1

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان رضوی از ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه 22 اسفندماه

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت : مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان رضوی از ساعت ۱۰ صبح پنج شنبه 22 اسفندماه 98 آغاز و تا ساعت 24 روز جمعه 23 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، قدرت ا… ابک در این خصوص اظهار داشت: دومین مرحله از ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان رضوی از ساعت ۱۰ صبح پنج شنبه 22 اسفندماه 98 آغاز و تا ساعت 24 روز جمعه 23 اسفندماه برای متقاضیان در شهرهای سبزوار، تربت حيدريه، کاشمر، تایباد، درگز، گناباد، بردسکن، خواف، رباط سنگ، روداب، ششتمد، كاخك، درود، قدمگاه، خرو، سنگان، قاسم آباد، مزداوند، قلندرآباد، سفيدسنگ، فرهادگرد، انابد، جنگل، رشتخوار، شهرزو، كندر، یونسی، همت آباد، جغتای، نقاب، داورزن، گلبهار، بینالود و مشهد آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان در شهر مشهد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود ساماندهی می شوند، تصریح کرد: همچنین متقاضیان شهر چناران در شهر جدید گلبهار و متقاضیان شهر نیشابور در شهرجدید بینالود ساماندهی خواهند شد.
ابک افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای ثبت نام الکترونیک از طریق گوشی موبایل و کامپیوترهای خانگی، و لزوم پیشگیری از بیماری کرونا، ضرورتی به حضور در کافی‌نت ها برای ثبت نام وجود ندارد.
• متقاضيان براي ثبت نام در طرح اقدام ملي مسكن، می توانند به يكي از روش‌هاي 1- سامانه اینترنتی طرح اقدام ملي مسكن به آدرس : Tem.mrud.ir
2- سامانه پيامكي 300073640 با ارسال (صرفا کد ملی) نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی اضافه کرد: به پیامک هائی که به جز کد ملی سرپرست خانوار، حاوی حرف یا کلمه دیگری باشند، ترتیب اثرداده نخواهند شد.
وی افزود: جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، آن دسته از متقاضیان استان که به هر دلیل امکان استفاده از رایانه شخصی در منزل را ندارند می توانند از ساعت ۱۰ صبح پنج شنبه 22 اسفندماه 98 آغاز و تا ساعت 24 روز جمعه 23 اسفندماه از طریق تلفن همراه شخصی خود و با ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار به سر شماره 300073640نسبت به ثبت نام اولیه در این طرح، اقدام کنند. بدیهی است ثبت نام نهائی از این متقاضیان پس از رفع بحران کرونا و با اطلاع رسانی قبلی، از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به آدرس (tem.mrud.ir) صورت خواهد پذیرفت.
لازم به ذکر است که پس از رفع مشکل کرونا، متقاضیان برای ثبت نام قطعی در سامانه اقدام ملی از طریق کد ملی و شماره تلفنی که از آن پیامک ارسال شده است، با ورود به سامانه، مراحل ثبت نام خود را تکمیل می کنند و لزومی به خروج از منزل و مراجعه به کافی نت ها برای ثبت نام وجود ندارد.
مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: متقاضیان ثبت‌نام در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند در زمان اعلام شده با مراجعه به سامانه بدون محدودیت در ظرفیت، ثبت‌نام کنند. پس از اتمام زمان ثبت‌نام و پایان پالایش متقاضیان بر اساس شرایط استفاده از طرح، متقاضیان نهائی با لحاظ شاخص‌هائی همچون تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار، مدت زمان ازدواج و… اولویت‌بندی و انتخاب می‌شوند.
ابک در ادامه گفت: افرادی که در مرحله اول، ثبت‌نام و به‌عنوان متقاضی اولیه، پیامک احراز شرایط را دریافت کرده‌اند چنانچه در بازه زمانی اعلام‌شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. متقاضیانی که نسبت به عدم احراز شرایط در مرحله اول ثبت‌نام اعتراض کردند، چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند، نیازی به ثبت‌نام مجدد نداشته و در فرایند قبلی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرند.
وی همچنین اظهار کرد: برای شهرهایی که در مرحله اول و دوم ثبت‌نام قرار نداشته‌اند، در صورت تأمین زمین در مراحل بعدی جهت ثبت‌نام از متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: هم استانی های عزیز در صورت هرگونه سوال می‌توانند با شماره تلفن 05137628414 داخلی 163 و 164 (اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی) تماس بگیرند.