1

اتصال حاشیه به متن شهر

علی نژاد

شهردار مشهد با اشاره به این که برخی اوقات احداث بزرگراه مانند صد متری مشهد باعث قطع ارتباط میان متن و حاشیه شهرها می شوند گفت: با توجه به این موضوع اتصال حاشیه به متن با احداث پروژه هایی همانند دوربرگردان ابوطالب یکی از دغدغه های مدیریت شهری برای اتصال حاشیه به متن بوده است.
به گزارش صبح امروز، محمدرضا کلائی روز گذشته در حاشیه بازدید و بهره برداری از دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری انجام شد، افزود: 100 متری مشهد را به دو بخش تقسیم و ارتباط میان حاشیه و متن را قطع کرده است، لذا از ابتدا به دنیال رفع وکمرنگ شدن این موضوع کرده ایم.
وی اضافه کرد: با توجه به این که یکی از راه های کمرنگ شدن فاصله میان مناطق برخوردار و غیر برخوردار اتصال این دو منطقه به یکدیگر است اجرای پروژه هایی چون دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب و تقاطع غیرهمسطح مصلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

آغاز پروژه از 29 مرداد امسال و اجرا پروژه با 175 میلیارد ریال
وی تصریح کرد: در همین راستا عملیات اجرایی دوربرگردان ابوطالب در29 مرداد امسال آغاز وبا هزینه 175 میلیارد ریال اجرا شد که به نوعی حلقه اتصال بین حاشیه و متن خواهد بود.
کلائی ادامه داد: این پروژه اکنون به پایان رسیده و قرار بود طی مراسمی رسمی به بهره برداری برسد اما برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بدون مراسم بازگشایی و برای استفاده شهروندان دراختیار آنها قرارگرفت.

دغدغه شورای شهر کاهش تصادفات و سوانح با اجرای پروژه های ترافیکی بوده است

هم چنین رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درحاشیه بازدید و بازگشایی دوربرگردان غیر همسطح ابوطالب با اشاره به این که تصادفات و سوانح مختلف در منطقه ابوطالب یکی از دغدغه‌های ما از نخستین روزهای فعالیت شورای پنجم بود، گفت: به همین دلیل اجرای پروژه دوربرگردان غیر همسطح ابوطالب در دستور کار مدیریت شهری قرارگرفت.
محمدرضا حیدری  افزود: خوشبختانه اکنون پس از 190 روز تلاش شبانه‌روزی شاهد بهره برداری از این پروژه هستیم.
وی اضافه کرد: بهره ‌برداری از پروژه‌هایی از جمله چپگرد شهید ناصری و دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب در فضای کنونی، بسیار امیدآفرین است.
حیدری با اشاره به استفاده از تیرهای قوسی در احداث این دوربرگردان برای اولین بار درکشورادامه داد: اقدامات مهندسی انجام شده در ساخت این دوربرگردان بی‌نظیر و بسیار ارزشمند است و در این خصوص از دست اندرکاران اجرای پروژه تشکر می کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به شرایط و نگرانی از شیوع ویروس کرونا، از برگزاری مراسم افتتاح و بهره‌برداری رسمی اجتناب کردیم اما با این حال برای خدا قوت و قدرشناسی از زحمات تمامی افرادی که در این پروژه زحمت کشیده اند درمحل حضور پیدا کردیم.

سرعت بالای اجرا، کمترین انسداد مسیر و کیفیت فنی بالا، ویژگی‌های بارز دوربرگردان ابوطالب

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: سرعت بالای اجرای عملیات عمرانی، کمترین انسداد مسیر در زمان ساخت و همچنین کیفیت بالای فنی و مهندسی از جمله ویژگی‌های بارز دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب است.

احمد نوروزی اظهارکرد: پیش از اجرای این پروژه شاهد تصادفات و تلفات مالی و جانی متعددی بودیم و به همین منظور ساخت این دوربرگردان در برنامه شهرداری قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب دیگر تلفات انسانی نخواهیم داشت و از سوی دیگر، دسترسی شمال-جنوب و گردش به چپ نیز تسهیل می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب، اولین پل قوسی بتنی شرق کشور است، افزود: این پروژه به لحاظ فنی و کیفی پیچیپدگی‌های خاص خود را دارد که به بهترین شکل اجرایی شده و بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، سرعت عمل اجرای دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب را دیگر وجه مثبت این پروژه دانست و گفت: این پروژه ظرف مدت 6 ماه ساخته و تکمیل شد که نکته قابل توجهی است.

نوروزی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که در زمان ساخت دوربرگردان مسیر در کمترین زمان ممکن بسته بود و کمترین مزاحمت برای شهروندان پیش آمد.

وی در پایان از تمامی عوامل دخیل در اجرای پروژه و پلیس راهور تشکر کرد و گفت: امیدواریم بهره‌برداری و افتتاح این پروژه برای همه مردم مشهد و زائران بارگاه منور رضوی مایه خیر و برکت

عذرخواهی بابت تاخیر 10 روزه در بهره‌برداری از دوربرگردان ابوطالب نشان از صداقت مدیریت شهری است

هم چنین رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: دوربرگردان غیرهمسطح انتهای ابوطالب با حدود 10 روز تاخیر به بهره‌برداری رسید و بابت این تاخیر عذرخواهی شد؛ این عذرخواهی نشان از صداقت مدیریت شهری با شهروندان است.

رمضانعلی فیضی  اظهارکرد: اقدامات مدیریت شهری مشهد در دوره پنجم، از جمله پل قوسی بتنی ابوطالب، نماد سرعت، دقت و نوآوری است.

وی در ادامه گفت: این پروژه با حدود 10 روز تاخیر به بهره‌برداری رسید و بابت این تاخیر عذرخواهی می‌کنیم؛ این پوزش نشان از صداقت مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: بر خود واجب می‌دانم به نیابت از همه مردم مشهد و بویژه ساکنان مناطق کم‌برخوردار از تلاش‌های شهردار محترم، معاونت عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک و نیز سازمان عمران شهرداری مشهد و تمامی عوامل دخیل و دست‌اندرکار این پروژه کم‌نظیر، کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

تسهیل دسترسی به بولوار ابوطالب با دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: احداث دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب دسترسی به بولوار ابوطالب را تسهیل کرد.
به گزارش صبح امروز، خلیل ا… کاظمی درحاشیه بازدید و بازگشایی دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب، اظهار کرد: این پروژه 29 مرداد با هدف جلوگیری از تصادف و تسهیل دسترسی به بولوار ابوطالب آغاز شد.
وی اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح ابوطالب با هزینه 175 میلیارد تومان ظرف 6 ماه اجرا و امروز دراختیار شهروندان قرارگرفت.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های این پروژه استفاده از تیرهای قوسی در احداث آن است که برای اولین بار در شرق کشور به کارگرفته شده است.
کاظمی ادامه داد: دراحداث این دوربرگردان 2500مترمکعب بتن ریزی،1800 تن آسفالت،570تن آرماتور و 6000 مترمربع فضای سبز به کار گرفته و اجرا شده است.

گفتنی است: دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب 29 مرداد امسال آغاز شد این دور برگردان به طول ۶۵۰ متر و با شیب رمپ ۴ درصد، عرشه پل به طول 50 متر دارای دو دهانه ۲۵ متری بولوار ابوطالب شمالی را به بولوار ابوطالب جنوبی متصل می کند.