1

پایه حقوق ۱۴۰۰

هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال، بحث لایحه‌ حقوق و دستمزد سال جدید در فضای مجازی مطرح شده و گمانه‌زنی‌ها درباره مبلغ پیشنهادی مجلس و پاسخ دولت آغاز می‌شود. از همین رو گروه نانوواچ پس از جست‌وجوی انجام شده، مبلغ پیشنهادی مجلس برای حداقل عیدی و پایه حقوق سال ۱۴۰۰ را به اطلاع همراهان عزیز می‌رساند.

لازم به ذکر است که پایه حقوق هر سال توسط شورای عالی کار در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و برای نهایی و اجرایی شدن به دولت ابلاغ می‌شود.

در سال ۱۳۹۹ میزان حقوق پایه ۱۵ درصد نسبت به سال قبلش افزایش داشت و با احتساب همان ۱۵ درصد، به حدود ۲۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال می‌رسید. امسال مبلغ پیشنهادی مجلس شورای اسلامی برای پایه‌ی حقوق سال ۱۴۰۰، به میزان ۲۵ درصد افزایش داشته که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش بیشتر را دارد. بنابراین پایه‌ی دستمزد ۱۴۰۰ با احتساب ۲۵ درصد افزایش به ۳۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال در ماه تغییر کرده است. البته همان‌طور که گفته شد، این مبلغ برای نهایی شدن باید به تایید دولت برسد.

 

میزان پایه عیدی سال ۱۴۰۰ نیز از سوی مجلس برای تایید و اجرایی شدن به دولت ابلاغ شده است. بر اساس اعلام اولیه شورای کار، میزان پایه عیدی کارکنان دولت مبلغ ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است. همچنین برای حدقال عیدی کارگران مبلغ ۳۸/۲۰۸/۰۰۰ ریال و حداکثر عیدی دریافتی کارگران در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۷/۳۲۰/۰۰۰ ریال می‌باشد.