1

قلع و قمع ۷۰ باغ – ویلای غیرمجاز  در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: ۷۰ قطعه باغ – ویلای غیرمجاز در حال ساخت در پهنه‌ای حدود ۱۵ هکتار در شهرستان مشهد قلع و قمع شد.

به گزارش صبح امروز، امید طهماسبی زاده با بیان این که صبح امروز این شمار باغ‌ویلای غیرمجاز در حال ساخت با حضور مقام قضایی قلع و قمع شد افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی یعنی نابودی کشت و زرع، بنابر این، قانون بدون اغماض در این زمینه اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: این اعمال قانون در دو منطقه جداگانه انجام شده است و بررسی‌ها و تحقیقات در رابطه با این ساخت و سازهای غیرقانونی نشان داد که افراد سودجو هر متر از زمین‌های قطعه‌بندی شده را بین سه تا چهار میلیون ریال به خریداران می‌فروخته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: مشخص شد چند نفر سودجو عامل قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی در منطقه بوده اند و به بهانه این که زمینها امکان تبدیل شدن به باغ ویلا به واسطه آمدن امکانات رفاهی به محل را دارند خریداران را وارد بازی دوسر باخت کرده و باعث شده‌اند عده‌ای تمام سرمایه خود را در محل خرج ایجاد بنا آن هم بر روی زمین‌های کشاورزی کنند.

طهماسبی زاده افزود: تمامی این متخلفان شناسایی شده و هویت آنها طی مکاتبه‌ای به دستگاه قضایی اعلام شد تا برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد.

وی ادامه داد: این اقدام با نظارت مقام قضایی و حمایت نیروی انتظامی و همراهی شهرداری مشهد و دیگر دستگاههای متولی امر صورت گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خطاب به افرادی که قصد خرید باغ ویلا را دارند گفت: به هیچ عنوان نباید به افراد فاقد صلاحیت اعتماد شود زیرا زمین‌هایی که کاربری کشاورزی دارند به هیچ عنوان زمینه‌ای برای تغییر کاربری آنها وجود ندارد و مجوزی هم برای این کار صادر نخواهد شد.

طهماسبی زاده افزود: خریداران بدانند تبدیل شدن این اراضی به باغ- ویلا اقدامی خلاف قانون است و با دست خود سرمایه و اندوخته چند ساله شان را بر باد خواهند داد و زمانی پشیمان خواهند شد که دیگر راه چاره‌ای برای برگشت وجود ندارد.

هم اکنون ۹۳ هزار هکتار زمین کشاورزی تحت مدیرت جهادکشاورزی مشهد قرار دارد.