1

طارمی؛ تسخیر کننده روح لیگ پرتغال!

ریو آوه در شب درخشش مهاجم ایرانی‌اش نتوانست مقابل سانتا کلارا به برتری برسد و به تساوی رضایت داد.

به گزارش “ورزش سه”، در دیدار آغازین هفته سی و سوم و ماقبل پایانی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر پرتغال، تیم ریو آوه که همانند ۲۱ بازی اخیرش مهدی طارمی را در ترکیب و راس خط حمله داشت، از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب در ورزشگاه خانگی خود به مصاف تیم رده دهمی سانتا کلارا رفت.

طارمی که هفته‌های متوالی با گلزنی، پاس گل یا گرفتن پنالتی می‌درخشید، در بازی قبل مقابل ماریتیمو نتوانست به غیر از یک شوت خارج از چارچوب کار خاصی انجام دهد، اما او در دیدار برابر سانتا کلارا باز هم توانست در قامت مدعی آقای گلی خودی نشان دهد.

ماتئوس ریس، مدافع چپ برزیلی ریو آوه که در این فصل یک پاس گل به طارمی داده بود، در دقیقه ۱۳ بازی مقابل سانتا کلارا نیز یک ارسال خطرناک زمینی از جناح چپ انجام داد تا ستاره ایرانی تیمش با شوت تک‌ضرب موفق شود دروازه را باز کند.

سانتا کلارا در لحظات پایانی نیمه اول کار را به تساوی کشید و در دقیقه ۶۹ توسط فابیو کاردوسو گل دوم را زد تا ریو آوه در آستانه شکست قرار بگیرد، اما اعلام یک پنالتی در دقیقه ۷۹ موجب شد تا یاران طارمی از باخت خانگی نجات پیدا کنند.

مهدی طارمی که تمام پنالتی‌های هفته‌های اخیر ریو آوه را گرفته بود، این بار در محوطه جریمه سانتا کلارا صاحب توپ شد که پاس او در موقعیت خوب گلزنی به گلسون موجب شد تا مدافع حریف روی این بازیکن تعویضی منجر به خطا شود و تیم میزبان را به پنالتی برساند.

مهاجم ایرانی ریو آوه با شوت زمینی به سمت چپ خود و خلاف جهت دروازه‌بان سانتا کلارا توانست پنالتی تیمش را تبدیل به گل کند تا امیدوار به گرفتن سه امتیاز شوند.

در ادامه تلاش ریو آوه برای زدن گل سوم و برتری ثمری نداشت تا در نهایت به تساوی ۲ بر ۲ مقابل سانتا کلارا رضایت دهد. یاران طارمی با این نتیجه ۵۲ امتیازی شدند و با تفاضل گل بهتر نسبت به فامالیسائو که یک بازی کمتر از آنها دارد، به رده پنجم جدول لیگ برتر پرتغال صعود کردند.

مهدی طارمی با دبل مقابل سانتا کلارا تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۶ رساند تا در جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال پشت سر سه بازیکن ۱۷ گله این فصل که یک بازی کمتر از او انجام دادند، قرار بگیرد ولی با این وجود ستاره ایرانی ریو آوه امیدوار است با لغزش رقبای‌اش، در هفته آینده باز هم دو و حتی سه گل برابر بواویستا بزند تا به کفش طلا برسد.

شرایطی که طارمی دارد، درست مثل آزمون در لیگ برتر روسیه است؛ سردار نیز همانند مهاجم ایرانی ریو آوه در این فصل ۱۶ گل به ثمر رسانده و درست یک بازی تا پایان فصل دارد تا بتواند اختلاف یک گله با آرتم زیوبا جبران کند. البته هواداران فوتبال ایران امیدوار هستند که زوج خط حمله تیم ملی با نمایش درخشان در باشگاه‌های‌شان بتوانند به این مهم برسند.