1

لیست «شانا» باطل است

دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی در خراسان رضوی گفت: لیست ارائه شده توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان ذیل تعاریف شورای ائتلاف تهران نیست، بنابراین باطل است، از ابتدا نیز شورای ائتلاف اعلام کرد که در چهار استان دخالت نمی‌کند، زیرا به حرف شورا عمل نمی‌کنند که یکی خراسان رضوی بود، بنابراین لیست استان، لیست شانا نیست.

به گزارش ایسنا، جمشید خاتمی در خصوص ارائه لیست مجزا از شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان، اظهار کرد: تشکل ما اصولگرا بوده و جریان انقلابی اصولگرا تعریف می‌شویم. عنوان تشکل ما جامعه جوانان متحد اسلامی است که به خودی خود به عنوان این جامعه ذیل جبهه پیروان خط امام و رهبری تعریف می‌شویم و عضو ناظر جبهه ایستادگی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه ما عضو تشکل‌های اصولگرا هستیم اما در ائتلاف شانا از ما به عنوان یک تشکل و حزب اصولگرا دعوت نکردند تا در ائتلاف شرکت کنیم، عنوان کرد: ما نیز اعتراضی به این موضوع نداشتیم و برای ما تفاوتی نمی‌کرد. ما ذیل جریان اصولگرا پیگیر این جریان هستیم و خوشبختانه وقتی از ما دعوت نکرده باشند، ما هم مسئولیتی در قبال لیست نداشته و تهعد تشکیلاتی به آن حزب نداریم. ما از ائتلافی خروج نکردیم، زیرا اصلا وارد ائتلافی نشده بودیم.

خاتمی گفت: ما با توجه به کارکرد حزبی خود به عنوان یک حزب، وظیفه خود می‌دانیم کاندیداهای مورد تایید خود بر اساس شاخص‌های اصولگرایی در استان را به مردم معرفی کنیم، بدین معنی که قطعا لیست خواهیم داد. از هفته‌ گذشته کمیته‌های تشکیلاتی ما فعال شده که در مورد تعدادی از شهرستان‌ها به‌جمع‌بندی رسیدیم و تا جمعه لیست ما نهایی خواهد شد، از اعضای خود تشکل نظرسنجی می‌شود و اکنون نیز بر اساس شاخص‌های جوان‌گرایی از عده‌ای خصوصا جوانان غیر اعضای تشکل خودمان در حال نظرسنجی هستیم و تلاش می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر کاندیداهای مورد تایید خود را معرفی کنیم.

دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی خراسان رضوی در خصوص لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: آنچه برای ما مهم بوده این است که در مجمع عمومی شورای ائتلاف در تهران لیست شامل ۴۰ درصد بالای ۵۰ سال، ۳۰ درصد زیر ۵۰ سال و ۳۰ درصد بانوان باشد، اما در استان این الگو رعایت نشده است. الان که ما می‌خواهیم لیست مستقل دهیم، به این معنا نیست که‌ مخالفت داشته و با شخص خاصی مشکل داریم، بلکه اکنون در پیچ مهم انقلاب، جوان‌گرایی لازم بوده و انقلاب در چله دوم‌ خود نیاز به پوست‌اندازی دارد که یکی از نکات مهم آن جوان‌گرایی است.

وی افزود: علاوه بر جوان‌گرایی، بسیاری از اصول گام دوم انقلاب نیز در این انتخاب رعایت نشده است. وقتی شاخص‌های گام دوم انقلاب را با این انتخاب و تصمیم‌گیری منطبق می‌کنیم، می‌بینیم که مبتنی بر بیانیه گام دوم نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم وارد شویم و تلاش خواهیم کرد جوانان مومن و انقلابی انتخاب شوند. بحث ما افراد نیست، بلکه ما داریم الگوی تهران را لحاظ می‌کنیم.

خاتمی بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا با سایر گروه‌های اصولگرا بر اساس شاخص‌های بیانیه گام دوم و الزامات مجمع عمومی ائتلاف در تهران به لیست مشترک برسیم و تلاش می‌کنیم لیست ما با لیست شورای ائتلاف اشتراکاتی داشته باشد.‌ مطلع شدیم از زمانی که لیست متتشر شده فضا متشتت شده و عده‌ای در حال لیست دادن هستند و اعتراض دارند، ما نمی‌خواهیم تجربه لیست‌های متشتت در دوره‌های قبل تکرار شود، به همین دلیل دوستان اصولگرا را جمع کرده و با آنها مذاکره کردیم تا لیستی منتشر شود که بر اساس شاخص‌های گام دوم انقلاب و دارای اشتراکات زیاد با شورای ائتلاف باشد.

دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نکته ما به شورای ائتلاف این است که شورای ائتلاف استان حتی شاخص‌های شورای ائتلاف تهران را رعایت نکرده است. شورای ائتلاف استان باید این نکته را رعایت کرده‌ و ذیل شورای ائتلاف تهران عمل کند و چون لیست ارائه شده ذیل تعاریف شورای ائتلاف تهران نیست، باطل است. اگر بخواهیم خودمان کار کنیم و بگوییم این مسیر را قبول نداریم‌، پس اسم ما شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیست. از ابتدا نیز شورای ائتلاف اعلام کرد که در چهار استان دخالت نمی‌کند، زیرا به حرف شورا عمل نمی‌کنند که یکی خراسان رضوی بود، بنابراین لیست استان، لیست شانا نیست که ملزم به رعایت باشیم، به همین دلیل باید تغییر کند.