1

برکناري مرشد به دليل ورود زنان به زورخانه!

در پي حضور چند تن از ورزشکاران بانوي ورزش‌هاي زورخانه‌اي در زورخانه وليعصر (عج) شهر قدس، مرشد و زورخانه‌دار بلافاصله از منصب‌شان برکنار شدند.

به گزارش ايسنا، صبح روز جمعه 23 خرداد تعدادي از بانوان ورزشکار در رشته ورزش‌هاي زورخانه‌اي به همراه دختر بچه‌اي 8 ساله‌ به زورخانه وليعصر (عج) در شهر قدس تهران رفتند و در حالي که ورزشکاران مرد در اين زورخانه حضور نداشتند، براي لحظاتي با پوشش کامل به ميان گود رفتند و اقدام به گرفتن عکس و فيلم از کباده‌کشي يکي از اين بانوان کردند.پس از ورود اين بانوان ورزشکار به زورخانه که با اجازه زورخانه‌دار انجام شد، مرشد زورخانه نيز براي احترام به ورود بانوان، مشغول به نواختن ضرب زورخانه شد تا يکي از بانوان ورزشکار در ميان گود زورخانه براي لحظاتي کوتاه کباده‌کشي کند اما چند ساعت پس از انتشار فيلم کباده کشي بانوي ورزشکار که با پوشش مانتو و با حجاب کامل صورت گرفت، مسئولان هيات ورزش‌هاي زورخانه‌اي استان تهران و هيات شهر قدس بلافاصله با «ولي کارگر» کليددار زورخانه وليعصر (عج) تماس گرفتند و ضمن احضار وي به هيات شهر قدس، او را به دليل اجازه دادن به زنان براي ورود به زورخانه از سمت دبيري هيات ورزش‌هاي زورخانه‌اي شهر قدس برکنار کردند.هم‌چنين مرشد کياني نيز که سال‌هاست مشغول مرشدي در زورخانه وليعصر است، به دليل نواختن ضرب زورخانه براي کباده کشي يکي از بانوان ورزشکار از مرشدي اين زورخانه کنار گذاشته شد.

بنا بر اظهارات زورخانه دار برکنار شده از دبيري هيات شهر قدس، مسئولان هيات تهران به او گفته‌اند بخاطر ورود اين دو بانو به زورخانه وليعصر، مورد بازخواست قرار گرفته‌اند.ولي کارگر زورخانه‌دار زورخانه وليعصر(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اعلام اين خبر، اظهار کرد: 20 سال جوانيم را در زورخانه گذاشتم و به همراه خانواده‌ام در زورخانه وليعصر زندگي مي‌کنيم و کليددار اين زورخانه هستم. روز جمعه دو تن از بانوان ورزشکار به همراه همسرانشان در حاليکه مردان نيز در زورخانه حضور نداشتند و همسر و دختر من نيز در زورخانه بودند، از ما خواستند که براي دقايقي وارد زورخانه شوند. از آنجا که اين افراد در اين رشته شناخته شده هستند و هيچ منع قانوني نيز مبني بر جلوگيري از ورود زنان به زورخانه وجود ندارد، به آن‌ها اجازه ورود دادم.وي افزود: بانوان ورزشکار پوشش کامل داشتند و همانگونه که در فيلم مشخص است، هيچگونه هنجارشکني نيز انجام نشد. پس از آن يکي از بانوان براي لحظاتي با ضرب مرشد زورخانه در گود کباده کشي کرد و فيلم آن هم در فضاي مجازي منتشر شد. اما چند ساعت بعد از هيات استان تهران و شهر قدس تماس گرفتند و حکم به برکناري من و مرشد زورخانه دادند!کارگر تصريح کرد: من و خانواده‌ام سال هاست در اين زورخانه زندگي مي‌کنيم و عمرم را در اين رشته گذاشته‌ام. من نمي‌دانم وقتي مراجع و علماي ديني ما صراحتا اعلام کرده‌اند، به شرط رعايت موازين شرعي، هيچ منعي براي حضور و فعاليت بانوان در زورخانه وجود ندارد، چرا آقايان در مقابل آن مقاومت مي‌کنند و نمي‌گذارند بانوان در رشته‌اي که ريشه در فرهنگ، آيين و دين اين مملکت دارد ورزش کنند؟

وي افزود: مثلا دختر بنده با 8 سال سن بخاطر اينکه از همان بچگي در فضاي زورخانه بوده خيلي خوب با اين رشته آشناست و مثل بسياري ديگر از بانوان اين رشته را دوست دارد. وقتي بانوان با حجاب کامل و لباس پوشيده مي‌خواهند در اين رشته و در فضايي زنانه ورزش کنند چرا نبايد به آن‌ها اجازه بدهيم در حاليکه بانوان در رشته‌هاي وارداتي و با موسيقي غربي آزادانه ورزش مي‌کنند.

اين پيشکسوت ورزش‌هاي زورخانه‌اي در پايان گفت: چند سال براي حل مشکل برق زورخانه وليعصر سراغ هر مسئولي رفتيم کاري انجام نشد و فايده‌اي نداشت، اما فقط چند ساعت بعد از حضور بانوان، خيلي از مسئولان تماس گرفتند و اين موضوع را پيگيري کردند.