1

ایمن سازی 62 معبر عابر پیاده با اعتبار 37 میلیارد تومان تا پایان امسال

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: درچهارچوب اجرای طرح حق تقدم عابران پیاده امسال 62 گذرگاه و تقاطع ایمن سازی می شود.
به گزارش صبح امروز، خلیل الله کاظمی در این خصوص افزود: براساس تاکیدات شهردار مشهد در خصوص ترویج فرهنگ رعایت حق تقدم عابران پیاده درچهارچوب حقوق شهروندی و کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله مناسب سازی و ایمن سازی تقاطع ها و معابر پرتردد در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در همین راستا سال گذشته با همکاری پلیس راهور، حدود 61معبر شامل 28 تقاطع و 42 گذرگاه نا ایمن شناسایی و به صورت اجرای رنگ، یا تایل گذاری با نصب چراغ و تابلوهای ترافیکی وهزینه حدود31 میلیارد و 900 میلیون تومان ایمن سازی و مناسب سازی شده است.
وی تصریح کرد: در ادامه اجرای این طرح امسال نیز 62 معبرنا ایمن و پرتردد با همکاری پلیس راهور مشهد شناسایی شده است که در طول سال 99 ایمن سازی و مناسب سازی خواهند شد.
کاظمی ادامه داد: از این تعداد، 15 گذرگاه و تقاطع در منطقه یک، 8 تقاطع و گذرگاه درمنطقه دو،4 گذرگاه و تقاطع در منطقه سه، 4 گذرگاه و تقاطع در منطقه چهار،3 گذرگاه و تقاطع درمنطقه پنج وشش، 2 تقاطع و گذرگاه در منطقه هفت، 8گذرگاه وتقاطع درمنطقه هشت، 6 گذرگاه وتقاطع در منطقه نه، 2 گذرگاه و تقاطع درمنطقه ده،4 گذرگاه و تقاطع در منطقه یازده،2 گذرگاه و تقاطع درمنطقه دوازده و 3تقاطع و گذرگاه در منطقه ثامن ایمن سازی خواهند شد.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای ایمن سازی، مناسب سازی، نصب چراغ فرمان، علائم راهنمایی و دوربین ثبت تخلفات در این 62 گذر و تقاطع 37 میلیارد و 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.