1

اهداء 82 قلم تجهیزات پزشکی پیشگیری و درمان کرونا به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در طرح شهید سلیمانی

 

صبوری مدیر شعب بانک مهرایران در استان خراسان رضوی با اشاره به اقدام خیر خواهانه این بانک در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود و کمک به کادر درمان ،از خرید 82 قلم از انواع تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماری کووید 19 و اهداء آن به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خبرداد.

متن خبر: به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران ،در مراسمی که با حضور دکتر نعمت شاهی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و میرهادی معاون مدیر شعب این بانک در استان خراسان رضوی برگزار گردید،تعداد 82 قلم از انواع تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماری کووید 19 از جمله کپسول اکسیژن و متعلقات،دستگاه ضدعفونی کننده UV ،دستگاه تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر در اختیار کادر درمان و مردم شریف شهرستان سبزوار قرار گرفت.

در این جلسه دکتر نعمت شاهی ضمن تقدیر و تشکر از اقدام خیرخواهانه بانک مهرایران بیان داشت:

برای برون رفت از شرایط بحرانی کنونی نیاز داریم تا همه ی مردم و سازمان ها همکاری لازم را داشته باشند و در این میان اقدام بانک مهرایران بسیار ارزشمند و اثرگذار می باشد.

 

 

 

وی افزود:تهیه ی تجهیزات پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بخش مهمی از دغدغه های کادر درمان می باشد و وجود تعداد کافی از این قبیل تجهیزات در روزهای پیک بیماری در نجات جان هموطنان عزیز بسیار حائز اهمیت است.

شایان ذکر است بر اساس تفاهم نامه ما بین این بانک و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و در قالب طرح شهید سلیمانی،تعداد 15000 قلم از انواع تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماری کرونا و با اختصاص بودجه ای بالغ بر 130 میلیارد ریال ، در بین 126 مرکز منتخب و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع گردیده است که از این بین بیش از ۱۱۰۰ قلم به ارزش پنج و نیم میلیارد ریال سهم استان خراسان رضوی برای توزیع در ۶ مرکز منتخب استان بوده است.

بودجه اختصاص یافته در این طرح برای اولین بار و به ابتکار این بانک از محل وجه التزام(جریمه دیرکرد)تسهیلات تامین گردیده است.