1

داستان سیلی تکرار شد؟

سرویس سیاسی

روز گذشته انتشار فیلمی از نحوه برخورد یک نماینده مجلس با مامور راهور خبرساز شد. فیلمی که به سرعت فضای رسانه ای و مجازی را تحت الشعاع خود قرار داد. نماینده ای که قصد عبور از خط ویژه را داشته است و چون با ممانعت پلیس راهور روبرو شده به صورت او سیلی زده است.

این خبر خیلی زود واکنش‌هایی را نیز به همراه داشت. محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر ضرب و شتم ماموران نیروی انتظامی توسط یکی از نمایندگان مجلس و روند بررسی این موضوع در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: اگر گزارشی به دسته هیئت نظارت برسد قطعا آن را بررسی خواهند کرد، بنده تاکنون استعلام گرفته‌ام هنوز شکایتی به ما واصل نشده است.

وی افزود: بنده با آقای عنابستانی صحبت کرده‌ام و ایشان درگیری فیزیکی خود با مامور پلیس را به طور کلی تکذیب کردند.

دشتی اردکانی ادامه داد: آقای عنابستانی گفتند که سرباز به من توهین کرد، ولی بنده به صورت فیزیکی با وی درگیر نشده‌ام.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید این پرونده را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی کنیم و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

همه در برابر قانون مساوی هستند

رییس مجلس شورای اسلامی نیز، با بیان اینکه همه در برابر قانون مساوی هستند، در قالب یک توییت با اشاره به حادثه درگیری یک نماینده مجلس با مامور راهور بر ضرورت برخورد  بدون مسامحه هیئت نظارت بر نمایندگان درصورت احراز تخلف تاکید کرد.

توییت رییس مجلس به شرح زیر است: در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‎اولین مدافعش حقوق آنهاست.

در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد.

حادثۀ درگیری نماینده مجلس با مامور راهور در مجلس در حال بررسی است

همچنین رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، به تشریح نحوه رسیدگی به موضوع حادثه درگیری یکی از نمایندگان مجلس با مامور راهنمایی و رانندگی پرداخت.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی گفت: حادثۀ درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی با مامور راهور در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پس از رسیدن گزارش‌ها و‌ ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از مامورین پلیس راهور، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی  صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌های چند روزه، گزارش نیروی انتظامی در این باره هنوز به مجلس ارسال نشده است.

رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این هیئت ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

عنابستانی نماینده سبزوار اولین بار نیست که به واسطه حواشی خبرساز می‌شود. او در روزهای ابتدایی مجلس نیز با اظهار نظر عجیب در رابطه با میزان هزینه اجاره مسکن نمایندگان نیز سر و صدای زیادی را براه انداخته بود.

اما نکته حائز اهمیت در این‌باره تکرار این قبیل اتفاقات در بازه زمانی نه چندان زیاد اخیر است. مسئله‌ای که نیاز به واکاوی دقیق رفتار مسئولان در مواجه با قانون دارد. و البته برخورد دستگاه‌های نظارتی با چنین اتفاقاتی.

امیدواریم اینبار وعده مسئولان نظارتی در ارائه و برخورد صریح و شفاف با این موضوع سبب شود تا دیگر با چنین صحنه‌هایی از سوی مسئولان مواجه نشویم.