1

بیشترین املاک دولتی در دست آموزش‌و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعاملات و هم افزایی بسیار خوبی میان ادارات کل آموزش و پرورش و ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی برقرار است و اقدامات مشترک خوبی میان این دو دستگاه انجام گرفته است.

به گزارش صبح امروز، قاسمعلی خدابنده  در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و انعقاد تفاهم نامه تسهیل مستندسازی املاک فاقد سند مالکیت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش بیشترین املاک دولتی را در سطح کشور و استان به خود اختصاص داده اما متاسفانه به دلایلی همچون نبود نیروی متخصص در این حوزه، نبود اعتبارات و در اولویت نبودن این امر مهم، از دیرباز اهمیتی به مستندسازی اسناد مالکیت داده نشده و با توجه به رشد قیمت املاک و مشکلات گوناگون ایجاد شده ضرورت داشت در زمینه مستندسازی املاک آموزش و پرورش استان اقدامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در حال حاضر دارای هشت هزار مِلک است که ۷۰ درصد آن در مناطق شهری و ۳۰ درصد آن در مناطق روستایی قرار دارد و فقط ۳۰ درصد این املاک دارای اسناد مالکیت می باشد و بیش از پنج هزار ملک آموزش و پرورش استان فاقد اسناد رسمی است.

خدابنده اظهار کرد: در همین راستا میان ادارات کل آموزش و پرورش و ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی تفاهم نامه تسهیل مستندسازی املاک فاقد سند مالکیت آموزش و پرورش استان منعقد شد و با جدیت تلاش می کنیم در سال ۹۸ و ۹۹ بخش اعظمی از این املاک را سنددار نماییم.

وی تبیین کرد: در سال گذشته با پیگیری صورت گرفته برای حدود ۲۰۰ مِلک آموزش و پرورش استان اسناد مالکیت صادر شد و تلاش می کنیم این آمار را افزایش دهیم.