1

السیلیه- شهرخودرو؛ یک گام تا تاریخ‌سازی

تیم‌های فوتبال استقلال و شهرخودرو ایران برای قطعی کردن حضور خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز در قطر به مصاف رقبای خود می‌روند.

تیم‌های فوتبال استقلال و شهرخودرو ایران دومین و آخرین بازی خود در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را امروز سه‌شنبه در قطر برگزار می‌کنند و در صورت برتری در این بازی‌ها می‌توانند راهی مرحله گروهی این مسابقات شوند.

طبق برنامه از پیش تعیین شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های قطری الریان و السیلیه در این مرحله از بازی‌ها میزبان هستند.

رقیب بدون سابقه

السیلیه که با ایستادن در جایگاه سوم جدول فصل گذشته لیگ ستارگان قطر موفق به کسب سهمیه حضور در مرحله پلی‌آف شده بود، مثل نماینده کشورمان سابقه شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.

السیلیه با انجام ۱۳ بازی و کسب ۱۷ امتیاز در جدول دوازده تیمی لیگ ستارگان، در جایگاه ششم قرار دارد و در ۵ بازی اخیر خود، متحمل ۳ شکست شده است. رقیب سه‌شنبه نماینده ایران با زدن تنها ۱۵ گل، پنجمین خط حمله ضعیف لیگ قطر را به نام خودش ثبت کرده اما در بحث تدافعی با دریافت ۱۷ گل سومین خط دفاعی برتر در بین تیم‌های کشورش است.

در لیست بازیکنان السیلیه قطعا حضور کریم انصاری‌فرد مهمترین نکته جالب برای ایرانی‌ها است، اما به غیر از مهاجم ملی‌پوش کشورمان، در بین بازیکنان تیم قطری ۵ بازیکن خارجی دیگر که اهل مصر، سودان، الجزایر، سنکال و مراکش هستند هم حضور دارند.

شهرخودروی ایران که به خاطر قهرمانی همزمان پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی، سهمیه چهارم ایران در رقابت‌های آسیایی را به دست آورده بود، برای تاریخ سازی، تنها یک قدم فاصله دارد. تاکنون هیچ تیمی از شرق ایران نتوانسته در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی آسیا حضور داشته باشد. با این اوصاف صعود شاگردان مجتبی سرآسیایی از این مرحله، کار بزرگی محسوب می‌شود.

شهرخودرو برخلاف استقلال، بدون بازگشت به ایران راهی قطر می‌شود و برای این بازی مثل دیدار مقابل الرفاع، محمد قاضی، میروسلاو اسلاوو و مجتبی آقاجانپور را در اختیار ندارد.

امید به سرآسیایی

مجتبی سرآسیایی مدافع تنومند سال‌های نه چندان دور پیام، پیکان و ابومسلم خراسان پس از شش سال حضور در قواره سرپرستی پدیده خراسان و تجربه حضور کنار مربیانی چون اکبر میثاقیان، علیرضا مرزبان، رضا مهاجری و یحیی گل‌محمدی، سرانجام در انتخابی از سوی مالک باشگاه شهرخودرو سکاندار هدایت تیمی شد که آرزوهای میلیون‌ها هوادار خراسانی به آن دوخته شده است.

شاید یکی از عمده‌ترین دلایل انتخاب سرآسیایی را جدای از کاریزمای خاصش که او را تا قائم‌مقامی پدیده و شهرخودرو هم برد، شناخت بسیار خوبی است که او از تیم بسته شده یحیی دارد. سرآسیایی که بعضا فراتر از سرپرست در کنار گل‌محمدی بوده، اولین نمره 20 کارنامه مربیگری خود را با سربلندی در آزمون آسیایی کسب کرد تا هواداران مشهدی را در ادامه پلی‌آف آسیا خوشحال و امیدوار کند.

سرآسیایی که در بازی با شاهین شهرداری بوشهر از نبود کامل بازیکنانش گلایه داشت حالا با این پیروزی آسیایی، آن هم بدون تماشاگر خودی توانست انتقاداتی که بعضا بخاطر عدم تجربه مستقیم مربیگری به او می‌شد را پاسخ داده و از تیمی رونمایی کند که سوپراستارهایش تلفیقی از بازیکنان قدیمی و جدید این تیم بودند.

شاید بتوان خوشحال‌ترین فرد از موفقیت سرآسیایی را فرهاد حمیداوی نامید. مالک کاملا فوتبالی شهرخودرو با این نتیجه بسیار ارزشمند توانست به انتخاب خود مهر تایید زده و به هواداران مشهدی این امید را بدهد که نماینده آسیایی شهرشان حالا حالا ها حرف برای گفتن دارد. قطعا نتایج پیش رو غیرقابل پیش بینی است اما قطعا تا به اینجا مجتبی سرآسیایی به عنوان یک مربی بومی شهر مشهد توانسته در زادگاهش سر به آسمان بساید.

سرگردانی در فرودگاه

اعضای تیم شهر خودرو که ساعت شش صبح دیروز هتل محل اقامت خود در دبی را به مقصد کویت ترک کرده بودند، قرار بود با پرواز ساعت 10 صبح دیروز از این کشور راهی دوحه شوند، اما هواپیمای آنها دچار نقص فنی شد.

اعضای تیم شهر خودرو ابتدا سوار هواپیما شدند، اما بعد از یکی دو ساعت به آنها اعلام شد موتور هواپیما مشکل دارد و پرواز بالاخره با چند ساعت تأخیر انجام شد.

با توجه به این شرایط مسئولان این تیم نمایندگان ‌AFC را با ارسال فیلم و عکس در جریان اتفاقات رخ داده قرار دادند تا در مورد زمان بازی شهر خودرو مقابل السیلیه تصمیم‌گیری شود.

بازی تیم‌های فوتبال السیلیه و شهر خودروی ایران در چارچوب مرحله پایانی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 18:40 امروز (سه‌شنبه -به وقت تهران) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه باشگاه الدحیل برگزار می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه بازیکنان تیم شهر خودرو به خاطر این معطلی مجبور شدند برای دقایقی حرکات نرمشی و کششی در فرودگاه کویت داشته باشند.

حضور ستاره ایرانی در پوستر رسمی السیلیه

عکس کریم انصاری‌فرد مهاجم ایرانی تیم السیلیه در پوستر ویژه بازی این تیم برابر شهرخودرو قرار گرفت.

تیم السیلیه از پوستر رسمی‌اش برای دیدار رونمایی کرد که عکس کریم انصاری‌ فرد مهاجم ایرانی این تیم نیز در پوستر وجود دارد.