1

تعویق 10 روزه در پرونده‌های عدم پرداخت چک در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی با اشاره به توقف صدور گواهی عدم پرداخت چک برگشتی، گفت: پرونده چک‌های برگشتی استان که قبل از این قانون گواهی عدم پرداخت آن صادر شده، ۱۰ روز به تعویق می‌افتد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از مهر، محمدعلی شجاعی روز گذشته در ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با پیشنهاد وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و تاکید سیستم قضائی کشور با آگاهی از مشکلات به وجود آمده برای کسبه در ایام شیوع بیماری کرونا، بحث صدور گواهی عدم پرداخت چک‌های برگشتی متوقف شد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در استان مقرر شد حتی برای چک‌هایی که از قبل گواهی عدم پرداخت صادر شده است در شرایط کنونی به مدت ۱۰ روز از به جریان افتادن پرونده مربوطه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بحث مالیات، جرایم و امهال در حوزه مالیاتی کسبه به زودی ابلاغ می‌شود، افزود: این دو مصوبه برای برطرف کردن مشکلات کسبه در حوزه‌های بانکی و مالیاتی است.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بر کاهش حضور کارکنان در ادارات بر اساس رنگ بندی ابتلاء در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: مدیرکل اداره متخلف توبیخ و به وزیر مربوطه معرفی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان داشت: شرایط کرونا رو به بهبود است اما اگر رعایت پروتکل‌ها را جدی نگیریم قطعاً تعداد مبتلایان و فوتی‌ها افزایش می‌یابد.

وی در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر اساس وضعیت رنگ بندی شیوع بیماری است و باید فهرست فضاهای غیر مسقف برای برگزاری به فرمانداری‌ها ابلاغ شود.

شجاعی با تاکید بر برگزاری مراسم شب‌های قدر با نظارت ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا، تصریح کرد: مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا یک سند بالادستی است و ما باید با توجه به شرایط این مصوبات را بومی سازی کنیم اما نباید با مصوبات ستاد ملی منافاتی داشته باشد.

تعطیلی بوستان‌ها در شب، مسدود کردن مسیرهای پیاده روی با درصد بالای شیوع کرونا در طول روز، جلوگیری از ورود و توقف اتوبوس‌ها و خودروهای مسافربری به شهرها، توجه به حل مشکلات خانواده‌های متوفیان، اطلاع رسانی دقیق در مورد واکسن با هدف جلوگیری از سوءاستفاده، ورود اتحادیه‌ها برای رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در صنایع کوچک و کارگاه‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.