1

مزایای قالی دستباف !

عبدالله احراری
قالی دستباف در میان همه کفپوش‌های دیگر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ویژگی‌های این هنر ارزنده ایرانی برای همه ملل و اقوام شناخته شده است. با این حال همگان در خصوص ترویج استفاده از قالی دستباف در بین خانوارها وظیفه‌مندیم و باید از هر فرصتی برای طرح وجوه تمایز آن با سایر کفپوش‌ها استفاده نماییم. با انجام این مهم علاوه بر تامین سلامت روحی و جسمی هموطنان منافع مادی آنان را هم حفظ نموده به رونق هنری که در ابعاد مختلفی برای جامعه مفید است، کمک نموده‌ایم. با برخی مزایای محوری فرش دستباف به سایر کفپوش‎ها بیشتر آشنا شویم.
1: مواد تشکیل‌دهنده فرش دستباف از طبیعت گرفته شده و به تامین سلامت جسمانی شما کمک خواهد کرد. پرزهای پشمی قالی با خاصیت الاستیک و فنری نقش یک تشک استاندارد را ایفا می‌نمایند.
2: طرح‌ها و رنگ های متنوع قالی دستباف آرامش روحی و روانی شما را تامین می‌نماید. تنوع و فراوانی موتیف‌ها و وجود هزاران طرح و نقشه در قالی دستباف ایرانی آنهم با رنگبندی‌های بسیار متنوع پاسخگوی تمام سلایق است .
3: قالی دستباف تنها کف‌پوشی است که بر اثر پا خوردن، نور و شست و شو زیبایی‌های آن مضاعف گردیده و هیچ‌گاه چشم نوازی خود را از دست نمی‌دهد. بالاخص اگر مواد اولیه آن با استفاده از مواد رنگزای طبیعی رنگ شده باشد.
4: با توجه به استفاده از پشم و ابریشم و پنبه به عنوان مواد اولیه در قالی دستباف، هیچگاه شاهد تولید الکتریسیته ساکن در این کفپوش نخواهید بود.
5: با خرید فرش‌های دستباف نفیس، کمک قابل توجهی به حفظ میراث فرهنگی کشورمان نموده و باعث ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، آرزوها، آرمان‌ها و علایق بافندگان و طراحان فرش خواهید گردید.
6: با آراستن خانه‌های خود به فرش دستباف، موجبات زندگی بهتر قریب میلیون‌ها نفر که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم که از هنر صنعت فرش دستباف ارتزاق می‌نمایند، فراهم خواهید ساخت.
7: قالی دست باف نسبت به همه کف پوش‌های دیگر از عمر چند برابری برخوردار بوده و قابلیت بسیار بالایی برای پاکیزگی و تنظیف دارد.
8: با استفاده از فرش دستباف هیچگاه اعضای خانواده شما دچار حساسیت پوستی نخواهند شد.
9: اطمینان داشته باشید که قیمت فرش دستباف ایرانی رو به رشد است. لذا از فرصت استفاده نموده و همین امروز قالی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید.
10: قالی ایرانی باعث رونق بخش کشاورزی و دامپروری و حتی صنعت بالاخص صنعت نساجی است. با خرید قالی دستباف عملا” به رونق این بخش‌ها کمک خواهید نمود.
11: هر ملتی یک کالای نمادین دارد که دنیا آن ملت را با ذکر آن کالا بیاد می‌آورد. فرش دستباف نماد ملت ایران در بین اقوام است و جهان ایران را با قالی آن و قالی را با ایران می‌شناسد.
12: به هنگام خرید فرش دستباف، تمام تلاشتان این باشد که قالی انتخابی مرغوب‌ترین و نفیس‌ترین باشد. با انتخاب قالی نفیس سرمایه‌گذاری خود را تضمین نمایید و ارزش پول خود را حفظ بفرمایید.
ختم کلام: قالی دستباف پرچم دوم ما ایرانیان است. بسیار قدردان آن باشیم.