1

شهرخودرو مقابل پرسپولیس زمین‌گیر شد

مانی پویا

تیم فوتبال شهرخودرو مشهد مقابل تیم صدرنشین پرسپولیس تن به شکست داد.

تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو از ساعت ۱۸:۳۰ روز 5شنبه گذشته در هفته بیست و یکم لیگ برتر به میدان رفتند که این بازی با حساب سه بر یک به سود شاگردان یحیی‌ گل‌محمدی تمام شد. تماشاگران دو تیم به علت شیوع کرونا از حضور در ورزشگاه محروم بودند.

وحیدی امیری در دقیقه ۹، بشار رسن در دقیقه ۱۷ و مهدی ترابی ۶۵ (پنالتی) برای پرسپولیس  و فرشاد فرجی در دقیقه ۵۲ برای شهرخودرو گلزنی کردند.

پرسپولیس با این برد ۴۴ امتیازی شد و اختلاف خود با تیم دوم جدول را به ۷ امتیاز افزایش داد. شهرخودرو نیز فرصت صعود به رتبه دوم جدول را از دست داد و با ۳۵ امتیاز در رتبه پنجم باقی ماند.

بازی رفت این دو تیم با برتری یک بر صفر به سود شهرخودرو تمام شده بود که هدایت مشهدی‌ها را گل‌محمدی بر عهده داشت و با نتیجه‌ای که 5شنبه شب رقم خورد، گل‌محمدی توانست انتقام پرسپولیسی‌ها را از بردی که در نیم فصل اول برابر تیم کنونی خود به دست آورده بود، بگیرد.

اعتراض سرآسیایی به داور

سرمربی شهرخودرو و پرسپولیس به عملکرد داور بازی تیم­های­شان اعتراض داشتند.

در دقیقه ۵۱، زمانی که بشار رسن با امین قاسمی نژاد برخوردی داشت، داور برای سفیدپوشان شهرخودرو اعلام خطا کرد که همین امر باعث شد یحیی گل محمدی و افشین پیروانی به تصمیم داور اعتراض کنند. سفید پوشان شهرخودرو روی همین صحنه توانستند گل نخست توسط فرشاد فرجی به ثمر برسانند.

در دقیقه ۶۳ و پس از اینکه نقطه پنالتی را به سود پرسپولیس نشان داد، یحیی گل محمدی، شجاع خلیل‌زاده را کنار زمین فراخواند تا به او بگوید ترابی ضربه پنالتی پرسپولیس را بزند.

مهدی ترابی پس از به ثمر رساندن گل از روی نقطه پنالتی، همراه سایر بازیکنان پرسپولیس به سمت عکاسان رفتند و خوشحالی جالبی را انجام دادند.

در دقیقه ۸۳ به خاطر برخوردی که درون محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد و داور پنالتی اعلام نکرد، مجتبی سرآسیایی به شدت به تصمیم داور اعتراض کرد. در ادامه داور چهارم از او خواست با آرامش بازی را تماشا کند.

در اواخر نیمه دوم وحید امیری در صحنه‌ای مشکوک به پنالتی، به تصمیم داور اعتراض کرد و داور به خاطر این اعتراض به او کارت زرد داد.

تاوان استفاده از جوانان را دادیم

مجتبی سرآسیایی سرمربی شهرخودرو پس از شکست تیمش مقابل پرسپولیس اظهار کرد: خیلی بازی با کیفیتی را شاهد بودیم. شرایط فنی خوبی در بازی حاکم بود. به خاطر این به یحیی گل محمدی تبریک می‌گویم. اختلاف ما با پرسپولیس، این تعداد گل نبود و تیم ما نتوانست موقعیت های خود استفاده کند.

او ادامه داد: ما گل اول را به خاطر جای‌گیری نامناسب بازیکنان دریافت کردیم. وقتی دو روز قبل بازی، تیم ما دچار یک اتفاق بد می‌شود و دو بازیکن خود را از دست می‌دهد، باید از جوانان استفاده کرد و تاوان استفاده از جوانان همین است.

سرمربی شهرخودرو افزود: ما در نیمه دوم می‌توانستیم به بازی برگردیم اما باز در یک اشتباه گل خوردیم. عدم حضور تماشاگران در این بازی احساس شد.

او درباره عملکرد داوری گفت: داور میتوانست بهتر از این عمل کند.

سرآسیایی در واکنش به حکم کمیته انضباطی علیه تیمش و در واکنش به سوالی در مورد مهندسی بودن این حکم، گفت:  بحث مهندسی شدن مطرح شدن نیست اما یک سری اتفاقات در شرایط خاص این گمانه زنی را ایجاد می‌کند. در این حکم اشتباهات زیادی رخ داده است و زمان این را ثابت می‌کند. مسوولان باید پاسخگو باشند. درباره پرونده استوکس در تراکتور، فیفا چند وقت است که پیگیری می‌کند و هنوز حکمی نداده است اما برای پرورنده ما به این سرعت حکم داده می‌شود. فکر نمی‌کنم در تاریخ فوتبال ما چنین مساله‌ای وجود داشته باشد. در صدور حکم اشتباهاتی رخ داده است و باید جواب این اشتباهات داده شود. بازی با پرسپولیس مصاف بزرگی است و در این شرایط دست ما خالی بود.

سرمربی شهرخودرو افزود: به هیچ وجه باشگاه پرسپولیس در این مساله دخالتی ندارد اما آقایان این شائبه را ایجاد می‌کنند. حتما آقایان در این رابطه توضیح خواهند داد.

او در پایان گفت: من شش سال در این باشگاه هستم و تا وقتی این مسئولیت روی دوش من باشد با تمام توان آن را انجام خواهم داد. شرایط ما برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر مقداری سخت است اما ما مرد روزهای سخت هستیم و به کار خود ادامه می‌دهیم. بازیکنان ما با کیفیت هستند و روند کار ما  پیش بینی شده است و با تمام تمرکز پای کار هستیم.

انتقاد شدید مالک شهرخودرو

فرهاد حمیداوی، مالک تیم فوتبال شهر خودرو بعد از شکست تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: درباره بازی من حرفی ندارم و حرف‌ها را باید آقای نورشرق بزند. ما امروز صبح این پرونده را پیگیری می‌کنیم. معاون حقوقی باشگاه ما یک سری  مدارک دال بر این دارد که آقای نورشرق بدون استناد به هیچ اتفاقی رای داده است.

او ادامه داد: نمی‌دانم چه بگویم. اگر حرفی بزنیم هواداران پرسپولیس ناراحت می‌شوند ولی دو روز قبل از بازی این اتفاق برای ما افتاد. باشگاه نساجی برای این شکایت حتی حق دادرسی را هم پرداخت نکرده است. یعنی بدون پول دادرسی ما را محکوم کردند. اگر این صحت داشته باشد، من فراتر از فدراسیون به دنبال کار قضایی این قضیه می‌روم و آنجا باید به آقای نورشرق بگوییم که چه کار می‌کنیم.

حمیداوی در پاسخ به این پرسش که آیا دست‌های پشت پرده در این رای تاثیر داشته است هم توضیح داد: من که پشت پرده را نمی‌بینم ولی می‌دانم که این اتفاق کذب بود. اصلا نورشرق ما را به کمیته تعیین وضعیت نخواست. من در تلویزیون صحبت کردم و از میثاقی می‌خواهم که من و آقای نورشرق را روی خط بیاورد. من فدراسیون بودم و به آقای بهاروند هم اطلاع دادیم. هیچ اتوماسیون و اطلاع رسانی به ما نشده است. آقای نورشرق یک چیز واضح تر از کذب را روی برنامه زنده اعلام کرد.

مالک شهر خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا هم پوشانی قرارداد در این پرونده صورت گرفته است یا خیر توضیح داد: اصلا. بازیکنان هشتم فسخ کردند و ما نهم قرارداد بستیم. در تعیین وضعیت اعلام کردند که ما مشکوکیم به اینکه چون زمان کم بوده ما قبلا با بازیکن صحبت کرده بودیم. من از آقای نورشرق می‌خواهم اگر رقم ۸ میلیاردی در فوتبال ایران در گذشته داشتیم اعلام کنند. می خواستند کاری کنند که این دو بازیکن در این مسابقه بازی نکنند که کارشان را هم کردند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سرآسیایی در این تیم می ماند یا خیر هم گفت: بله سرآسیایی پتانسیل استان است. اگر گواردیولا هم بود با ۳ مصدوم و دو بازیکنی که آقای نورشرق محرومشان کرد، ما نمی‌توانستیم برابر پرسپولیس کاری کنیم. من در مجموع از عملکرد آقای سرآسیایی راضی هستم.

حمیدواری در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون با تیم شما مشکلی دارد هم اظهار کرد: با ما مشکلی ندارد ولی قرار است کس دیگری قهرمان شود. من نمی‌دانم چه اتفاقی پشت پرده میفتد و دوست ندارم رو به روی هواداران پرسپولیس بایستم و به استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها احترام می‌گذارم . من اگر از کسی شاکی باشم باید پول دادرسی را پرداخت کنم. بدون پول دادرسی ما را محروم کردند. ما باید ۲۴۰ میلیون پرداخت کنیم تا بتوانیم به این رای که بدون حق دادرسی صادر شده، شکایت کنیم. از این واضح‌تر چه بگویم؟

پرسپولیس بعد از 9 سال پولم را داد

مهاجم شهرخودرو گفت: من در پرسپولیس بازی کردم، اما بعد از 9 سال تازه پولم را دادند.

محمد قاضی بعد از شکست تیمش برابر پرسپولیس در واکنش به این سوال مبنی بر اینکه برخی معتقدند لیگ برای قهرمانی پرسپولیس مهندسی می شود، اظهار داشت: یکسری اتفاقات و کارهایی که رقم می خورد، این حس را به همه می دهد. 2، 3 روز قبل از بازی یک حکم سنگین درباره 2 بازیکن ما داده می شود. این برای فوتبال خوب نیست. باید روی برخی مسائل دقت شود تا تفکرات به این سمت نرود. حتما چیزی هست که مسئولان درباره آن صحبت می کنند.

مهاجم شهر خودرو درباره اینکه خودش سابقه بازی در پرسپولیس را دارد، گفت: من در پرسپولیس بازی کردم، اما بعد از 9 سال تازه پولم را دادند. این صحبت ها زیاد در فوتبال خوب نیست، اما باید طوری جلو برویم که تفکرات به این سمت نرود.

فدراسیون فوتبال جواب شهرخودرو را داد

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به انتقاد اعضای تیم شهرخودرو پس از بازی با پرسپولیس درباره حکم کمیته تعیین وضعیت واکنش نشان داد.

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره انتقاد اعضای تیم شهرخودرو بیان کرد: شهرخودرو جزء معدود تیم‌های خصوصی فوتبال ایران است و به همین دلیل باید از فرهاد حمیداوی تشکر کنیم. فوتبال هزینه‌های سنگینی دارد و باید از او برای چرخاندن چرخ تیم شهرخودرو تشکر کنیم. من فقط بحث اجرای تصمیم کمیته‌ها و هیئت رئیسه، ابلاغ آرا و مسائل مانند آن را در فدراسیون عهده دارم. کمیته تعیین وضعیت هم با نظر اعضایش درباره تیم شهرخودرو و بازیکنان آن چنین تصمیمی گرفته‌است. من هم فکر می‌کنم این رای سنگین بوده، اما بی شک میلاد سرلک و حسن جعفری بدون اینکه شرایط قانونی و اساسنامه‌ای را رعایت کنند، از نساجی جدا شده اند که کمیته تعیین وضعیت تصمیم گرفته این رای را صادر کند.

او افزود: اگر در دنیای فوتبال هم چنین اتفاقی رخ بدهد، چنین رائی صادر می‌شود. شاید به این دلیل که ما تاکنون چنین حکمی نداشته ایم برای خود من هم سنگین به نظر برسد. به هر حال ما باید برای مقابله با چنین تخلفاتی کارمان را از جایی شروع کنیم. باید جایی جلوی عقد قرارداد‌های صوری و بی خودی گرفته شود. ما هرچه در توان مان باشد انجام می‌دهیم.