1

نوروز ۹۹ بهترین نوروز خواهد شد

جواد لگزیان
نسیم جان بخش نوروز از دیرباز همه ایرانیان را به فردایی بهتر فرا می خواند و همه ساکنان فلات ایران با آغاز فروردین بهار را همواره جشن می گرفته اند.نوروز جشن همبستگی تمدن و فرهنگ با طبیعت و شادی است که بنابر افسانه ها از زمان جمشید در سراسر ایران زمین برگزار می شده است.
از آن روزهای کهن تا امروز ایرانیان با سرودها و موسیقی های نیک آهنگ سفره ای از مهربانی می گسترانده اند و با لباس های نو به استقبال روزهای نو و اندیشه های نو می رفته اند.آن ها با پاشیدن آب و همچنین با سپردن سبزه ها به رودها طلب باران و روزی می کرده اند که این رسم فرخنده تا امروز رایج است.رسم هایی زیبا چون نوروزخوانی، جشن عروسک های باران، میرنوروزی و بهار جشن نیز از آداب به یادماندنی نوروز ایرانی است.
زیبایی های جشن های نوروز از صبح دل انگیز نیشابور تا غروب سحرآمیز هرات، از رسم آب پاشیدن بر زمین در هند تا رسم سفره نوروزی در پاکستان نشانی از همبستگی اقوام آریایی در سراسر فلات ایران دارد.همچنین گستره نوروز تا گرانادای اسپانیا جلوه ای امیدبخش از پویایی فرهنگی پارسیان و علاقه آن ها به تبادل اندیشه و تمدن است.
و اما امسال که ویروسی نحس به نوروز و خوشی و خوشبختی حمله ور شده است و ما باید لاجرم وقت خود را در خانه بگذرانیم چه خوبست که خاطرات خوب نوروزهای گذشته و قدر عافیت را مرور کنیم و البته ازین فرصت برای همدردی با آنها که عمری در قرنطینه گذرانده اند استفاده کنیم.
بیماران روانی ،جذامیان و بسیاری آدمهای نیک بخاطر بی وفایی روزگار عمری در قرنطینه گذرانده اند و این روزهای سخت ما را به همدردی و حتما یاری آنها فرا خواهد خواند.
قطعا ایرانیان نوروز ۹۹ را به یاد تاریخ خواهند سپرد آن هم با کمکهایی بی نظیر و زندگی بخش به همه آنها که از نوروز ۹۹ به بعد خواهند فهمید هرگز تنها نبوده اند.
ما امسال مخارج نوروز ۹۹ را به حساب بیمارستانهای روانی و مراکز نگهداری جذامیان هدیه خواهیم داد و این از بهترین نوروزهای همه سالها خواهد شد.
آری نوروز ۹۹ بهترین نوروز خواهد شد…