1

تأمین آب خراسان شمالی از دریای عمان

استاندار خراسان شمالی گفت: استانداران منطقه پنج کشور با گنجاندن خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های هدف طرح انتقال آب دریای عمان به شمال شرق کشور موافقت کردند.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی نوشت: محمدعلی شجاعی با بیان اینکه «این امر در نشست کارگروه این منطقه شامل استانداران خراسان رضوی، جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان، که در چابهار برگزار شد، مصوب و برای بهره‌مندی خراسان شمالی از طرح انتقال آب دریای عمان به مسوولان کشوری ارائه شد» اظهار کرد: طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌ها،  باید نگاه به حال و آینده این مناطق باشد.

به گفته وی با توجه به شرایط کارشناسی شده در خراسان شمالی که لزوم بهره‌مندی این استان از این طرح را اثبات می‌کند و برای هموار شدن مسیر توسعه صنعت در این خطه و به منظور حفظ منافع مردم خراسان شمالی باید در این طرح گنجانده شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه ضروری است این کارگروه عاقلانه عمل کند، افزود: یقینا اگر استانی جز خراسان شمالی نیز در این وضعیت قرار داشته و در طرح مزبور دیده نشده بود، بنده به عنوان یکی از تصمیم‌گیران این کارگروه نسبت به این امر اعتراض کرده و همین نظر را داشتم.

وی با بیان اینکه «اکنون اگر صنعتی بخواهد در خراسان شمالی راه اندازی شود که تغییرات بزرگی در توسعه و آینده استان ایجاد کند؛ تامین آب مورد نیاز آن چالشی اساسی پیش روی استان خواهد بود» گفت: به همین دلیل باید بر ضرورت الحاق خراسان شمالی به طرح مزبور تأکید کرد.