1

غول های جدید اپل رونمایی شد

علی مهروی

 

رویداد hi speed اپل بعد از مدت‌ها انتظار و شایعات فراوان در مورد زمان رونمایی محصولات جدید اپل، برگزار شد و گوشی‌های جدید این شرکت معرفی شدند. همان‌طور که انتظار می‌رفت و از اسم رویداد نیز مشخص بود، تمرکز اصلی اپل روی سرعت جریان داشت. اپل امسال را نیز یک سال بزرگ برای خود معرفی کرد و اذعان داشت همان‌طور که کاربران آیفون ۱۱ بیشترین رضایت مشتری را برای آیفون ۱۱ ثبت کرده‌اند، کاربران آیفون ۱۲ نیز این‌چنین خواهند بود.

گوشی های جدید اپل بدون شارژر و هدفون عرضه می شوند و اپل به خاطر کاهش تأثیر مخرب زیست‌محیطی این گوشی‌ها، شارژر و هدفون از بسته‌بندی آن‌ها کرده است و تنها یک کابل لایتنینگ به USB-C در بسته‌بندی این گوشی‌ها حاضر خواهد بود.

به طور کل اپل تخمین زده که تنها با این اقدام در چهار مدل آیفون ۱۲، بیش از دو میلیون تن انتشار کربن را کاهش می‌دهد که مساوی با حذف ۴۵۰ هزار خودرو از سطح جاده‌های دنیا است.

اپل به خاطر کاهش تاثیر مخرب زیست محیطی گوشی های جدید خود را بدون شارژر و هدفون عرضه می کند

 

بلندگوی هوشمند (HomePod mini)

هوم‌پاد مینی یا بلندگوی هوشمند اپل اولین محصولی بود که در رویداد hi speed اپل معرفی شد. قیمت این محصول ۹۹ دلار است و همین موضوع یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آن محسوب می‌شود، چرا که نسخه‌های قبلی قیمتی ۲ برابر بالاتر داشتند.

بلندگوی هوشمند اپل 99 دلار، آیفون 12، 799 دلار، آیفون 12 مینی 699 دلار، آیفون12 پرو 999 دلار، قیمت دارد

 

مشخصات HomePod mini

هوم پاد مینی دارای تراشه‌ی S5 است که براساس مدل‌های محاسباتی، در هر ثانیه حدود ۱۸۰ بار موسیقی در حال پخش را پردازش می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب این محصول هماهنگی با اکوسیستم اپل و هوشمندسازی آن است. به عنوان مثال، اگر چند اسپیکر هوم پاد مینی داشته باشید، به سادگی می‌توانید آن‌ها را همگام‌سازی کنید. از دیگر ویژگی‌های هوم پاد تبدیل شدن به یک هاب مرکزی برای تشخیص دقیق اپل واچ سری ۶ و آیفون با کمک اولترا واید باند است.

 

 

آیفون ۱۲ (iPhone 12)

اولین گوشی که در رویداد hi speed اپل معرفی شد، آیفون ۱۲ بود. این گوشی از فریم آلومینیومی، پنل پشتی شیشه‌ای، صفحه‌ی نمایش ۶.۱ اینچی از نوع اولد سوپر رتینا xdr برخوردار است. براساس آن‌چه که اپل بیان کرد، این گوشی نسبت به نسل قبلی خود ۱۱٪ باریک‌تر، ۱۵٪ کوچک‌تر و ۱۶٪ سبک‌تر شده است. هم‌چنین این گوشی نسبت به آیفون ۱۱ از ۲ برابر پیکسل بیشتر برخوردار است که این مورد باعث بهبود رنج داینامیکی تصاویر شده و جزئیات بیشتری از تصاویر در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

این گوشی از تراشه‌ی A14 بیونیک بهره می‌برد که می‌توان آن را از لحاظ سرعت و قدرت به عنوان بهترین تراشه‌ی موجود دانست. اپل مدعی شد که گلس آیفون ۱۲ بهترین گلس حال حاضر است و مقاومت آن در برابر افتادن ۴ برابر شده است و باید منتظر تست‌های مقاومت این گوشی باشیم و ببینیم که این ادعا تا چه حدی واقعیت خواهد داشت.

این گوشی دارای دوربین دوگانه‌ با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی است. استفاده از ۷ لنز، قابلیت اسمارت HDR و یادگیری ماشین باعث شده که جزئیات بسیار زیادی از تصاویر را ثبت کند. یکی از ویژگی‌های جذابی که در بخش دوربین این گوشی شاهد آن بودیم، اضافه شدن قابلیت نایت مود به تصاویر واید، اولتراواید و سلفی بود. این گوشی به قیمت ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

آیفون ۱۲ مینی (iPhone 12 mini)

آیفون ۱۲ مینی که عنوان کوچک‌ترین گوشی تمام صفحه‌ی آیفون و کوچک‌ترین 5G حال حاضر را یدک می‌کشد، به قیمت ۶۹۹ دلار معرفی شد. این گوشی بسیاری از مشخصات آیفون ۱۲ را داراست و به عبارتی برادر کوچک‌تر آن محسوب می‌شود. برخی از ویژگی‌ها و مشخصات فنی این گوشی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

نمایشگر: ۵.۴ اینچ

تراشه: A14 بیونیک بر پایه‌ی لیتوگرافی ۵ نانومتری

پردازنده مرکزی شش هسته‌ای

دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی

اضافه شدن نایت مود به دوربین سلفی

بهره‌مندی از IP68

رنگ‌بندی: مشکی، سفید، آبی، قرمز و سبز

مهم‌ترین ویژگی‌ گوشی آیفون 12 مینی برخورداری از تراشه‌ی A14 است که اپل ادعا می‌کند۵۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌‌ی A13 است

 

شارژر مغناطیسی (MagSafe)

علاوه بر گوشی‌های آیفون، اپل از شارژر مغناطیسی جدید خود نیز رونمایی کرد. این شارژر که با نام MagSafe معرفی شد، به پشت گوشی وصل شده و آن را شارژ می‌کند. این شارژر هم‌چنین توانایی شارژ اپل واچ را نیز دارد.

البته این شارژرها در دو نسخه به بازار عرضه خواهند شد. شارژر ۱۵ واتی MageSafe Duo Charger برای شارژ اپل‌واچ و آیفون‌ و شارژر MagSafe iPhone برای شارژ بی‌سیم آیفون.

 

آیفون ۱۲ پرو (iPhone 12 Pro)

اپل از آیفون ۱۲ با تراشه‌ی جدیدتر و بهینه‌تر A14، صفحه نمایش بزرگتر از نسل قبل (۶.۱ اینچی) و باتری با حجم بیشتر رونمایی کرد. در کنار این موارد، مقاومت صفحه نمایش این گوشی نیز با مواد محافظ سرامیکی استفاده‌شده نسبت به آیفون ۱۱ پرو، ۴۰ درصد بیشتر شده است. این محصول با قیمت پایه ۹۹۹دلار به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

آیفون ۱۲ پرو از دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار است که شامل لنزهای واید، تله فوتو و اولترا واید است

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به جلوی شیشه‌ای (محافظ گوریلا گلس)، پشت شیشه‌ای (محافظ گوریلا گلس)، فریم استیل ضد زنگ، صفحه‌ی نمایش اولد سوپر رتینا xdr و پشتیبانی از Dolby Vision، پشتیبانی از +HDR10، پشتیبانی از فضای رنگی گسترده، قابلیت True-tone و نرخ تازه‌سازی تصویر 60 هرتز نام برد.

 

آیفون ۱۲ پرو مکس (iPhone 12 Pro max)

چیدمان دوربین ها

آیفون ۱۲ پرو مکس از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی با نسل قبل داشته و ابعاد آن هم تقریبا ثابت مانده و فقط ضخامت آن به ۷.۴ میلی متر کاهش پیدا کرده است. نمایشگر آیفون جدید  ۸۷.۴ درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده که در مقایسه با ۸۳.۷ درصد نسل قبل نشان دهنده کاهش حاشیه های این گوشی هوشمند است. آیفون ۱۲ پرو مکس به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۷۷۸×۱۲۸۴ پیکسل مجهز شده است‌.

بخش دوربین این گوشی هم تغییرات نسبتا زیادی را به خود دیده است. دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.6 داشته و اندازه لنز آن 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل های آن 1.8 میکرونی است. آیفون ۱۲ پرو مکس به سبب داشتن مقاوت بیشتر در برابر ضربه، دوربین های حرفه‌ای‌ تر، نمایشگر بزرگ‌تر، سخت افزار قدرتمندتر و استفاده از شبکه پر سرعت 5G نسبت به نسل قبل پیشرفت های قابل توجهی داشته است