1

عملیات ناجا، مصداق عینی امربه معروف و نهی از منکر

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه ماموریت پلیس مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: پلیس کاری جز ترویج خوبی ها و مبارزه با ناهنجاری ها ندارد و کارکنان پلیس، باید الگو و سرآمد در پاکدستی و پاکدامنی باشند.
به گزارش صبح امروز، سردار «مهدی معصوم بیگی»در جلسه کارگروه امر به معروف و نهی از منکر پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از جمله فریضه های مهم الهی است که باید برای اجرای آن همت همگانی داشته باشم.وی فلسفه وجودی نیروی انتظامی در جامعه را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی به واسطه مشروعیت و اعتباری که از طرف نظام اسلامی دارد نسبت به حدود شرعی و الهی و آنچه مطابق با آموزه های دینی است حساس و آگاه بوده و این اعتبار ایجاب می کند کارکنان پلیس در رعایت موازین اسلامی و پیاده سازی حدود الهی در درون سازمان و جامعه پیشگام و اولی‌تر از سایرین باشند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه اقدامات پلیس مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: شرح وظایف پلیس در دو محور ترویج خوبی ها و مقابله با ناهنجاری ها خلاصه شده و این عین امر به نیکی و نهی از منکر است.
سردار معصوم بیگی ادامه داد: نیروی انتظامی به اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر حساس است و پلیس پیشگیری به دلیل آسیب زا بودن ماموریت ها به رعایت این اصول حساس تر است چراکه مراکز انتظامی خصوصا کلانتری ها و پاسگاه ها به دلیل قرار داشتن در نقطه تماس با مردم و اینکه محل رجوع آحاد شهروندان قرار دارد، به مراقبت بیشتری نیاز است تا وظایف خطیر و حساس کوپ ها به درستی انجام شود.
این مقام ارشد انتظامی با یادآوری بیان گهربار مولای متقیان حضرت علی (ع) در خصوص ضرورت الگو بودن فرماندهان برای کارکنان زیر مجموعه گفت: بر اساس روایات دینی اصلاح عموم مردم بدون اصلاح خواص جامعه شدنی نیست بنابراین فرماندهان به عنوان مسئولان اجرایی بایستی با عمل و اهتمام بیشتر به رعایت مسائل شرعی و دینی الگو و نمونه سایر کارکنان باشند.
وی افزود: چنانچه به دستورات دینی فراتر از زبان و با ایمان راسخ عمل کنیم در آن صورت در اجرایی ساختن این فریضه و اثربخشی آن نقش آفرین خواهیم بود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در میان دستورهای اسلام و واجبات الهی، امر به معروف و نهی از منکر در صدر فرایض دینی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی و لازم است به صورت مناسب و صحیح و اثرگذار انجام پذیرد.
سردار معصوم بیگی توجه به کرامت انسانی در پیاده سازی این فریضه را ضروری دانست و افزود: حوزه امر به معروف حوزه اقناع و همراه سازی است ضمن اینکه در این واجب دینی خیرمطلق نهفته است.ارشدترین مقام پلیس پیشگیری با بیان اینکه کارکنان پلیس، باید الگو و سرآمد در پاکدستی و پاکدامنی باشند، خاطرنشان کرد: وجود کارکنان صالح و صحیح العمل در بدنه سازمان نه تنها موجب رشد و تعالی پلیس در تراز انقلاب می شود بلکه سبب دلگرمی بیشتر مردم و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس است.