1

تقابل پسران مشهد با قهرمان آسیا

مانی پویا

تیم فوتبال شهر خودرو ایران امروز دوشنبه ساعت 18 به مصاف تیم الهلال عربستان قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت.

شهر خودرو ایران با دو پیروزی مقابل حریف بحرینی و قطری به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسید تا ایران در معتبرترین مسابقات باشگاهی قاره کهن 4 سهمیه داشته باشد. شهر خودرو مشهد البته خیلی شانس ندارد و  در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها قرار گرفته است. بازیکنان تیم شهر خودرو در اولین گام هم باید به مصاف تیم قدرتمند عربستان الهلال عربستان بروند. الهلالی که همین چند وقت پیش توانست جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر ببرد و یک تیم قدرتمند با بازیکنانی با کیفیت است.

خستگی شهرخودرو

شهر خودرو هم یکی از تیم‌های خوب فوتبال ایران است که بازیکنان ارزشمند و توانمند ایرانی را در اختیار دارد اما مشکل اصلی شهر خودرو فشردگی مسابقات لیگ برتر و خستگی آنها قبل از دیدار با قهرمان آسیاست. برخی از کارشناسان شانس اندکی برای موفقیت شهر خودرو در این بازی قائل هستند اما فوتبال ایران و فوتبالیست‌های ایرانی پتانسیل بالایی دارند. جوانان ایرانی بارها از غیرممکن‌ها عبور کرده‌اند و به موفقیت رسیده‌اند این مرتبه هم دلیلی ندارد که نتوانند از الهلال عربستان یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های قاره امتیاز بگیرند.

ار سخت

الهلال سال‌ها سابقه حضور در لیگ قهرمانان را دارد ولی شهر خودرو اولین حضورش را در این مسابقات تجربه می‌کند به همین دلیل کار شهر‌خودرو بسیار سخت است اما اگر پسران فوتبال مشهد بتوانند در اولین گام قهرمان مسابقات را متوقف کنند در آن صورت به خود باوری و اعتماد به نفس بیشتری می‌رسند و ادامه راه برایشان آسان تر خواهد بود.

ستاره الهلال دیدار با شهرخودرو را از دست داد

بازیکن کلیدی و تاثیرگذار الهلال به خاطر آسیب دیدگی دیدار برابر شهر خودرو را از دست داد.

محمد الشلهوب بازیکن کلیدی و تاثیرگذار الهلال در تمرین این تیم مصدوم شد و نمی‌تواند در دیدار برابر شهر خودرو به میدان برود.

الهلال صدرنشین لیگ عربستان است و شهر خودرو هم  در رده پنجم لیگ برتر ایران قرار دارد.

کو هیونگ جین، داور اهل کره جنوبی این بازی مهم را قضاوت خواهد کرد.

تمرکز بر روی الهلال

محمدقاضی یکی از بازیکنان باتجربه شهرخودرو است که در نیم فصل از نساجی به این تیم پیوست و مجتبی سرآسیایی حساب ویژه ای روی او و دیگر با تجربه هایش برای کسب نتیجه خوب در این دیدار فوق دشوار دارد. قاضی در ارتباط با شرایط تیم شهرخودرو بعد از شکست برابر فولادخوزستان گفت: باختن دربرابر فولاد یک اتفاق بود. در این بازی  دو اشتباه از سمت ما رخ داد و به خاطر این نتوانستیم ببریم در غیراینصورت هرگز نمی باختیم. اما فوتبال است و این اتفاقات رخ می دهد. ما آن بازی را فراموش کردیم و حقمان باخت نبود. در حال حاضر تمام تمرکزمان را برای بازی با الهلال گذاشته ایم و با روحیه ای که کل تیم دارد دنبال یک نتیجه خوب هستیم.

او در ارتباط با مجتبی سرآسیایی که بعد از رفتن یحیی گل محمدی به پرسپولیس هدایت شهرخودرو را به عهده گرفته افزود: سرآسیایی یک مربی جوان و با برنامه است و تمام تلاشش را می کند تیم شرایط خوبی پیدا کند. ما به او در این راه کمک می کنیم و می خواهیم کنارش باشیم. بازیکنان باتجربه می توانند به تیم کمک کنند تا او هم بتواند نتایج خیلی خوبی بگیرد. مطمئن هستم این اتفاق می افتد.مهمترین موضوع برای موفقیت یک تیم همدلی است که شهرخودرو به این مهم رسیده است.

قاضی اضافه کرد: شرایط آسیا کلا با لیگ و جام حذفی متفاوت است. در آنجا تیم ها خیلی با قدرت هستند. از نظر امکانات در شرایط خوبی قرار دارند و از نظر بازیکن هم خوب هستند.من زمانی که در ذوب آهن بودم در گروه مرگ بودیم اما در لیگ قهرمانان سربلند ماندیم. در آن سال  دو بازی با الهلال داشتیم و این تیم را بردیم و به مرحله بعدی رفتیم. اگر یکدل و همقسم باشیم انشالله از این بازی سخت که حریفانمان از نظر بازیکن و امکانات متفاوت با ما است می توانیم به سلامت عبور کنیم. ما هم شهرخودرو و یک تیم خوب و همدل و یکدست هستیم و می رویم یک بازی پرقدرت انجام بدهیم. پا پس نمی کشیم و تا سرحد توان تلاش می کنیم که نتیجه خوبی بگیریم.

روزهای خوب

مهاجم سابق پرسپولیس و استقلال درباره حضور مجددش در شهرخودور هم گفت:من دو پیشنهاد دیگر هم داشتم اما شهرخودرو را به این دلیل انتخاب کردم  چون قبلا اینجا بودم و روزهای خیلی خوبی داشتم. حس و حالم این بود که بتوانم شرایط خوبی را برای خودم و تیم رقم بزنم. با آقای سرآسیایی صحبت کردم و ایشان خواستند که به این تیم بیایم و من هم قبول کردم.

او اضافه کرد: من می دانستم شهرخودرو بازی های آسیایی دارد و باشگاه هم می خواست شرایطی داشته باشد که در لیگ و آسیا موفق باشد. تصمیم گرفتم بیایم و شرایط جدیدی را تجربه کنم و می دانم در کنار همدیگر می توانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم و حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

قاضی در انتها هم درباره جدایی اش از نساجی گفت: در نساجی اتفاقات بدی برای من رقم خورد. الان صحبت کردن درباره این موضوع خیلی لزومی ندارد و برگشتن به گذشته است. انشالله به موقعش در این ارتباط صحبت خواهم کرد.