1

اجرای جاده بجنورد-جنگل ۸۸ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: اجرای پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان تاکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون بیش از ۱۰۵ کیلومتراز این مسیر بهره‌برداری شده است.

مهدی رشیدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول مسیر بجنورد-جنگل گلستان با احتساب کنارگذر شمالی، حدود ۱۵۹ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۱۰۵ کیلومتر از این مسیر به صورت چهارخطه زیر بار ترافیکی است.

وی با اشاره به اینکه هنوز اجرای ۵۳ کیلومتر از مسیر باقی مانده است افزود: تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه راهسازی هزینه شده است.

رشیدی گفت: تکمیل این پروژه، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امسال هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار به آن، تخصیص داده شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی افزود: تا خردادماه امسال ۱۲ کیلومتر از مسیر به بهره براری می رسد و به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک می رود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ کیلومتر از پروژه مزبور در تقاطع غربی کنارگذر شمالی بجنورد، ۶ کیلومتر در حدفاصل تاتار تا بدرانلو و چهار کیلومتر در حدفاصل آرمادلو تا چشمه خان بهار امسال بهره برداری می شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: این پروژه در لیست پروژه های جهش تولید هم قرار دارد.

برای تکمیل اجرای پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان در سفر کاروان دولت به استان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

باند دوم بزرگراه بهشهر- گرگان- بجنورد- قوچان، بخشی از دالان سراسری شرق به غرب در شمال کشور است که کل این محور ۵۳۲ کیلومتر طول دارد.