1

افتتاح پارکینگ هوشمند مجد با ظرفیت پارک 1070 خودرو

600 تاکسی و اتوبوس جدید بهره‌برداری شد

 

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد پارکینگ هوشمند مجد با ظرفیت پارک 1070 خودرو به دست رئیس‌جمهور افتتاح و 601 تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس جدید رونمایی شد.

رییس جمهور گفت: امید داریم در شهر مشهد شاهد موفقیت بیشتری از سوی استانداری، شهرداری و شورای شهر برای خدمات بیشتر به مردم و زائران باشیم.

حسن روحانی در مراسم آیین بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند زیرسطحی مجد و رونمایی از 601 دستگاه اتوبوس مینی‌بوس و تاکسی نوسازی به‌صورت ویدیو کنفرانس که با حضور استاندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر در محل برگزار شد، اظهار کرد: شهر مشهد دارای اهمیت ویژه‌ای به جهت حضور زائران در طول سال است.
وی افزود: خدماتی که امروز افتتاح می‌شود برای ما بسیار اهمیت دارد؛ آماری که امروز در بحث نوسازی دستگاه‌های حمل‌ونقل در مشهد ارائه شد، برای ما اهمیت دارد و امید داریم در شهر مشهد شاهد موفقیت بیشتری از سوی استانداری، شهرداری و شورای شهر برای خدمات بیشتر به مردم و زائران باشیم.

تأمین مالی ٣٤ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد در دوره دوم دولت تدبیر و امید

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آیین بهره‌برداری از پارکینگ زیرسطحی مجد گفت: در دوره دوم دولت تدبیر و امید تاکنون شهرداری مشهد ٣٤ هزار میلیارد تومان منابع مالی تأمین‌شده است.

هم‌چنین محمدرضا حیدری در مراسم ویدئوکنفرانس بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند مجد و رونمایی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد، ضمن تشکر از همراهی دولت محترم و وزارت کشور، به‌ویژه معاونت هماهنگی امور عمرانی و شهرداری‌ها، اظهار کرد: با تلاش‌های شورای پنجم شهر مشهد، شهردار پرتلاش و کارکنان و مدیران خدوم شهرداری، دستگاه‌های مختلف اجرایی و استانداران ادوار مختلف، در این دوره روند توسعه و عمران شهر مشهد شرایط بسیار پررونقی را تجربه می‌کند.

وی بابیان اینکه مدیریت شهری مشهد در زمان دولت دوازدهم، از شهریور ۱۳۹۶ تاکنون، ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی تأمین کرده که در بین کلان‌شهرهای کشور کم‌نظیر است، گفت: بسیار خرسندیم که اعلام کنیم، تا پایان این دوره، ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه در مشهد مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید؛ تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرارگرفته، ۲۲۰۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها تا پایان سال در اختیار عموم قرار می‌گیرد و مابقی نیز در ۶ ماهه نخست سال آینده به سرانجام می‌رسند.

حیدری از فعال بودن ۵۰ پروژه در حوزه‌های مختلف اعم از حمل‌ونقل، خدمات‌شهری، فضای سبز و فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر مشهد خبر داد و افزود: ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به تقاطع چهار سطحی آزادگان و همچنین پارکینگ زیرسطحی آزادی اشاره کرد که عملیات اجرایی هر دو بااعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان درحال انجام است؛ پارکینگ تقاطع آزادگان در ۲۲ بهمن‌ماه و پارکینگ آزادی نیز طی یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

پل مصلی برای اتصال حاشیه به متن در حال احداث است

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به پروژه تقاطع مصلی که بااعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان درحال انجام است، این پروژه را ارتباط‌دهنده و متصل‌کننده حاشیه به متن شهر دانست.

حیدری خاطرنشان کرد: حفر تونل خط ۳ و سه ایستگاه منتهی به حرم مطهر رضوی، آغاز عملیات حفاری خط ۴ مترو بااعتبار بیش از۳ هزار میلیارد تومان، احداث دوربرگردان‌های مختلف و … از پروژه‌های فعال حوزه حمل‌ونقل هستند.

وی با اشاره به استقرار ۳۰ دفتر تسهیلگری پیرو سیاست و برنامه تدوین‌شده از سوی دولت برای بافت‌های فرسوده، گفت: خوشبختانه به برکت فعالیت این دفاتر و همچنین مصوبات و بسته‌های تشویقی شورای شهر برای نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی شاهد حرکت و جنبش خوبی در این نقاط هستیم.

کارخانه نوآوری به‌زودی افتتاح می‌شود

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کارخانه نوآوری مشهد پرداخت که عملیات اجرایی آن بااعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغازشده و ظرف چند روز آینده افتتاح می‌شود.

وی کارخانه نوآوری را بستر بسیار خوبی برای استارتاپ‌ها و فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه شهر مشهد دانست که در کشور بی‌نظیر است.

پروژه‌های کوه پارک، بوم پارک، نوسازی و بهسازی جلوخان آرامگاه فردوسی و مسیر اتصال آن به کهن دژ دیگر محورهای سخنان رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور بود.

حیدری در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از 200 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس بااعتبار 200 میلیارد تومان، گفت: پارکینگ چند سطحی مجد نیز که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، محصول و ثمره بازسازی بافت فرسوده مجد است که در 33 هزار مترمربع، 1070 جای پارک پیش‌بینی‌شده است.

رئیس شورای شهر مشهد همچنین افزود: نوسازی ۴۹۲ دستگاه تاکسی نیز با حمایت شهرداری و مشارکت تاکسیرانان صورت گرفته است؛ از دیگر اتفاقات خوب امروز که در حوزه حمل‌ونقل مشهد شاهدیم، بهره‌برداری از 400 دوچرخه اشتراکی است.

حیدری در پایان گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری دولت و هم‌افزایی که خوشبختانه در مشهد به برکت الطاف امام رضا(ع) داریم، این پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد و برگ زیرینی در حوزه توسعه و عمران شهری رقم بخورد.

 مناسب‌ترین پارکینگ در منطقه

هم‌چنین خلیل‌الله کاظمی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه این مراسم گفت: پروژه پارکینگ مجد در محدوده منطقه ۲ شهرداری مشهد، حدفاصل چهارراه شهید کریمی و چهارراه مجد با ۳۳۰ متر طول و ۳۵ متر عرض در3 طبقه احداث‌شده است.
کاظمی با اشاره به اینکه پارکینگ مجد از ۲ ورودی و خروجی مجزا، ۸ دستگاه پله و ۲ دستگاه آسانسور برای ورود و خروج شهروندان از سطح خیابان برخوردار است، اظهار کرد: این پروژه با توجه به موقعیت مکانی در مسیر حرم مطهر و بازارهای اطراف، مناسب‌ترین پارکینگ در منطقه خواهد بود.
کاظمی تصریح کرد: پارکینگ مجد که در۳طبقه زیر سطح زمین با حدود ۳۳ هزار مترمربع احداث‌شده از ظرفیت پارک حدود  1100 خودرو برخورداراست.
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: این پارکینگ هوشمند دارای تجهیزات اطفاء حریق، فن‌های تخلیه دود و آسانسور است که فردا به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: پارکینگ مجد با توجه به تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که در آن بکار گرفته‌شده است یکی از پارکینگ‌های هوشمند شهر مشهد است.
کاظمی افزود: برای نوسازی هر دستگاه تاکسی نیز 70میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که 14درصد از 18 درصد کارمزد این تسهیلات را شهرداری مشهد پرداخت می‌کند.

گفتنی است همچنین در این مراسم چهارصد دستگاه دوچرخه اشتراکی بااعتبار 5 میلیارد تومان نیز رونمایی شد.