1

فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است

 

تاریخ انقلاب اسلامی ایران، مشحون از افتخارات و دستاوردهای غرورآفرین و درخشانی است که پیوسته بر تارک این مرز و بوم خواهد درخشید.

یکی از برگ‌های زرین این کتاب ثمین و سراسر مروج آزادگی و جوانمردی، در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ رقم خورد؛ آنجا که دست خدا به یاری رزمندگان جان‌برکف ما آمد و فتح الفتوحی حاصل شد از جنس آزادسازی خرمشهر.

به راستی که سوم خرداد نه تنها یادآور آزادی خرمشهر بلکه یادآور فداکاری‌ها، رشادت‌ها و ایستادگی‌های تحسین برانگیز مدافعان ایران اسلامی در برابر نیروهای متجاوز و افرادی است که نسبت به این خاک مقدس چشم سوء داشتند.

و چه زیبا رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی فرمودند: «آینده انقلاب متعلق به شماست و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد، اما از جنگ نظامی سخت‌تر است».

واکاوی و بررسی جامع و همه‌جانبه این فرمایش گران‌سنگ امروز بیش از پیش احساس می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری در پیش است و دشمن تمام توان خود را منسجم کرده تا ما را نسبت به انقلابی که متعلق به خود ماست، مایوس و ناامید کند.

ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با عنایات حق و رهنمون‌های رهبری، خرمشهرهای بسیاری را فتح کرده و دشمن هربار سرخورده‌تر از گذشته شده است.

حال خرمشهر دیگر پیش‌روی ملت ما، ۲۸ خرداد است؛ آن‌گاه که با انتخابی درست و انقلابی سرنوشت ۴ ساله کشور عزیزمان را رقم می‌زنیم.

حال بگذار عده‌ای در کوس نومیدی و سیاه‌نمایی بدمند ولی بار دیگر صدای باطل آن‌ها همچون حادثه طبس، در زیر وفور شن‌های سیاه بیابان خاموش خواهد شد.

آری ما از راه نظام و انقلاب و رهبری اندکی کوتاه نمی‌آییم و سخت‌تر از این روزها را با گوشت و پوست و خون خود درک کرده‌ایم.

دشمنان و بدخواهان بدانند که نهضت روح‌ا… همچنان ادامه خواهد داشت و پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی خود خواهیم رساند.

 

 

حسین ضیایی

 

کارشناس ارشد علوم ارتباطات و فعال فرهنگی و رسانه