1

۱۲۴ شاکی در پرونده فیشینگ با شگرد فروش بسته‌های اینترنتی درسراسرکشور

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری متهمان فیشینگ با شگرد فروش بسته اینترنتی و شناسایی ۱۲۴ شاکی در سراسر کشور توسط پلیس نیشابور خبر داد .
به گزارش روزنامه صبح امروز، سردار “ابراهیم قربانزاده” گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان در شهرستان نیشابور مبنی بر برداشت غیرمجاز ۲۲ میلیون ریال از حساب بانکی او توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت .
جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: بررسی کارشناسان پلیس فتا نیشابور برابر اظهارات شاکی پرونده حاکی از آن بود که فرزند ۱۶ ساله اش با یک کانال در شبکه اجتماعی تلگرام که تبلیغات فروش بسته‌های اینترنتی ۱۰ گیگابایتی با مبلغ ۲ هزار تومان داشت آشنا و ومشخصات کارت بانکی پدرش را ارسال می کند که پس از این ماجرا ، مبلغ ۲۳ میلیون ریال به صورت غیر مجاز برداشت می شود.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کارآگاهان سایبری دایره عملیات پلیس فتا نیشابور پس از انجام تحقیقات فنی و پلیسی دریافتند این برداشت غیر مجاز به وسیله یک ربات که توسط مدیر کانال هدایت می‌شد صورت گرفته است .
سردار قربانزاده تصریح کرد : پلیس در ادامه تحقیقات خود ، متهم پرونده که در شهرستان دیگری بود را با استفاده از شگرد های پلیسی به نیشابور هدایت و پس از هماهنگی قضایی او را در اقدامی ضربتی دستگیر کرد. جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: متهم ۲۱ ساله در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و همدست ۴۶ ساله اش نیز که تحت تعقیب قضایی از شهرستان کاشمر بود را معرفی کرد. وی خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا نیشابور همدست متهم را نیز در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک دستگاه لب تاب به همراه ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف کردند . سردار قربانزاده تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات فنی و دیجیتالی و بررسی ۶۶۲ شماره کارت ثبت شده از شاکیان پرونده های فیشینگ متوجه شدند متهم تاکنون در ۱۲۴ مورد پرونده کلاهبرداری های مربوط به فروش شارژ و بسته های اینترنتی در سطح کشور به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال نقش داشته که با همکاری پلیس فتای استان این شاکیان شناسایی شدند. جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این که تحقیقات برای شناسایی دیگر شاکیان پرونده ادامه دارد به شهروندان توصیه کرد : با توجه به اینکه وقوع این گونه جرائم ناشی از سهل انگاری دارنده حساب بانکی در استفاده و نگهداری از اطلاعات بانکی حساب خود از جمله شماره حساب و رمز عبور و یا اعتماد بیجا می باشد بنابراین باید افراد با رعایت توصیه ها و هشدار های پلیس، پیشگیری آگاهانه ای داشته و تهدیدات در این رابطه را به حداقل برسانند.