1

چرا رادوشوویچ مشت به سینه می‌کوبید

مربی دروازه‌بانان پرسپولیس مدعی است رابطه بین شاگردان سابقش در پرسپولیس به شکلی متفاوت نسبت به آنچه که مدعی‌ هستند، جریان داشته است.
به گزارش “ورزش سه”، گلر کروات سرخپوشان در ابتدای فصل ماجرای عجیبی برای ادامه همکاری با پرسپولیس پشت سر گذاشت؛ از اعلام خبر فسخ قراردادش تا بازگشت دوباره با پیراهن شماره ۴۴ و خشمی که بعد از هر کلین شیت و سیو به نمایش می‌گذاشت.
دو گلر تقریبا یک سطح هیچ‌گاه نمی‌توانند بدون چالش کار را در یک تیم دنبال کنند؛ تجربه‌ای که طی سالیان اخیر نه تنها در فوتبال ایران که تمامی لیگ‌های معتبر این موضوع برای تورنمنت‌های کوتاه مدت نیز به اثبات رسیده است؛ با این حال همه طی فصول اخیر درگیر این بوده‌اند که به چه شکل بوژیدار رادوشوویچ توانسته در سایه بیرانوند و در سکوت به کار خود ادامه دهد و البته در فرصت‌های کوچکی که نصیبش شده، با بهترین عملکرد به آن پاسخ مثبت دهد.بوژیدار بعد از الکساندر لوبانف که نتوانسته بود انتظارات در این تیم را برآورده کند، به جمع سرخ‌ها اضافه شد و خیلی زود توانست با توجه به توانایی کیفی و رفتاری خود، به محبوبیت بالایی نزد هواداران این تیم دست یابد. با این حال طی فصول اخیر با نمایشی که علیرضا بیرانوند در این تیم از خود بجا گذاشت، کمتر فرصت این را پیدا کرد تا جایگاه ثابتی برای خود به دست بیاورد. با این حال رفتار بدو چالش و حاشیه این بازیکن در رقابت با بیرانوند در کنار نمایشی که در فرصت‌های کوتاهی که به دست می‌آورد، او را به یکی از خارجی‌های باسابقه در این تیم تبدیل کرد.
با این حال سوال اصلی این بود که رابطه بوژیدار و بیرانوند آیا همانطور که در مصاحبه‌ها و ژست‌های آنها دیده می‌شد حسنه و مثبت بوده است؟ پاسخ این سوال اما شاید در رفتارهای مقطعی بوژیدار چیز دیگری را به اثبات برساند و دقیقا به همان قانون نانوشته میان گلرهای هم سطح در یک تیم را نشان دهد. جایی که بارها بوژیدار را با رفتار پرخاشگرانه و در عین حال مبارزه طلبی‌اش دیده‌ایم.
بوژیدار در ابتدای فصل در یکقدمی درب خروج باشگاه قرار داشت و در نیمه شب نقل و انتقالاتی حتی خبر مربوط به قرار گرفتن نامش در لیست خروج نیز به گوش رسید. اتفاقی که خیلی‌ها آن را به مشورت برخی از نزدیکان و اطرافیان تیم مرتبط دانستند. با این حال بوژیدار در نهایت قراردادش را با سرخ‌ها تمدید کرد و در روزهای ابتدایی فصل نیز برای این تیم به میدان رفت و با کلین‌شیت‌های پیاپی خود پاسخ مثبتی به این موضوع داد.
با این حال شاید رفتار او در برخی بازی‌ها گواه این موضوع باشد که او از فرصت‌های کمی که نصیبش می‌شود ناراضی است. عمده این رفتار را شاید در استادیوم آزادی و نمایش “هیس” او در بازی با پدیده و مقابل سکوهایی که از آن به عنوان افراد خاص یاد کرد، کاملا نمایانگر موضوع عصبانیتی بود که او در برابر رفتارهای علیه خود به نمایش گذاشت.
بوژیدار در بازی با ذوب آهن در اصفهان نیز با نمایشی دیدنی پرسپولیس را در فاز دروازه به موفقیت رساند تا اینبار در روزهایی که بیرانوند با گابریل کالدرون سرمربی وقت تیم دچار تنش شده بود، با کوبیدن‌هایش به سینه‌اش یک پیام دیگر به منتقدان و شاید مخالفش داشته باشد.
دروازه بان کروات سرخ‌ها علیرغم تمام خودداری‌هایش بابت رقابت با بیرانوند همواره یک مدعی جدی برای دروازه‌اش محسوب می‌شد و شاید همین موضوع نیز باعث برخی شیطنت‌ها نیز می‌شد تا او به زعم خود به جریان مخالفش در تیم اعتراض داشته باشد. همان جریانی که در ابتدای فصل و در نقل و انتقالات به او برچسب‌هایی زدند که گلر کروات را در آستانه ترک و عدم تمدید قرارداد از سوی باشگاه قرار داده بود.اتفاقی که محسن سیدی مربی دروازه‌بانان نیم فصل اول پرسپولیس نیز در آخرین گفتگویی که در آنتن داشت نیز به آن اشاره کرد و گفته بود: این رفتارهای بوژیدار برای مشت کوبیدن بر سینه، نشان دادن هیس و … برای این بود که بخواهد خود را از سایه خارج کند و بگوید، بله من هم هستم. او دروازه‌بان قابلی است و این را با کلین شیت‌هایش در طول فصل و همچنین عملکردی که در تمرینات به جا می‌گذاشت، نشان داده اما پشت بیرانوند مانده بود و بهرحال این رفتار طبیعی بود.
با این حال اکنون با جدایی قطعی علیرضا بیرانوند به مقصد انتورپ بلژیک، بوژیدار شاید فرصت بیشتری برای خودنمایی و نمایان کردن حس رقابت چهارساله خود در این تیم داشته باشد. حس رقابتی که باعث شد او علیرغم فرصت‌های کوتاهی که نصیبش شد بتواند یکی از بهترین فصول خود را با ثبت کلین‌شیت‌های پیاپی به نام خود کند.اتفاقی که باعث شده تا هواداران کمتر نسبت به جدایی بیرانوند موضع داشته باشند و نگرانی کمتری نسبت به خلا جدایی‌ شماره یک خود نشان دهد.