1

بحران در کسب و کار کارآفرینان

محمدحسین روشنک

بیانات حکیمانه امروز مقام معظم رهبر کادر درمانی کشور را درجایگاه افسران و سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با دشمن قرارداد.

دریادداشت مورخه 10/12/1398 باتوجه به شیوع ویروس کرونا به عنوان خادمین مردم به چند مطلب پرداخته شد که خوشبختانه دوستان توانمند قلم بدست در رسانه ها و فضای مجازی به خوبی به آن پرداختند. در این یادداشت برآنانیم چند پیشنهاد و تقاضا را در جنگ با کرونا به خود ، مردم و مقام معظم رهبری و مسئولین نظام تقدیم کنیم .

مبارزه با کرونا را واقعا جنگ بدانیم که میدانیم ، افراد حاضر در این جنگ را سربازان، افسران و ایثارگر بشناسید که میشناسیم. اگر چه در این جنگ به توفیق پروردگار متعال و عنایت معصومین با کمترین شهید بر دشمن پیروز خواهیم شد اما ضمن درخواست از پروردگار متعال برای حفظ این ایثارگران، از آنجا که کادر درمانی همچون رزمندگان دفاع مقدس داوطلبانه و مطلع از خطرات در این نبرد مشارکت دارند، از مقام معظم کل قوا و فرمانده بزرگ مردم ایران اسلامی تقاضا داریم چنانچه سرباز یا افسری از کادر درمانی که در راه مبارزه با دشمن که همان کرونا است جان به جان آفرین تقدیم کرد در زمره  شهدا محسوب شود.

همان‌گونه که در یادداشت قبل به خود تذکر دادیم و از مردم جامعه تقاضا کردیم که در این شرایط بیش ازپیش با هم مهربان باشیم و با تهیه نیاز مواد مبارزه با کرونا، به صورت روزانه که کارخانه ها در حال تولید آن‌ها هستند اجازه دهیم همه مردم به این سلاح ها دسترسی داشته باشند، حتما همه میدانیم این مبارزه را با کمک به یکدیگر می‌توانیم با پیروزی به پایان برسانیم.

مسئولین و مردم در مبارزه با ستون پنجم که اقدام به احتکار سلاح های مبارزه با دشمن که همان کرونا است می کنند، چون دشمن رفتار خواهند نمود و هیچ گذشتی اعمال نخواهند کرد و اگر لازم شد در انزار مردم به حساب آنها رسیدگی می کنند.

کارآفرینان بسیاری در فضای کسب و کار این روزها با بحران و خسارت سنگین مواجه هستند، حتما متولیان دولتی نهادها، سازمان ها و بانک ها با درک شرایط موجود تا آنجا که ممکن است به تلاشگران اشتغال آفرین کمک می کنند تا از این جنگ نیز چون دفاع مقدس با موفقیت عبور کنیم.

کارآفرینان و سرمایه گذاران که به خوبی می‌دانند در پایان سال و دوران مبارزه با دشمن تامین نیازهای مردم اهمیت بسیار دارد با فعال نگاه داشته بنگاه خود تلاش دارند بیشترین نیاز های جامعه را تامین و بیش از گذشته مراقب کارگران که اعضای خانواده آنها هستند بوده و با وجود همه مشکلات حقوق و دستمزد آنها را حتی با حساسیتی بیش از شرایط معمول، به موقع پرداخت می کنند و هیچ‌گونه تعدیل نیرو نخواهند نداشت. کارآفرینان همانند ملکه های کندوی زنبور عسل که حافظ کندوی خود هستند، به خوبی می‌دانند حفظ بنگاه در این شرایط اصل مبارزه با دشمن است، حتما دعای کارگران دور کننده بلا از جامعه به ویژه کار آفرینان خواهد بود .

«مشهد برای همه»