1

سیمرغ و پروانه‌ها به مشهد می‌آیند

بیشتر رویدادهای فرهنگی و هنری در هفته گذشته رنگ و بوی دهه فجر داشت که مهمترین آن در این خصوص انتشار خبر اضافه شدن دو بخش “پروانه‌ها” و “جشن سیمرغ خراسان ” به هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد بود.

به گزارش ایرنا، همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه، بخش “پروانه‌ها” که اختصاص به اکران فیلمهای ویژه کودکان دارد در سینمای شهید اصغرزاده مشهد برگزار می شود و در “جشن سیمرغ خراسان” نیز بهترین تولیدات سینمایی هنرمندان خراسان رضوی معرفی می‌شوند.

در هفته گذشته “ایمان ارضی” با مجموعه کامل تبلیغاتی نمایش “شاه کشی” از سبزوار و “سجاد انتظاری” با مجموعه تیزرهای نمایش “خانواده اردکانی” از مشهد به بخش مسابقه و نمایشگاه اقلام تبلیغاتی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

تئاتر “میراث” به نویسندگی و کارگردانی “عباس ممیززاده” که توسط موسسه فرهنگی – هنری هفت آسمان تهیه شده است نیز به صورت رایگان از سوم بهمن ماه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به روی صحنه رفت.

عوامل تئاتر “آنومی” خبر از نمایش این اثر از ۱۰ بهمن ماه در پردیس تئاتر مستقل شهر مشهد دادند. نمایشنامه این اثر برگرفته از  یکی از مهمترین پرونده‌های قضایی در دادسرای مشهد است و این نمایش با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ساخته شده است.

نمایش عروسکی “راز پاپاپا” ویژه کودکان و نوشته شادی غفوریان و به کارگردانی محبوبه پاداش در مجتمع فرهنگی –هنری امام خمینی (ره) مشهد به روی صحنه رفت.

نمایشگاه آثار شکسته نستعلیق هنرجویان “علی اکبر رضوانی” استاد خوشنویس مشهدی در هفته گذشته با عنوان “یاس کبود” و با هدف بزرگداشت ایام فاطمیه در نگارخانه رضوان مشهد برپا شد.

نمایشگاه آثار قرآنی نقاشی – خط و تذهیب “هاشم طلائیان” هنرمند ۳۴ سالۀ بجستانی با عنوان “سیمای نور” به مناسبت ایام شهادت فاطمۀ زهرا(س) در موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برپا شد.

سومین نمایشگاه خوشنویسی بانوان سبزوار به همت انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار و دانشگاه حکیم سبزواری با نمایش ۴۶ اثر از ۱۰ بانوی هنرمند در نگارستان آفرین این شهر برپا شد.

محفل شعری با عنوان “خادم شهید” نیز با حضور استادان شعر آیینی مانند محمد جواد غفورزاده، محمد علی سالاری ثانی و محمد نیک به همت انجمن ادبی رضوی مشهد وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد و شاعران در وصف شهید سپهبد سلیمانی شعرخوانی کردند.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره داستان کوتاه “زام” نیز در شهرستان تربت جام با حضور جمعی از هنرمندان محلی و مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.