1

عزم ملت عامل پیروزی انقلاب

عاطفه خوافیان

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال شرق کشور گفت: عزت و عزم ملت ایران باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش روزنامه صبح امروز، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان در کمیته مراسم ستاد دهه فجر که دوشنبه صبح در ستاد این قرارگاه برگزار شد، افزود: ملت ایران به برکت ولی فقیه نشان دادند که همچنان پشتیبان نظام اسلامی هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راه تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب همچنان باید عزم ملی و اراده قوی ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به رهبری امام راحل و فراز و نشیب هایی که تاکنون انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته بیان کرد: ارتش و نیروی هوایی با پیوستن به انقلاب تاثیرات خوبی در روند پیروزی انقلاب گذاشت و ارتش از همان ابتدای انقلاب در کنار مردم حضور داشته است.

امیر آذریان توضیح داد: بدنه ارتش بدنه‌ای  انقلابی و مذهبی بود و بعد از پیروزی انقلاب آمریکا و استکبار جهانی چون می دیدند منافع آنها از بین رفته درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

نوک پیکان دفاع از انقلاب به سمت دشمنان خارجی

وی ابراز کرد: ارتش از همان ابتدای انقلاب در نوک پیکان دفاع از انقلاب و مبارزه با دشمنان خارجی بود به گونه‌ای که در مناطق کردستان و گنبد با فرو نشاندن تهدیدات و ضربات منافقین آنها را خنثی کرد و شهید سپهبد ولی الله قرنی اولین شهید ترور نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سرتیپ دوم آذریان تبیین کرد: سبک زندگی برای کارکنان و خانواده‌ها بسیار مهم است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به این موضوع بیش از پیش باید پرداخته شود.

وی از آمادگی بسیار خوب ارتش و نیروهای مسلح خبر داد و اظهار کرد: وظیفه اصلی ما رصد دشمنان و ترفند‌های آن است که اجازه هیچ تعرضی را به دشمنان در تمام مرزهای کشور را نخواهیم داد.

وی حضور پایگاه‌های آمریکا در منطقه را تهدیدی برای کشور دانست و تاکید کرد: آمریکا و دشمنان هیچگاه نتوانستند به اهداف خود برسند و با توجه به حمایت خود از سلطنت طلب ها و فتنه گران به حول و قوه الهی همیشه شکست خوردند.

برنامه‌های دهه فجر ارتش

امیر سرتیپ دوم آذریان رژه موتورسواران نیروهای مسلح در روز ۱۲ بهمن از فرودگاه شهید هاشمی نژاد تا میدان شهدا، گلباران مزار شهدا ، اعزام سخنرانان نظامی به مراکز علمی و دانشگاهی، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس در روز ۱۹ بهمن به مناسبت روز نیروی هوایی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری صبحگاه مشترک، نورافشانی در جبل النور کوهسنگی در شب ۲۲ بهمن و حضور فعال و گسترده فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح را از اهم اقدامات کمیته مراسم برشمرد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسین سلیمانی هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های  ارتش در منطقه خراسان نیز با توجه به گام دوم انقلاب، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه و تمدن نوین اسلامی را از ابزار اصلی تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب نام برد.

وی با اشاره به مصادف بودن روز ۲۲ بهمن با اربعین شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت بیان کرد: شهید سلیمانی در راه تحقق بخشیدن به آرمان های انقلاب گام برداشت و جان خود را تقدیم به نظام انقلاب کرد و ما باید قدردان شهدا و نظام باشیم.