1

خصوصی سازی پست حرکتی در راستای پیشتاز شدن

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات شرکت توزیع پستی پیام بار آسمان آسیا، ایمان معمار گفت: هم اکنون با بهره‌گیری از تیم قدرتمند نرم افزاری و با عقد قراردادهای PSP های مهم کشور، اقدام به ارائه درگاه توزیع پستی و فروشگاهی نموده و با ارائه خدمات ویژه فروشگاه های اینترنتی و فروشندگان کالا در دنیای مجازی ، اقدام به حمایت هرچه بیشتر از کسب و کارهای اینترنتی می‌کنیم.
مدیر عامل اپراتور اول خصوصی پستی ایران گفت: در حال حاضر پست آنی یکی از ۲ اپراتور پستی فعال در بخش خصوصی است.
محمد حسن کرباسیان در همایش فعال پستی آنی رسان که تحت نظارت اولین اپراتور خصوصی پستی ایران فعالیت می کند افزود: واگذاری پست به بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین بحث‌ها و چالش‌ها در چند سال اخیر بوده است.
مدیر عامل اپراتور اول خصوصی پستی ایران گفت: در حال حاضر پست آنی یکی از ۲ اپراتور پستی فعال در بخش خصوصی است.
به گزارش روزنامه صبح امروز، محمد حسن کرباسیان در همایش فعال پستی آنی رسان که تحت نظارت اولین اپراتور خصوصی پستی ایران فعالیت می کند افزود: واگذاری پست به بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین بحث‌ها و چالش‌ها در چند سال اخیر بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در پی پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۵ شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در ساختار پستی به وقوع پیوست و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و ۲ اپراتور پستی وارد بخش خصوصی شد و خدمات شکل دیگری به خود گرفت.
مدیر عامل اولین اپراتور خصوصی پست ایران همچنین با ذکر اینکه برای خصوصی سازی پست فرصت ۵ ساله ای از سوی مجلس به منظور اینکه حوزه های متفاوت پستی دچار اختلال نشود ایجاد شد ادامه داد: پست بسیار مساله مهمی در کشور است و برای اینکه مردم معطل نشوند و فرآیند پستی با کیفیت بهتری انجام پذیرد ، نمایندگان به این منظور وظایفی را برای این حوزه نوشتند.
کرباسیان با اشاره به قوانینی که برای بخش خصوصی خدمات پستی توسط نمایندگان ایجاد شده است مطرح کرد: برمبنای قوانین برای بخش خصوصی پستی این مساله مطرح شد که تا مادامی که بخش خصوصی تمایلی به این کار نداشته باشد بند ۱ و۳ قوانین پستی مجاب هستند خدمات پایه ای پست را انجام دهند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در ۲۲ مهرماه طی مراسمی، مسئله خصوصی سازی پستی مطرح شد و جناب آذری جهرمی وزیر ارتباطات کشور این موضوع را بررسی کرده وبرمبنای سیاست گذاری‌های شکل گرفته در وزارت با توجه به نیاز بازار پستی شکل گرفت.
وی در ادامه گفت: زمانی که به دنبال منظورارائه خدمات بهتر باید این حرکت قابل رصد باشد و نیاز مصرف کننده را دانسته و خوددرل در رفع نیاز او متعهد بداند.
مدیرعامل اپراتور اول بخش خصوصی همچنین به سخنان خود اضافه کرد: پست جمهوری اسلامی ایران سازمانی شکل گرفته و این اتفاق نیز باید در بخش خصوصی بیوفتد.
کرباسیان ادامه داد: قصد داریم تا با فعالین پستی که اکنون در این حوزه قصد فعالیت دارند همکاری داشته باشیم تا بتوانیم کار را جلو ببریم که جنبه هم افزایی داشته باشد.
وی با اشاره به خدمات پستی آنی رسان تصریح کرد: در استان خراسان رضوی آنی رسان پایه اصلی است و ممکن است در برخی از استان ها که در حال فعال سازی بخش خصوصی پستی در انجا هستیم مشکلاتی به وجود بیاید و لذا باید بین فعالین پستی تعامل وجود داشته باشد.
مدیر عامل اپراتور اول بخش خصوصی پست ایران با بیان اینکه با چند شرکت بخش خصوصی قرار داد بسته ایم گفت: تا کنون با ۳۴ شرکت پستی، به منظور فرآیند های مختلف پستی قرار داد بسته ایم.
کرباسیان با اشاره به پست آنی رسان گفت : از ایجاد شرکت بخش خصوصی برای اولین بار در مشهد و درکنار بارگاه امام رضا(ع) شکل گرفته ابراز خرسندی کردو امیدواریم که این پست بتواند به صوت جهانی فعالیت خود را آغاز کند.