1

صدور بیش از 15 هزار مجوز تردد ناوگان سنگین و نیمه سنگین

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از صدور 15 هزار 506 مجوز تردد ناوگان سنگین و نیمه سنگین در 9 ماه اخیر در سطح شهر خبرداد.
به گزارش صبح امروز، علی باخرد با بیان این مطلب، اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ های زمانی و مکانی وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین به منظور کاهش آلودگی هوا و ساماندهی سفرهای روزانه شهری در حال اجرا است.
وی افزود: ورود ناوگان سنگین و نیمه سنگین به محدوده مرکزی شهر از ابتدای شهریور ماه سال قبل به شدت کنترل و از ورود ناوگان به این منطقه بدون داشتن مجوز جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مجوزهای تردد در محدوده‌های زمانی و مکانی به صورت موردی یا مدت‌ دار صادر می‌شود، بیان کرد: مجوز تردد موردی به منظور فراهم آوردن امکان تردد ناوگان باری برون شهری و همچنین ناوگان باری درون شهری دارای پروانه فعالیت، به صورت یک تا سه روزه و مجوز تردد مدت‌ دار تنها برای ناوگان باری دارای پروانه فعالیت سنگین و نیمه سنگین در محدوده‌های مکانی و زمانی، به صورت یک ماهه تا سه ماهه صادر و مجوز مدت‌ دار برای محدوده قرمز به صورت هفتگی تا یک ماه صادر می‌ شود.
باخرد ضمن درخواست از رانندگان حمل بار جهت اخذ مجوز تردد زمانی و مکانی، خاطرنشان کرد: ورود بدون مجوز به محدوده ‌های اعلامی اعمال قانون ناوگان را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به محدوده تردد قرمز، اضافه کرد: این بخش شامل هسته مرکزی شهر منطبق بر محدوده زوج و فرد محدوده داخلی خیابان بهار، فدائیان اسلام، 17 شهریور، بولوار وحدت، بولوار شهید کامیاب، شهید هاشمی نژاد و امام خمینی (ره) می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با بیان اینکه تردد در بولوار احمدآباد و بولوار ملک آباد پس از تایید کمیسیون و تنها با اخذ مجوز موردی مجاز خواهد بود، تصریح کرد: ساعت مجاز تردد در محدوده قرمز با اخذ مجوز برای بار فاسد نشدنی از ساعت 22:00 تا 9:00 است. همچنین ساعت مجاز تردد در محدوده قرمز با اخذ مجوز برای بار فاسد شدنی از ساعت 22:00 تا 10:00 است.
باخرد با اشاره به محدوده تردد زرد، برای ناوگان حمل ونقل بار گفت: حدفاصل منطقه قرمز تا رینگ بزرگراهی شامل بزرگراه غدیر، بابا نظر، چراغچی، آزادی، بولوار استقلال، معلم، شهید قانع، صیاد شیرازی، پیروزی و بزرگراه کلانتری محسوب می شود.
وی ادامه داد: ساعت مجاز تردد در محدوده زرد با اخذ مجوز برای بار فاسد نشدنی از ساعت 21:00 تا 11:00 و 15:00 تا 17:00 است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد بیان کرد: ساعت مجاز تردد در محدوده زرد با اخذ مجوز برای بار فاسد شدنی از ساعت 21:00 تا 12:00 و 15:00 تا 17:00 است.
باخرد با اشاره به محدوده تردد سبز، گفت: محدوده خارج از محدوده زرد تا حریم شهر محسوب می شود. ساعت مجاز تردد در محدوده سبز با اخذ مجوز برای بار فاسد شدنی و فاسد نشدنی از ساعت 21:00 تا 15:00 است.