1

تغییر نرخ نان پذیرفته نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تغییر نرخ نان از سوی کارگروه تنظیم بازار قابل پذیرش نیست و بازرسان موظف هستند با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

به گزارش «صبح امروز» و به نقل از ایرنا، علی رسولیان در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی اظهار کرد: پیش از این کارگروه تنظیم بازار، قیمت نان در استان را بیشتر از نرخ سایر استان‌ها تصویب کرده بود؛ بنابراین تغییر نرخ از سوی آنان قابل پذیرش نیست و بازرسان موظف هستند با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند. گفتنی است عرضه نان با آرد و قیمت آزاد در حال پیگیری است ولی تاکنون ابلاغیه‌ای در این زمینه به استان ارسال نشده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برخی نانوایی‌ها اقدام به افزایش خودسرانه قیمت نان کرده‌اند؛ بنابراین به بازرسان اتحادیه نانوایان تذکرات لازم داده شد تا مانع از تغییر نرخ نان شوند و نانوایان را توجیه کنند که تا زمان اعلام تغییر نرخ حق هیچ گونه افزایش قیمت ندارند.

علی غفوری مقدم عرضه خارج از شبکه آرد و وجود نانوایی‌های غیرمجاز را از دیگر موارد تخلف صنف خبازان دانست و افزود: به اتحادیه نانوایان مشهد تذکر داده شد که اطلاع رسانی وسیعی در زمینه رعایت نرخ مصوب انجام دهد.