1

تنها 2 زن در بین هجده نفر

سرویس سیاسی

فرماندار مشهد گفت: حجت الاسلام پژمانفر، قاضی زاده هاشمی، کریمی قدوسی، حجت الاسلام بحرینی و رحمانی به عنوان پنج نامزد منتخب مردم حوزه انتخابیه مشهد و کلات در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزیده شدند.

محمد رضا هاشمی افزود : از مجموع ۷۴۳ هزار و ۸۸۱ برگ رای صحیح ماخوذه حجت الاسلام نصر الله پژمانفر ۴۳۹ هزار و ۹۴۰ رای، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۳۹۷ هزار و ۴۴۸ رای، جواد کریمی قدوسی ۳۹۴ هزار و  ۵۳۷ رای، حجت الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی ۳۹۳ هزار و ۱۹۷ رای و فاطمه رحمانی ۳۰۹ هزار و ۵۱۲ رای کسب کردند.

وی افزود: بر این اساس نامزدهای مذکور با کسب آرا لازم به عنوان نامزدهای منتخب مردم از این حوزه انتخابیه راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

او همچنین نرخ مشارکت مردم در این حوزه انتخابیه  نزدیک به ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: دریافت نتایج انتخابات خبرگان رهبری در استان هنوز از برخی شهرستانها اعلام نشده است و بعید است امشب نتایج میان دوره ای خبرگان در استان آماده شود.

حوزه انتخابیه قوچان و فاروج

از مجموع ۹۵ هزار و ۹۸۷ رای ماخوذه صحیح در این حوزه انتخابیه علی آذری با ۴۴ هزار و ۳۳ رأی بیشترین آرا را کسب کرد و به عنوان نماینده منتخب مردم قوچان و فاروج برگزیده شد.

حوزه‌های انتخابیه چناران، طرقبه و شاندیز

در این حوزه، حسین عباس‌زاده امامی با ۲۳ هزار و ۳۱۶ رای حائز بیشترین آرا شد و به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت.

حوزه انتخابیه کاشمر

از مجموع ۱۲۶ هزار و ۶۹۶ رای ماخوذه صحیح در این حوزه انتخابیه جواد نیک بین با ۲۹ هزار و ۴۸۷ رأی بیشترین آرای این حوزه را کسب کرد.

حوزه انتخابیه تربت‌جام

از مجموع ۱۸۰ هزار و ۲۶۶ رای  ماخوذه  جلیل رحیمی جهان‌آباد با ۹۸ هزار و ۲۴۸ رای و غلامرضا اسداللهی با ۴۱ هزار و ۸۹۹ رای بیشترین آرا را کسب کردند.

حوزه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات

محسن زنگنه  با کسب ۵۶ هزار و ۷۰۶ رای از مجموع ۱۴۰ هزار و ۹۳۴ رای شمارش شده بیشترین تعداد رای را کسب کرد. پس از وی سعید باستانی نماینده مردم حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس دهم نیز ۴۶ هزار و ۲۶۶ رای به دست آورده است.

حوزه انتخابیه درگز

از مجموع ۳۴ هزار و ۵۲۷ رای ماخوذه، حسن رزمیان مقدم با ۹ هزار و ۱۸۴ رای و حامد بیهقی با هشت هزار و ۷۱۷ رای بیشترین آرا را کسب کردند.

حوزه انتخابیه گناباد و بجستان

از مجموع ۵۵ هزار و ۴۲۱ رای شمارش شده  محمد صفایی دلویی  با کسب ۲۳ هزار ۶۰۷ رای شامل افزون بر ۵۰ درصد آراء به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

حوزه انتخابیه فریمان

از مجموع ۱۱۶ هزار و ۴۰۲ رای ماخوذه سید احسان قاضی زاده هاشمی با ۵۶ هزار و ۴۵۴ رای و سید هادی طباطبایی با ۲۷ هزار و ۲۰۳ رای بیشترین آرا را کسب کردند. بدین ترتیب سید احسان قاضی‌زاده به عنوان نماینده منتخب حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش‌های احمد آباد و رضویه شهرستلن مشهد برگزیده شد.

حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار

حسین سنجرانی اظهار کرد: از مجموع 101 هزار و 693 رای صحیح ماخوذه، حجت الاسلام اکبر احمدپور 63 هزار و 994 رای، امیر توکلی رودی 30 هزار و 723 رای، مهدی آشکار تیزابی 6 هزار و 852 رای و امید شیرگیر نیازآبادی 124 رای کسب کردند. براین اساس حجت الاسلام اکبر احمدپور، منتخب مردم خواف و رشتخوار برای مجلس یازدهم شد.

حوزه انتخابیه نیشابور

جمع آراء ماخوذه در این حوزه انتخابیه از مجموع 375 صندوق 196 هزار و 954 رای است که احسان ارکانی با 73 هزار و 818 رای و هاجر چنارانی با 47 هزار و 839 رأی بیشترین تعداد رای را به خود اختصاص داده‌اند.

حوزه انتخابیه سبزوار

از ۱۸۳ هزار و ۴۷۸ رای ماخوذه این حوزه انتخابیه علی اصغر عنابستانی با ۸۰ هزار ۲۸ رای و بهروز محبی نجم آبادی با ۶۷ هزار و ۵۸۲ رای از ۱۸۳ هزار و ۱۱۱ رای ماخوذه بیشترین آرا را کسب کردند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

“حوزه مشهد و کلات” با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستان‌های فیروزه و نیشابور با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستان‌های فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستان‌های سرخس و فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان‌های بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستان‌های رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان‌های بینالود (طرقبه‌-شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.