1

شفاف بگویم آقای مدیر

حسین رفیعی/ مدیرمسئول

با سلام محضر امام عصر (عج) .

در زمانی که مثلث  کسری بودجه ، تحریم و کرونا آرایشی اهریمنی بر علیه این مردم و نظام گرفته اند،  ردای مدیریت  بر قامت هر که لایقش نباشد بیشتر مضحک به چشم می آید دولت و مجلس در آستانه ی یک تصمیم و مدیریت مهم در برابر چشمان تاریخند، لذا تصمیم و اجرا باید در قالب دو لبه ی یک قیچی منظم، هماهنگ دوراندیشانه و توام با انرژی کافی به دور از عملکرد جزیره ای نهادهای حمایتی باشد.

بر آن شدم تا به عنوان بخشی کوچک از نهادهای کنشگر افکارعمومی با اعتقاد به شفافیت سازنده فارغ از نگاه های چپ و راست در شرایط کنونی، راهکارهایی به شرح ذیل در راستای حل مشکلات کنونی به مدیران تقدیم کنم:

۱-این پاندمی دنباله دار تجربه جدید بشریت نبوده و نباید با درپوش های اطلاع رسانی و یا ضعف  اطلارسانی سبب حرکت این بحران از بهداشتی به سمت سیاسی امنیتی شویم.

۲-معتقدیم سونامی کرونا در کنار همه ی ویرانی اش در اثبات برخی گزاره ها مانند حرکت به سمت دولت الکترویک کارآمد و مفید و بعضا محرک بود، در برخی زیر ساخت ها توهم قوی بودن داشتیم و در امتحان کرونا مردود شدیم بهتر است برای تبدیل این بحران به فرصت ستادی کم هزینه و جوان جهت شناسایی و پیگیری دستاوردهای کرونا نیز در کنار همه ی موارد مطروحه به صورت مسئولانه و جهادی اقدام به کار نماید

۳-بی شک آنچه باعث می شود مردم در همکاری برای گسست زنجیره انتقال ویروس به هشدارهای بهداشتی با دیده ی اغماض بنگرند بی فرهنگی نیست بلکه بی پولی یا احساس نااطمینانی به آینده ی نزدیک اقتصادشان است که اگر این شاخص را در تحلیل هایمان نادیده بگیریم تلاش برای سامان دادن این بحران شاید آب در هاون کوفتن و باد به غربال پیمودن باشد.

۴-بدون شک کسری بودجه پیش رو  توام با کاهش قیمت نفت نمک بر زخم اداره ی کشور در این شرایط بحرانی است لذا بهتر است در ارتباط با سازمان محترم برنامه بودجه کمیسیون های برنامه بودجه و تلفیق مجلس و سایر نهادهای محترم خواهش کرد تا استقراض از بانک مرکزی را به حداقل برسانند تا از فربه شدن بیش از حد پایه پولی و تورم افسارگسیخته جلوگیری شود و برای حل معیشت در گام اول به اصلاح ساختار معیوب بودجه ۹۹ مبادرت به صفر و حذف کردن ردیف بودجه هایی همچون رسته پژوهشی ارگان ها که بازدهی نخواهد داشت و یا بنیادهایی مانند سعدی و قس علیهذا نمود.

۵. جزیره ای عمل کردن کمک های معیشتی و ارزاق عمومی اولیه برای قشر ضعیف سبب شده است تا آنطور که باید و شاید این فعالیت ها نمو پیدا نکرده و دیده نشود. همانطور که نگاه متفاوت استاندار خراسان رضوی به فعالیت های اقتصادی استان سبب سرازیر شدن سرمایه گذارها به این استان شد؛ پیشنهاد می کنم همانند نمونه عملی شده در حوزه اقتصاد، اینبار با تعریف کردن معین های بهداشت و معیشتی جهت پیگیری مشکلات و توزیع ارزاق حرکت نموده و از کلیه ارگان های دولتی ،استان قدس، شهرداری و نهاد های مردمی فعال در کمک رسانی در بخش های مختلف، مشکلات پدید آمده از ویروس کرونا را تقسیم بندی نموده تا به عنوان پایلوت در کشور نمونه موفق دیگری از این استان یاد شود.

۶. خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا پزشکان و پرستاران هستند. با احترام به همه این عزیزان اما فراموش نکنیم کادر نیروی انتظامی، پاکبان ها، رانندگان حمل و نقل عمومی، خبرنگاران، مددجویان فعال در کمپ های ترک اعتیاد و خانه سالمندان که در شرایط فعلی آنان نیز مستقیما در معرض این ویروس قرار داشته و قشر آسیب پذیر هستند. از آنجا که کمتر از آنها تقدیر شد و کمتر دیده شدند، دوربین رسانه ای خود را به سمت آنها گرفته و درخواست کمک چه به صورت معنوی و چه به صورت مادی برای آنها تقاضا دارم.

۷-در انتها امید است با تلاش و اهتمام پس از پایان این امتحان تاریخی با به خاک مالیدن پوزه ی بدخواهان این مردم و خاک عزیز مصداق واقعی “و مکرو ومکرالله والله خیر الماکرین ” را در حق این اهریمنان ببینیم که شاید این بحران مقدمه ای برای اتحاد و همبستگی ملی شود.

حافظ اسرار الهی کس نمی داند خموش

از که می پرسی که دور روزگارانت چه شد