1

سهم خراسان شمالی از ردیف بودجه مناطق محروم

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: امسال  ۴۷۷ میلیارد تومان از ردیف بودجه مناطق محروم به استان اختصاص یافته است که برای طرح‌های زیرساختی هزینه خواهد شد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از ایرنا، حسن پارسی پور روز گذشته اظهار امیدواری کرد که با این میزاناعتبار بسیاری از طرح های نیمه تمام استان که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: دولت به دنبال محرومیت زدایی، سرمایه گذاری و جبران عقب افتادگی ها در کشور به خصوص در استان های کمتر برخوردار است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با اشاره به مشکلات زیرساختی استان تصریح کرد: مشکلات زیرساختی استان از جمله بزرگراه، فرودگاه و شبکه ریلی محرز است و تصمیم گیری در مورد این طرح ها در حوزه کاری وزارتخانه ها است و استان تنها نظارت بر این طرح ها را برعهده دارد و نیاز است تا قدم های بزرگتری برای حل این مشکلات برداشته شود.

وی بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی استان در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲ برابر رشد داشته است و در اعتبارات هزینه ای نیز امسال شرایط مناسبی به نسبت گذشته داریم و امیدواریم بسیاری از مشکلات استان با این اعتبارات برطرف شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان شمالی گفت : رویکرد دولت در لایحه بودجه سال آینده کشور کمک به پویایی اقتصادی است و اعتباری که برای یارانه و یا کمک بلاعوض در لایحه بودجه  قرار گرفت نیز نشان از توجه دولت به رونق اقتصادی و معیشت مردم در مناطق محروم دارد.

پارسی پور انضباط مالی را از دیگر مزیت های لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت بیان کرد گفت: انضباط اجتماعی، اداری و مالی بستر حرکت و توسعه است و اگر بنا است که دولت و ملت در مسیر توسعه محکم تر حرکت کنند باید انضباط مالی حاکم باشد.

وی افزود: در این زمینه دولت بر اساس وظیفه قانونی در موعد مقرر لایحه بودجه را تنظیم و تقدیم کرد و این نشانه انضباط مالی دولت است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.