1

ارائه بودجه اصلاحاتی 17 هزار میلیاردی سال 99

علی نژاد

رئیس شورای شهر مشهد گفت: لایحه اصلاح بودجه 17 هزار و 600 میلیاردتومانی شهرداری برای سال جاری، نویدبخش توسعه و عمران منحصربه‌فردی برای مشهدالرضا(ع) است؛ مسئولیت‌پذیری شورای شهر و مدیریت شهری در این شرایط سخت اقتصادی و تامین منابع 17600 میلیارد تومانی برای تحقق برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده، افتخار بزرگ و ماندگاری برای مشهد است.

به گزارش صبح امروز محمدرضا حیدری در آغاز یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، ابتدا به تشریح مناسبت‌های هفته جاری پرداخت و با تبریک هشتم ربیع‌الثانی، ولادت امام‌حسن‌عسگری(ع)، اظهارکرد: این مناسبت را به امام‌زمان(عج) تهنیت عرض می‌کنیم؛ شخصیت امام‌حسن‌عسگری(ع) الگوی همه مومنان، بویژه جوانان ماست.

حیدری در ادامه با گرامیداشت 5 آذرماه، سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام‌خمینی(ره)، گفت: بسیج خدمات بسیار ارزشمندی را به نظام و انقلاب داشته و درخشان‌ترین و ماندگارترین آنها را در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این هفته را به تمام اعضای شورای شهر مشهد که در مقطع زمانی جنگ تحمیلی با لباس بسیجی در این عرصه حضور یافتند و از خود ایثارگری و فداکاری نشان دادند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: بسیج، علاوه بر حوزه دفاع مقدس، در عرصه‌های اجتماعی و این روزها هم در حوزه سلامت در کنار مردم و دستگاه‌های اجرایی بوده و پیوسته برای رفاه عمومی هموطنان تلاش کرده است.

حیدری در ادامه افزود: بسیجیان مخلص، فارغ از هر نگاه و رویکرد جریانی، به خوبی برای دفاع از نظام و انقلاب اهتمام داشته و ما همچنان به فرماندهان دلاور بسیجی، این چهره‌های آزاده و دلاور که در گوشه‌وکنار شهر زندگی می‌کنند، افتخار می‌کنیم.

هم چنین 7 آذرماه، روز نیروی دریایی ارتش، مناسبت دیگری بود که رئیس شورای شهر مشهد در آغاز یکصد و سیزدهمین جلسه علنی به آن اشاره کرد.

حیدری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ارتحال حجت‌الاسلام راستگو، اظهارکرد: آموزش‌های این مربی روحانی مشهدی را جوانان و نوجوانان دهه 60 و 70 به خوبی یاد دارند؛ انسانی وارسته که جدای از نوگرایی بسیار جذاب و هنرمندانه در دعوت به دین و مذهب و آموزه‌های دینی، جزو مبارزین قبل از انقلاب بود و در کنار حاج مهدی فرودی، مبارز خستگی‌ناپذیر این شهر، در عرصه مبارزه نقش بسزایی داشت.

آلبوم اصلاح و متمم بودجه سال 99 شهرداری مشهد محور دیگر صحبت‌های رئیس شورای شهر مشهد بود و حیدری با اعلام افزایش 5 هزار میلیاردی بودجه مصوب، گفت: لایحه اصلاح بودجه 17600 میلیاردتومانی شهرداری برای سال جاری در کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و دیگر کمیسیون‌های تخصصی درحال تدقیق و بررسی است.

حیدری افزود: گام بلندی که شورای شهر و مدیریت شهری برداشته، نویدبخش توسعه و عمران منحصربه‌فردی برای مشهدالرضا(ع) است؛ مسئولیت‌پذیری شورای شهر و مدیریت شهری در این شرایط سخت اقتصادی و تامین منابع 17600 میلیارد تومان برای تحقق برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده، افتخار بزرگ و ماندگاری برای مشهد است.

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: قطعا بررسی های تخصصی کمیسیون‌ها و نظارت‌ بر برنامه‌‎ها و پروژه‌های آغاز شده در سطح شهر کمک می‌کند که همه آنها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

حیدری با بیان اینکه این موفقیت متعلق به همه شهروندان مشهدی است، گفت: این تلاش‌ها و دستاوردها، در این شرایط سخت اقتصادی، موجب تقویت امید و اعتماد در فضای شهر می‌شود؛ آنچه که در حوزه مدیریت شهری مشهد، با حمایت شورای شهر شکل گرفته، صرفا در راستای وظیفه‌ خدمت‌رسانی و در راستای تعهداتی بوده که به مردم داشته‌ایم و تفسیر دیگری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط کرونایی، در کنار مردم هستیم و بدون هیچ تعللی وظایف و تکالیف خود، اعم از برگزاری جلسات علنی، جلسات کمیسیون‌های تخصصی و بازدیدهای میدانی و حضور در جمع های اجتماعی ضروری را انجام می‌دهیم.

حیدری با تاکید بر اینکه این شورا برآمده از رای مردم بوده و لذا حفظ شان و جایگاه شورا و اعضای شورای شهر نیز احترام به رای مردم است، گفت: خط مقدم این تکلیف و وظیفه، در مرحله اول به‌عهده شهرداری است و در کنار اقدامات اجرایی ارزشمندی که شاهد هستیم، شهرداری باید براساس راهبردها و سیاست‌های شورای شهر، ماموریت‌های محوله را دنبال کند و مجری سیاست‌ها و مصوبات شورای شهر باشد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمام ارکان مدیریت شهری، افزود: وظیفه نظارتی شورای شهر همچنان به قوت باقیست و از ظرفیت‌های نظارتی خود حسب ضرورت استفاده خواهد کرد.

حیدری تاکید کرد: تمکین به مصوبات شورای شهر که فرآیندها و مراحل قانونی را طی کرده، برای مردم اعتمادآور است و مردم برهمین اساس، متوجه اثربخشی رای خود خواهند شد؛ قطعا چنین رویکرد و نگاهی در افزایش میزان مشارکت مردمی برای انتخابات پیش‌رو تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: جلوه این اثربخشی در جایی است که مردم احساس کنند منتخبانشان به وظایف خود عمل می‌نمایند و دستگاه‌های دیگر نیز در این زمینه همراهی لازم را دارند.

حیدری با بیان اینکه رویکرد تعامل، هم‌افزایی و همکاری مشترک حاکم بین دستگاه‌های اجرایی اتفاق مبارکی است که در این شهر شکل گرفته است، افزود: موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در سطح شهر شاهد آن هستیم نیز ثمره و نتیجه همین تلاش‌ها و همراهی همه دستگاه‌ها در کنار یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: تنها مرجعی که می‌تواند مصوبات شورای شهر را متوقف کند، دیوان عدالت اداری است؛ وگرنه قطعا به‌عنوان یک مرکز قانون‌گذاری برای مدیریت شهری با شکل‌گیری و طی شدن روند مسائل، وظیفه خود را دنبال می‌کنیم.

حیدری اظهار امیدواری کرد که این همراهی و تعامل و رویکرد در باقیمانده عمر شورای پنجم نیز تداوم داشته باشد و آثار و برکات آن در ارائه خدمت به مردم، شادکامی شهروندان را به ارمغان آورد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده بخاطر کنترل شیوع ویروس کرونا، گفت: علیرغم همه گرفتاری‌ها و مشکلات، شهروندان مشهدی همراهی بسیار خوبی داشته‌اند؛ تصمیم به تعطیلی مشاغل برای مدیران ارشد کشور و استان دشوار بوده ولی سلامت همشهریان اولویت اول است.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: فرصت برای جبران عقب‌ماندگی‌های مالی و اقتصادی همیشه وجود دارد ولی اگر سلامتی مردم تهدید شود، راهی برای جبران نیست؛ آن هم در این شرایط که بخش‌های بهداشت و درمان در دشوارترین شرایط ممکن به سر می‎برند.

حیدری در ادامه با اشاره به اهتمام شورای شهر و شهرداری‌های مناطق برای توجه به افراد بی‌خانمان، کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر پراکنده در فضای شهر، گفت: ماموریت شهرداری، براساس قانون، ساماندهی متکدیان و کارتن‌خوابهاست ولی بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد که خیلی از افراد بی‌خانمان در این تفسیر قرار نمی‌گیرند و معتادان متجاهری هستند که به دلیل اعتیاد شدید، برای رفتن به گرمخانه‌ها مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد درحال آماده‌سازی گرمخانه‌هایی است که مکلف به تجهیز آنها شده بوده، گفت: این گرمخانه‌ها به مرور وارد مدار خدمت می‌شوند؛ با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مدیریت شهری، پیگیری‌های شورای شهر و دغدغه‌مندی معاون دادستان و ورود ستاد مبارزه با مواد مخدر و ناجا و شهرداری مشهد، ظرف روزهای آتی شاهد جمع‌آوری گسترده معتادان متجاهر خواهیم بود تا در این شرایط سوزناک شاهد اتفاق تلخی در شهر نباشیم و جان شهروندی به خطر نیفتد.

حیدری در پایان ضمن تشکر از نهادهای غیردولتی و سمن‌ها و دغدغه‌مندان اجتماعی و دستگاه‌هایی چون بسیج و سپاه پاسداران، کمیته امداد و آستان قدس رضوی که در این مسیر گام‌های ارزشمندی برداشتند، خواست تا با تجمیع و سازماندهی کمک‌ها، بتوانیم هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنیم.