1

در مبارزه با ویروس کرونا، همه با هم در یک کشتی نشسته ایم

محمدحسین روشنک
رئیس کانون کارآفرینان

آنان که دوران دفاع مقدس را درک کرده و دستی بر آتش داشته‌اند به خوبی شاهد بودند که نقش تشویق و تقدیر از فرماندهان و رزمندگان تا چه اندازه در ایجاد انگیزه و بالا رفتن مقاومت در جبهه ها مفید بود و درمقابل در مواردی که سیاست بازی‌ها باعث می‌شد که افرادی با نادیده گرفتن فداکاری‌ها بر طبل نقد زدن و لنگش کن می‌کوبیدند، چگونه تاثیر منفی در جذب نیروهای مردمی، پشتیبانی و روحیه رزمندگان می‌گذاشت.
آن زمان همه می‌دانستند که تاثیر مادی دو عدد تخم مرغ آن مادر روستایی، اصلا قابل محاسبه نیست، ولی اراده قلبی آن مادر که پشت آن دوعدد تخم مرغ بود، آنچنان در روحیه رزمندگان اثر مثبت داشت که هزاران آر‌‌پیجی که بزرگترین سلاح رزمندگان در آن زمان بود، نداشت.
امروز در مبارزه با کرونا، تاریخ در حال تکرار است. همه مردم و مسئولین پای کار مقابله با دشمنی عالم گیر، به نام کرونا هستند و از کادر درمانی که در خط مقدم جنگ با ویروس و درمان ترکش خوردگان کرونا و فرماندهانی که در ستادها و قرارگاه‌ها در حال برنامه‌ریزی عملیات، تامین نیروی انسانی و تهیه تدارکات رزمندگان خط مقدم و ایجاد خطوط ‌پدافند سلامت انسانی که یکی از آن‌ها فاصله‌گیری فیزیکی و در خانه ماندن است، سپاسگزار هستند.
در این شرایط که مردم با صبر و مقاومت، مقام معظم رهبری و حوزه های زیر نظر دفتر ایشان با حمایت جانانه از ستاد ملی کرونا، رییس جمهور و دولت با در میدان اجرا بودن، رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم با تایید و تقویت آنچه لازم است، رییس قوه قضائیه و دادگستری‌ها با پیگیری مداوم، مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه با تعطیل کردن تجمعات و پیگیری، مراجع تقلید با توصیه ها، مساجد و حسینیه ها با بستن درب ها و تبدیل آنها به مراکز پشتیبانی مردمی، نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج مردمی و جهادی با تشکیل ستاد، متولیان حرمین شریف با خوردن جام زهر و بستن درب آن‌ها که کم سابقه بوده و کمک به مردم ضعیف، تشکل‌های بخش خصوصی با کمک‌های فراوان، کارآفرینان با تحمل خسارت و تولید و تامین نیازمندی‌های مبارزه با کرونا و حفظ کارگران خود، اصناف با بستن محل کسب خود و جمع آوری کمک، کارگران با صبر و تحمل مشکلات و … در مقابله با کرونا، پای کار ایستاده اند و دقیقا تاریخ در حال تکرار است. البته چه در آن زمان که جنگ تحمیل شده بود و شناخت کامل از داشته ها و جبهه های دشمن سخت بود و چه این زمان که ویروس ناشناخته در مقابل بشریت قد علم کرده است، در تصمیم‌گیری‌ها و اجرا اشتباهاتی وجود داشته و دارد که هم آن زمان و هم این زمان همه در تلاش بوده و هستند تا اشتباهات به حداقل برسد.
اینکه اندک سیاست‌زده‌ها و یا منفعت‌طلبان که دور از صحنه نبرد ایستاده و فکر می‌کنند چون پدافند کرده‌اند از کرونا در امان خواهند بود، با هدف ایجاد ردِ پا برای آینده با زبان و قلم از دور فریاد بزنند چرا لنگش نمی‌کنی و با انتقادهای غیرسازنده بی مورد قصد تضعیف روحیه مردم، رییس جمهور، دولت، مجلس و نمایندگان، قوه قضائیه و دادگستری‌ها، نیروهای مسلح، استانداران، کادر درمانی، کارآفرینان، اصناف، کارگران و … را داشته باشند، خواسته یا ناخواسته که بعید است ناخواسته باشد وظیفه ستون پنجم دشمن که آن زمان نیز وجود داشت را به عهده گرفته و می‌گیرند.
اما مردم فهیم و آگاه ایران اسلامی که در دوران دفاع مقدس با تشویق، تقدیر و حمایت از فرماندهان و رزمندگان و پشتیبانی کنندگان، حساب خود را از این گویندگان و نویسندگان مغرض و ستون پنجم دشمن جدا و بعد از پایان جنگ این جماعت را رسوا کردند، اکنون نیز چنین می‌کنند.
در مبارزه با ویروس منحوس کرونا همانند دوران دفاع مقدس همه با هم در یک کشتی نشسته‌ایم، حتما مردم و مسئولین مانند آن زمان با اتحاد و همت، کشتی را حفظ می‌کنند تا انشاالله به ساحل نجات برسیم.