1

اشتغال 8 هزار نفر در پروژه‌های جدید شهرداری

شهردار مشهد از راه‌اندازی پروژه‌های جدید شهری با هدف ایجاد اشتغال برای 8هزار نفر خبر داد. محمدرضا کلائی، شهردار مشهد امروز با اعلام این خبر در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت:
مردم خوب مشهد سلام
این روزهایی که داره میگذره روزهای سخت و دشواری هست. روزهایی که گرفتاری‌های اقتصادی و بیماری کرونا داره تمام فشارش رو بهمون وارد میکنه و حال همه‌مون رو ناخوش کرده. به اندازه توان و وسع‌ام سعی کردم با کمک همکارانم ابر سازمان شهرداری مشهد رو در مقابل این دو بحران، قدرتمند و کنشگر نگه داریم و حقیقتش هیچ راهکار و درمانی رو بهتر و کارآمدتر از طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ در شهر نمیدونم.
با تمام وجود معتقدم که بزرگترین اقدام اجتماعی و فرهنگی در این ایام همین هست. هر چه قدر بتونیم وسعت کارگاهی و عملیاتی‌مون رو در سرتاسر شهر گسترده‌تر کنیم و شغل‌های جدید ایجاد کنیم به همون نسبت تونستیم از آسیب‌های اجتماعی شهرمون کم کنیم، به همون نسبت امنیت رو برای شهروندان بالاتر ببریم و به همون نسبت حال مردم رو کمی بهتر کنیم.
در حال حاضر کارگران به کار گرفته شده توسط پیمانکاران مدیریت شهری در مشهد ۲۴۵۰۰ نفر هست. با همکارانم تصمیم گرفتیم تا با حمایت و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر و همه تصمیم‌گیران و ذینفعان در شهر مشهد هر چه سریع‌تر پروژه‌های جدید رو استارت بزنیم تا به تبع بهبود زیرساختهای شهر، فرصت‌های شغلی جدیدی رو ایجاد کنیم. پروژه هایی مثل تقاطع غیر همسطح مجیدیه، رودپارک چهل‌بازه، توسعه کمربند سبز جنوبی، تونل نماز، توسعه پروژه جداسازی آب شرب از آب خام، ساماندهی کشف رود، بازوی چهارم در شهرک شهید رجایی، قطعه اول بزرگراه غربی مشهد، حرم‌شهر، احداث پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر و … پروژهایی هستن که می تونن ۸۰۰۰ نفر رو جذب کنن. یعنی ۸۰۰۰ خانواده با حال بهتری توی این شهر زندگی کنن.
با این اوصاف امیدوارم تا پایان شهریور ماه تعداد افرادی که در پروژه های شهری مشهد مشغول به کار میشن به ۳۲۵۰۰ نفر برسه. ارزش ریالی این پروژه‌های جدید در حدود ۵ هزار میلیارد تومان هست و این تصمیم و اقداممون برای استارت پروژه‌ها نیاز به حمایت و همکاری جدی دولت داره که امیدوارم ضرورت این موضوع رو درک کرده و کنارمون باشن.
در ضمن از محبت‌های شما همشهریان بزرگوار بی نهایت ممنونم. از دو روز گذشته که تست ابتلایم به کرونا مثبت شد در منزل قرنطینه‌ام و از اونجا مشغول کارم اما امیدوارم بعد از پایان قرنطینه بتونم دوباره از نزدیک و در کنار تمام همکاران خوبم به وظایفم عمل کنم.