1

X55، کراس اوور لوکس چینی

 X55 در کشور چین تحت عنوان تیگو 5X شناخته می‌شود و جدیدترین کراس اوور چری به حساب می‌آید که در حال حاضر به بازار کشورمان راه یافته و شرکت مدیران خودرو مسئولیت عرضه آن به بازار داخل را بر عهده گرفته است.

X55 نخستین بار طی سال ۲۰۱۴ در قالب یک طرح مفهومی موسوم به کانسپت بتا رونمایی شدنسخه تولیدی آن نیز در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ رنگ بازار چین را به خود دید و همین امر کافی بود تا نظر مسئولان شرکت مدیران خودرو به سوی این کراس اوور جدید کمپانی چری جلب شودمدیران خودرویی‌ها خیلی زود دست‌به‌کار شدند و با وجود قرار داشتن تحت شرایط تحریم شدید، کراس اوور چری تیگو ۵ ایکس را با نام ام وی ام ایکس ۵۵ به لیست تولیدات خود اضافه کردند.

طراحی کابین X55

طرح داشبورد ام وی ام x55 به سبکی نامتقارن ترسیم شده و دریچه‌های تهویه برخلاف رویه جاری، به شیوه‌ای ناهمگون یکی در سمت راست و دیگری در بخش بالایی نمایشگر جا خوش کرده‌اند؛ این سبک تا حدودی خلاقانه جلوه می‌کند اما شاید موردپسند همه سلیقه‌ها قرار نگیرد. 

سایر قسمت‌های کابین‌ این خودرو از طراحی شیوا و تقریبا آینده‌نگرانه بهره می‌برند و به‌طور کل احتمالا اکثر مشتریان نسبت به فضای داخلی این خودرو احساس رضایت خواهند داشت. 

سطح کیفی متریال و میزان جاداری کابین  X55 در این کلاس خودرویی قابل قبول جلوه می‌کند اما قیمت‌گذاری شرکت مدیران خودرو به قدری بالاست که انتظارات را از کیفیت کابین ام وی ام ایکس ۵۵ بیش از حد افزایش داده و شاید در رنج قیمت کنونی، مشتریان سطح کیفی بالاتری را از کابین ام وی ام ایکس ۵۵ انتظار داشته باشندهمچنین محفظه بار ام وی ام ایکس 55 حدود 340 لیتر فضا را در اختیار لوازم کاربران قرار می‌دهد که در قیاس با صندوق عقب برخی رقبا، چندان بزرگ و جادار به نظر نمی‌رسد.

امکانات رفاهی  

ام وی ام ایکس ۵۵ در قالب دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت به دست مشتریان داخلی رسیده که نوع اکسلنت اسپرت آن عنوان نسخه فول آپشن را یدک می‌کشد و سطح نسبتا مناسبی از تجهیزات را به خدمت مشتریان این خودرو درآورده استبا این حال عدم وجود سیستم تهویه اتوماتیک و جایگزینی آن با سامانه صرفا دیجیتال، ضعفی غیرقابل اغماض برای این خودرو به شمار می‌رود. 

در ادامه لیستی از بهترین امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام ایکس ۵۵ را مشاهده خواهید کرد:

 آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف، صندلی چرمی، صندلی راننده با تنظیمات ۴ حالته برقی، تهویه دیجیتال، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، ۴ عدد کیسه هوا، نمایشگر ۷ اینچی کیلومترشمار، دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، ۶ عدد اسپیکر، فرمان برقی با روکش چرم و حساسیت نسبت به‌ سرعت، چراغ‌های مه شکن، دی ‌لایت، ترمز پارک برقی، اتو هلد، حسگر پارک عقب و فشار باد تایر، کنترل کشش و پایداری، کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل ایستایی در سربالایی و کروز کنترل.

مشخصات فنی

ام وی ام X55 نیروی مورد نیاز خود را از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ موجود در چری تیگو ۷ و آریزو ۵ توربو دریافت می‌کنداین موتور قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است و شتابی در حدود ۱۰.۹ ثانیه را برای این خودروی ۱۳۶۰ کیلوگرمی به همراه می‌آوردلازم به ذکر است که  MVM X55 جهت پیمایش مسافت ۱۰۰ کیلومتر به‌طور میانگین حدود ۶.۵ لیتر سوخت نیاز داردبا این حساب به نظر می‌رسد قوای فنی ام وی ام ایکس55 به‌راحتی بتواند نیاز گستره‌ی وسیعی از مشتریان ایرانی را به خوبی پاسخگو باشد.