1

تایید صلاحیت فقط 2 نماینده اصلاح‌طلب در استان

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی در خصوص وضعیت تایید صلاحیت‌ نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس در خراسان رضوی گفت: در استان ما از بین نمایندگان دوره گذشته، به جز 5 نماینده اصلی که یک تن از آنان انصراف داد، از جریان مستقل و اصلاح‌طلب فقط 2 نماینده نیشابور و تربت حیدریه تایید صلاحیت شده‌اند.

به گزارش صبح‌امروز، محمدصادق جوادی‌حصار، 7 بهمن ماه، در نشست خبری شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی اظهار کرد: مساله مهم‌تر اینجاست که همان تعداد اندک اصلاح‌طلبانی هم که راضی به ثبت‌نام شدند، رد صلاحیت شده‌اند. به طور کلی از بین نامزدهای اصلاح‌طلب استان که هم‌اکنون نماینده مجلس نیستند، تقریبا هیچ کاندیدای نام و نشان داری تایید نشده است.

وی ادامه داد: به این رد صلاحیت‌ها اعتراض شده ولی هیچ نشانه‌ای دریافت نکردیم که امیدی به تغییر شرایط باشد. با این حال تیم ما در حال رایزنی است اما متاسفانه تاکنون هیچ امید روشنی ایجاد نشده است.

عمده رد صلاحیت‌ها ذیل ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است

جوادی‌حصار با بیان اینکه در این دوره عمده رد صلاحیت‌ها ذیل ماده 28 قانون انتخابات مجلس بوده است، عنوان کرد: ماده 28 به مسائلی همچون لزوم التزام عملی نامزدها به اسلام و نظام، برخورداری از تابعیت ایرانی و… اشاره دارد.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی اظهار کرد: مساله‌ای که ما بر آن تاکید داریم این است که انتخابات باید رقابتی باشد. اگر قرار است دوم اسفند رقابت کنیم اما 26 بهمن صلاحیت برخی از نامزدها تایید شود، نام این را نمی‌توان رقابت گذاشت. ما به شدت از طرف بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان و جامعه تحت فشار هستیم که چرا در انتخابات شرکت کردید. ما اعتقاد داریم که نباید در بازی سیاسی قهر کرد. ما به عنوان جریان اصلاح‌طلب دغدغه ملی و میهنی داریم و احساس می‌کنیم اصلاحات نباید تنها مدافع حقوق خود باشد.

جوادی‌حصار ادامه داد: اگر شرایط تایید صلاحیت به همین منوال باشد، توان لیست دادن نداریم.

رد صلاحیت بابت یک عکس

وی با اشاره به علت رد صلاحیت خود در انتخابات کنونی گفت: در مورد رد صلاحیت به من گفته شده که هنگامی که به فرانسه سفر کرده‌ام، دختر من به جای روسری کلاه به سر کرده است. من این تصویر را در صفحه شخصی خویش بارگذاری کرده‌ام؛ این در حالی است که طبق قانون اگر کسی دزدی کرده و 10 سال از محکومیت او گذشته باشد، می‌تواند در انتخابات شرکت کند. نمونه این ماجرا مرحوم شریعتی بود که بعد از زندان به عنوان استاد دانشگاه سر کلاس رفت.

جوادی‌حصار اضافه کرد: در آیین اسلامی‌مان مجوزی برای بالا بردن صدا و ناسزا گفتن وجود ندارد مگر کسی که به او ظلم شده باشد. در این مورد نیز واقعا در برخی جاها ظلم می‌شود. من از مجلس چهارم به این سو هر دفعه که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌ام، رد صلاحیت شده‌ام. هر دفعه یک بهانه جدید پیدا می‌کنند و فقط می‌خواهند ما حضور نداشته نباشیم.