1

بهره برداری از دو پروژه ساماندهی جاده بهشت رضا(ع) و بولوار شهید رجایی

طی مراسمی با حضور شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، رئیس پلیس راهور استان، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد و جمعی از مدیران شهری دو پروژه ساماندهی جاده بهشت رضا(ع) و بولوار شهید رجایی بهره برداری و عملیات اجرایی مسیر 45 متری و پل سواره رو سردخانه آغاز شد.
توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش سفرهای درون شهری

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درکنار اقدامات سخت افزاری شامل ساخت پل ها، تقاطع های غیر همسطح و بازگشایی معابر برای رفع مشکل ترافیک به توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش سفرهای درون شهری با الکترونیکی کردن خدمات و ترویج فرهنگ ترافیکی نیازمند هستیم.

محمد رضا حیدری با بیان اینکه انجام اصلاحات هندسی در تعداد زیادی از معابر به ویژه معابر دارای گره های ترافیکی مشکل تردد خودروها و ترافیک در حد زیادی حل شده است، خاطرنشان کرد: برای حل ترافیک ورودی های شهر مشهد نیز، تقاطع چهار سطحی آزادگان، تقاطع غیر همسطح مصلی و پروژه مسیر جاده 45 متری سردخانه درحال اجرا است و پروژه تعریض و اصلاح هندسی مسیر دسترسی به بهشت رضا(ع) نیز به بهره برداری رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به اینکه این رویکرد تا پایان دوره ادامه خواهد داشت، گفت: اما در کنار این اقدامات برای حل موضوع ترافیک نیازمند توسعه حمل ونقل عمومی، کاهش سفرهای درون شهری با الکترونیکی کردن ارائه خدمات به مردم و همچنین توسعه فرهنگ ترافیکی هستیم، زیرا هرچقدر بزرگراه و پل بسازیم تا فرهنگ ترافیکی و سبک زندگی تغییر نکند، مشکل ترافیک حل نخواهد شد.

ثبت تخلفات خودروهای سنگین از طریق دوربین

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با همکاری پلیس راهور تخلفات خودروهای سنگین در محدوده های قرمز، زرد و سبز از طریق دوربین به صورت آنلاین ثبت و متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

خلیل الله کاظمی در مراسم بهره برداری از دو پروژه ساماندهی جاده دسترسی بهشت رضا(ع) و بولوار شهید رجایی و آغاز عملیات اجرایی مسیر 45 متری و پل سواره رو جاده سردخانه که با حضور شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات ترافیکی مشهد و ورودی های شهر، تردد خودروهای سنگین است که برهمین اساس دو پروژه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: یکی از این پروژه ها اجرای پل سواره رو و جاده دسترسی محور 45 متری سردخانه است، که با توجه به عرض کم معبر و مشکلات ترافیکی زیاد از جمله تصادفات منجر به فوت که به دلیل تردد تریلی های حمل بار از این منطقه شاهد آن بودیم در دستور کار قرارگرفته و امروز آغاز شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه پروژه مذکور، در پایانه بار حدفاصل جاده قدیم و جدید نیشابور از میدان کارآفرین تا اتصال به کنارگذر بزرگراه مشهد – باغچه اجرا می شود، بیان کرد: جاده دسترسی به سردخانه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان ازسوی سازمان عمران و با همکاری شهرداری منطقه هفت اجرا خواهد شد.
کاظمی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل بهسازی مسیل و بازگشایی کال طرق با عرض حدود 40 متر، اجرای راه از میدان پایانه بار تا اتصال به کنارگذر اتوبان مشهد – نیشابور به عرض حدود 35 متر، ایجاد جداول انتقال آب سطحی، آیلند میانی و روسازی مسیرهای رفت و برگشت و اجرای چهار دهانه پل با طول 80 متر است.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه ها که با همکاری پلیس راهور استان اجرا خواهد شد، ثبت تخلفات خودروهای سنگین از طریق دوربین است، که بر اساس آن طی دو ماه آینده تمامی دوربین های نظارتی مجهز به امکان ثبت پلاک به صورت آنلاین خواهند شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برهمین اساس طی دو ماه آینده تخلفات خودروهای سنگین در محدوده های قرمز، زرد و سبز به صورت هوشمند ثبت و در یک رفت و برگشت به سیستم مرکزی در تهران به صورت آنلاین به خودرهای متخلف اخطار و در صورت بی توجهی برای آنها جریمه صادر خواهد شد.
کاظمی به بهره برداری از پروژه اصلاح و تعریض جاده دسترسی به بهشت رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: در این پروژه که با هزینه حدود 10 میلیارد تومان از بزرگراه شهید شوشتری اجراشده است، یک کیلومتر از جاده بهشت رضا (ع) از سمت شمال به عرض حدود چهار متر تعریض و دو عدد دوربرگردان در مسیر ایجاد شده است و درکنار آن یک لوپ به طول 400 و عرض 10 مترجاده کمربند شمالی را به جاده بهشت رضا(ع) متصل کرده است.
وی ادامه داد: همچنین ورودی و خروجی های بهشت رضا(ع) نیز اصلاح هندسی و برای خودورهای مسیر جاده قدیم یک ورودی و خروجی و برای خودروهای مسیر آزاد راه نیز یک ورودی و خروجی مجزا تعریف شده است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، همچنین به بهره برداری از پروژه احداث ضلع شمالی بولوار شهید رجایی نیز اشاره و بیان کرد: این پروژه به طول بیش از یک کیلومتر و عرض 10 متر به همراه احداث کانال جمع آوری آب های سطحی درتاریخ اول اسفند 98 آغاز و با هزینه بیش از 12 میلیارد تومان ظرف حدود هفت ماه اجرا شده است.
کاظمی با بیان اینکه، پروژه احداث ضلع شمالی بولوار شهید رجایی، نیز طبق زمانبندی درنظر گرفته شده آماده بهره برداری شده است، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این پروژه ،کاهش ترافیک و همچنین بالا بردن سطح ایمنی و ایجاد دسترسی راحت تر به شهرک طرق را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: در مجموع امروز شاهد افتتاح دو پروژه و آغاز به کار یک پروژه عمرانی به مبلغ 65 میلیارد تومان در منطقه هفت شهرداری مشهد بودیم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی، با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه ترافیکی گفت: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی از سوی شهرداری مشهد برای روانسازی ترافیک انجام شده است.

سرهنگ هادی امیدوار در این مراسم اظهار کرد: شهرداری مشهد برای روان سازی ترافیک پروژه های خوبی را از جمله اصلاح هندسی معابر و احداث پل ها و تقاطع های غیر همسطح در نقاط مختلف شهر و حتی در ورودی های شهر اجرا کرده است.