملت سرافراز وخون هزاران شهید وبهای عظیمی که ملت  سلحشور پرداخت به ثمر نشست . ونظامی مبتنی بر ایمان به خدای یکتا، معاد وعدل الهی وامامت وکرامت وارزشهای والای انسان وآزادی شکل گرفت . نظامی که برابر قانون اساسی می بایست در همه شئون با اتکا به آراء عمومی وانتخابات ومشارکت واقعی مردم اداره شود ومردم از هرقوم وقبیله ای که باشند از حقوق مساوی و از تمامی حقوق انسانی،سیاسی،اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی بارعایت موازین اسلامی برخوردارباشند . نظامی که حقوق زنان درتمام جهات بارعایت موازین اسلامی تضمین گردد وحیثیت جان ، مال ، حقوق ، مسکن وشغل اشخاص از تعرض مصون باشد. نظامی که تفتیش عقائد ممنوع وآزادیهائی نظیر آزادی نشریات و مطبوعات ، احزاب  وجمعیت ها ، تشکیل اجتماعات وراهپیمائی ها ، برخوداری از تامین اجتماعی ، آموزش پرورش رایگان ، داشتن مسکن مناسب ، داشتن رفاهی مناسب ، حفظ حرمت افراد  برابر قانون اساسی و قوانین جاری رعایت گردد.

اینک بیش از 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری گردیده است ، راهی پر فراز ونشیب طی شده است .گامهای بلند و مؤثری برداشته شده است ودستاوردهائی همچون ، جمهوریت و مردم سالاری دینی .اتکاء به توانایی های داخلی ، ثبات وامنیت واقتدار منطقه ای ، پیشرفتهای علمی ، توسعه سیاسی بدست امده است  امروز در دهه پنجم انقلاب گام نهاده ایم ، از ظرفیتهایی ارزشمند مدیران وکارگزارانی  جوان واندیشمندونیروی انسانی متعهد ومنابع عظیم طبیعی برخورداریم و   می توانیم باتکیه بر علم و پژوهش ، معنویت واخلاق ومشارکت مردم بر مشکلات بویژه مشکلات شدید اقتصادی ، فقر ، فساد و تبعیض ، تورم افسار گسیخته و بی عدالتی فائق آئیم واستقلال کشور وعزت ملی را در عرصه های سیاسی ، اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی تامین نمائیم .

ازمهمترین لوازم این موفقیت انسجام ملی ، حضور ومشارکت مردم در همه صحنه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ، وحفظ وتقویت مردم سالاری و جمهوریت نظام و حضور در پای صندوقهای اخذ رأی در همه شرایط و همه انتخابات هاست هرچند شرایط بطور کامل  مطلوب ودلخواه وایده آل نباشد.

لذا ااینجانب  بعنوان کسی که در مقاطع مختلف مورد لطف و محبت شما مردم مشهد بوده ام و در دوره های هفتم وهشتم  مجلس شورای اسلامی افتخار نمایندگی شما را  در مجلس برعهده داشته ام بر اهمیت حضور و مشارکت شما در پای صندوقهای اخذ رای بخوبی واقفم و درخواست می کنم تا با مشارکت در انتخابات پیش رو نسبت به انتخاب کسانیکه شایسته ریاست جمهوری و عضویت  در شورای اسلامی شهر می دانید دریغ نفرمائید تا با یاری خداوند متعال آینده بهتری  را برای جوانان و فرزندانمان رقم بزنیم چرا که انتخابات بدون تردید بارزترین  نماد مشارکت سیاسی و مرد سالاری دینی محسوب می گردد.

واما سخنی با نامزد های محترم عضویت در شورای شهر مشهد

ضمن ادای احترام به یکایک شما داوطلبین و نامزدهای عضویت در شورای شهر مشهد که مخلصانه و صادقانه در این امر خطیر مشارکت کردید و آبرو و حثیت خود را در راه توسعه وآبادانی و رفاه بیشتر مردم در معرض انتخاب قرارداده اید و در این امر خطیر پیشگام شدید وبدون تردید گامی در مسیر تحقق مشارکت حداکثری برداشته اید  بعنوان فردی که تجربه بیشتری در این مسیر دارم عرض می کنم  که به آن میزان در این مسیر موفق خواهید بود که بانیت خیر و خلوص نیت و خدمت به  جامعه و  در نظر داشتن رضای خدای متعال قدم بردارید و گرنه دچار خسران دنیوی و اخروی خواهید بود. موفقیت ظاهری ، پیروزی در انتخابات یا شکست فی نفسه فاقد ارزش است بنابراین با توکل بر خدا و رعایت اخلاق اسلامی کار را دنبال کنید.

به خوبی واقفید که مشهد مقدس موجودیت خود را مرهون وجود مقدس حضرت ثامن الحجج (ع) است و به همین دلیل مشهد پیشخوان فرهنگی و پایتخت معنوی جهان اسلام تلقی میگردد. خدمت به مردم این شهر وزائرین آن در هر شکل توفیقی بسیار بزرگ وارزشمند است. که هیچ چیز جایگزین آن نخواهد بود.

مشهد در افق تمدن اسلامی می تواند نقش مؤثرو بی بدیلی را ایفا کند و به کلان شهری تبدیل شودکه با تکیه بر ارزشهای اسلامی و انقلابی ، هویت و معماری اسلامی، محیط زیستی سالم، تضمین کننده رفاه و آسایش  مردم وزائرین و  الگوی برتر برای کلانشهر های اسلامی و نمادی از یک آرمان شهر اسلامی باشد.

اگر چه  امروز علیرغم تلاشهای بسیار خوبی که از سوی مدیریت های شهری در سالهای گذشته و اخیر صورت گرفته و پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته است لکن همچنان  از آسیب های گسترده اجتماعی ، حاشیه نشینی وسیع  ، وجود بافت های فرسوده ، توزیع نامتوازن جمعیت ، و مسایلی از این دست   رنج می برد.

بدون تردید حرکت از وضعیت موجود  ودستیابی به وضعیت مطلوب نیازمند هماهنگی و مدیریت واحد شهری ، جلب همکاریهای ملی ، تأمین درآمد  پایدار برای شهر و مشارکت آحاد مردم است که این امر با یاری خداوند متعال و باانتخابی اصولی انشاالله میسر خواهد بود.

دوستان عزیز اینجانب نیز بمنظور سهیم بودن ومشارکت در این امر خیر وگرم کردن فضای انتخابات به ثبت نام بعنوان نامزد شورای اسلامی شهر مشهد مبادرت کردم ودر ماههای اخیر با طرح دید گاها ونقطه نظرات در فضای حقیقی و مجازی و شرکت در جلسات و مصاحبه ها سعی در انتقال تجربیات خود داشتم لکن اینک احساس می کنم بحمداالله ترکیبی ارزشمند از نیروهای باتجربه و جوان و با انگیزه و متخصص در صحنه انتخابات بصورت مستقل یا در قالب ائتلافهای گوناگون حضور یافته اند وفضای انتخاباتی خوبی ایجاد شده است . ضمن تشکر صمیمانه  وخالصانه از همه بزرگان ودوستانی که  در قالب احزاب و تشکلهای سیاسی، فرهنگی و اشخاص  حقیقی وحقوقی و ائتلافها در این مدت نسبت به این بنده   ابراز محبت نموده اند .از این پس ضرورت و تکلیفی به ادامه راه در کسوت نامزد انتخابات احساس نمی کنم لکن امادگی کامل دارم که در زمینه انتقال تجربیات  به جوانان عزیز و به منتخبین ملت در هر شکلی که ضرورت داشته باشد همکاری نمایم توفیقات روز افزون همه خدمتگزاران به مردم را  از خدای سبحان مسالت می نمایم

 

والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته

جواد آرین منش

18/03/1400