1

دردسر جدید انتقال یحیی از شهرخودرو به پرسپولیس

بدقولی باشگاه پرسپولیس برای پرداخت حق انتقال گل‌محمدی از شهر خودرو باعث شده تا مسئولان باشگاه مشهدی خواستار پیگیری بند جریمه انتقال این مربی شوند.

یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل دوم بعد از جدایی کالدرون از باشگاه شهر خودرو به پرسپولیس منتقل شد و قرار بود مسئولان باشگاه پرسپولیس رقم انتقال این مربی را چند روز پیش به باشگاه مشهدی پرداخت کنند اما این اتفاق رخ نداد.

فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو با اشاره به این موضوع گفت: در قراردادی که با باشگاه پرسپولیس امضا کردیم، مبلغ یک و نیم میلیارد تومان بابت عدم پرداخت حق انتقال در تاریخ مقرر ذکر شده و با توجه به اینکه قرار بود پرسپولیسی‌ها این رقم را مدتی پیش به ما پرداخت کنند این اتفاق رخ نداده، بنابراین باشگاه پرسپولیس باید خسارت یک و نیم میلیاردی را علاوه بر رقم صدور رضایتنامه، به باشگاه شهر خودرو پرداخت کند.

جریمه یک میلیون تومانی برای هر روز تاخیر

وی تأکید کرد: در این قرارداد همچنین در ازای هر روز تأخیر یک میلیون تومان جریمه درنظر گرفته شده که روی این موضوع هم اقدام خواهیم کرد.

حمیداوی اظهار داشت: من از زمان حضور آقای انصاری‌فرد در باشگاه پرسپولیس گله‌مند هستم و شایان ذکر است که خود آقای انصاری‌فرد منتخب همین هیأت مدیره‌ای است که الان در باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کند.

وی افزود: آقایان رسول‌پناه و نبی روز پنج‌شنبه با من تماس گرفتند و تا روز شنبه از من فرصت خواستند که پول رضایتنامه را پرداخت کنند، اما یکشنبه است و هیچ اتفاقی رخ نداده است، بنابراین طبق صحبتی که انجام داده بودم، چک را به آقای دکتر بختیاری معاونت حقوقی باشگاه ارائه کردم تا او اقدامات لازم را انجام دهد و باید اشاره کنم که دیگر موضوع از دست من هم خارج است.

مالک باشگاه شهر خودرو در پاسخ به این سؤال که آیا در این زمینه شکایتی به فدراسیون یا فیفا صورت می‌گیرد، گفت: طی قراردادی که با باشگاه پرسپولیس امضا کردیم، می‌توانیم تمام حساب‌های این باشگاه را ببندیم، حتی اگر آنها با فیفا هم مراوده داشته باشند دچار مشکل می‌شوند چون ابتدا باید با ما تسویه‌حساب کنند. در این زمینه تمهیدات دیگری هم داشته‌ایم که از طریق وکیل باشگاه آنها را پیگیری خواهیم کرد.

در شب عید برای پرداخت پول بازیکنان دچار مشکل هستیم

وی خاطرنشان کرد: من به آقای نبی در عالم همکاری گفتم که راضی به دریافت ضرر و زیان نیستیم و مربی تیم‌مان را دراختیار شما گذاشتیم و قول گرفتیم که طلب‌مان پرداخت شود، اما این اتفاق رخ نداده و در شب عید برای پرداخت پول بازیکنان دچار مشکل هستیم و کسی هم پاسخگوی ما نیست. فقط امیدوارم روزی نرسد که مسئولان باشگاه پرسپولیس بگویند که از این موضوع بگذرم چون من همه تأکیدها را انجام داده بودم.

حمیداوی در پاسخ به این سؤال که آیا شکایتی به فدراسیون فوتبال تنظیم می‌کنند یا خیر، گفت: اگر صادقانه بخواهم حرف بزنم از این موضوع بی‌اطلاعم، چون هیأت مدیره باشگاه تصمیم گرفت که همه امور را به وکیل باشگاهمان بسپاریم و من هم به خاطر مسائل فوتبالی پذیرفته بودم که چک باشگاه پرسپولیس را قبول کنم. با این وجود، همه چیز دست وکیل باشگاه است و او همه کارها را برعهده خواهد گرفت.

به خاطر فوتبالی بودن از باشگاه پرسپولیس چک قبول کردم

وی تأکید کرد: باز هم می‌گویم من فقط به خاطر فوتبال و فوتبالی بودن از باشگاه پرسپولیس چک قبول کردم، در حالی که همه هیأت مدیره باشگاه ما با این موضوع مخالف بودند. من حرمت گذاشتم و با خودم گفتم که همکار هستیم اما الان چون یکبار این اتفاق رخ داده و از باشگاه پرسپولیس چک گرفتیم، مجبور هستم که حرف هیأت مدیره را به صورت کامل اجرا کنم.

حمیداوی در پاسخ به این سؤال که آیا رسول‌پناه به وی قول داده بود که شنبه گذشته طلب شهر خودرو را پرداخت می‌کند، عنوان کرد: اگر بخواهم صادقانه حرف بزنم، قرار بود روز شنبه مبلغی را به ما پرداخت کنند تا حسن‌نیت‌شان را ثابت کنند، اما این کار را هم انجام ندادند. نامه صریح هیأت مدیره باشگاه به تاریخ دیروز به آقای بختیاری این است که در بالاترین سرعت، رقم رضایتنامه گل‌محمدی و همچنین کلیه خسارت‌ها را دریافت کنیم.

مالک باشگاه شهر خودرو در پاسخ به این سؤال که خسارت پرسپولیس شامل چه چیزهایی می‌شود، تصریح کرد: ما در قرارداد یک و نیم میلیارد تومان ضرر و زیان در نظر گرفتیم، ضمن آنکه برای هر روز تأخیر در پرداخت رقم اصلی، باشگاه پرسپولیس باید روزی یک میلیون تومان پرداخت کند. من چند روز به خود آقای رسول‌پناه هم گفتم که اگر پولم را می‌دهید خسارت نمی‌خواهم، اما آنها تا شنبه هم که قرار بود پولی پرداخت کنند، اقدامی انجام ندادند.

حمیداوی در خصوص اینکه تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری خواهان تعطیلی مسابقات شدند و واکنش باشگاه شهر خودرو به این اتفاق چیست، گفت: ما تابع قانون هستیم، اما شنیده‌ام ای‌اف‌سی نامه‌ای به باشگاه‌ها نوشته که اگر قرار است مسابقات در فروردین‌ماه برگزار نشود، در آن صورت بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مطمئناً وقتی قرار است بازی‌ها اردیبهشت ماه برگزار شود، کیفیت‌ها پایین می‌آیند و آمادگی بازیکنان از بین می‌رود. تأکید می‌کنم شنیده‌م که نامه‌ای از سوی ای‌اف‌سی آمده و مستند چنین نامه‌ای را ندیده‌ام، ولی اگر قرار باشد ما در اردیبهشت ماه بازی کنیم و لیگ قهرمانان آسیا در تیر و مرداد برگزار شود، در آن صورت یک اتفاق عجیب رخ خواهد داد و بازیکنان به صورت پی‌درپی مصدوم خواهند شد.

آرزوی پایان کرونا

حمیداوی تصریح کرد: آرزو می‌‌کنم کرونا از ایران و کل دنیا رخت بربندد و شور و نشاط به جامعه و کشور برگردد. شما دقت کنید که در بهمن و اسفند تقریباً مسابقات نداشتیم و در فروردین هم نباید بازی کنیم. طبیعتا دو سه ماه وقفه فوتبالمان را زیر سؤال می‌برد و اگر قرار باشد در اردیبهشت هم بازی نکنیم، مسابقات تعطیل شود بهتر است.

حمیداوی عنوان کرد: باشگاه‌ها قطعاً برای درآمدزایی نیاز به جذب اسپانسر دارند، اما آیا در تعطیلی مسابقات اسپانسری جذب می‌شود؟ همین تعطیلی بازی‌ها روی کل مدیران باشگاه‌ها و عملکردشان تأثیر دارد و زنجیروار مشکلات به داخل تیم و همه عوامل منتقل می‌شود.