1

مشهدی‌ها صاحب سالن 6هزار نفری می‌شوند

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر بتوانیم منابع پروژه سالن 6 هزار نفره مشهد را تامین کنیم، احتمالا در دهه فجر سال آینده این سالن را افتتاح می‌کنیم.
پتانسیل خراسان رضوی
مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از سالن 6 هزار نفره مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) مشهد، اظهار کرد: با توجه به جایگاه استان، وضعیت ورزش و استعدادهای فراوان، خراسان رضوی استحقاق این را داشت که 20 سال پیش از این، یک سالن 6 هزار نفره مجهز را داشته باشد.
وزیر ورزش و جوانان افزود: شهرهای بزرگی مانند مشهد، شیراز، سنندج از داشتن چنین سالنی بی‌بهره بودند که ما در این راستا نسبت به ساخت ده سالن شش هزار نفره در ده مرکز استان اقدام کردیم.
وی بیان کرد: سعی ما بر این است که این 10 پروژه را تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسانیم، همچنین اولویت ما با سالن‌های مشهد، شیراز، سنندج و کرج است.
سلطانی‌فر اضافه کرد: پروژه شهرهای سنندج و شیراز در سال جاری به پایان می‌رسد و برای سال آینده نیز اتمام 4 پروژه دیگر را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن‌ها سالن 6 هزار نفره مشهد خواهد بود.
وی عنوان کرد: خوشبختانه از زمانی که پیمانکار پروژه مشهد تغییر کرده و به سازمان همیاری شهرداری‌ها واگذار شده، سرعت و کیفیت کار بسیار افزایش پیدا کرده است، اگر بتوانیم منابع این پروژه را تامین کنیم، احتمالا در دهه فجر سال آینده سالن 6 هزار نفره مشهد را افتتاح خواهیم کرد.
بودجه 45میلیارد تومانی
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: طبق برآوردهایی که تاکنون انجام شده، برای اتمام این پروژه حدود 45 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.
سلطانی‌فر تصریح کرد: علی‌رغم تمام محدودیت‌های مالی در اثر تحریم‌های ناعادلانه و غیرقانونی آمریکا که معیشت مردم را مورد هدف قرار داده، پروژه‌های عمرانی در تمام بخش‌ها فعال است و با تلاش همه مدیران و زحمت‌کشان پروژه‌ها را یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسانیم.
وی اظهار کرد: در سال گذشته برنامه‌ریزی برای افتتاح 500 پروژه انجام شد که با تلاش همه دست‌اندرکاران تعداد 700 پروژه را به بهره‌برداری رساندیم و امسال نیز هدف‌گذاری برای 700 پروژه بوده که تا اینجای کار از مرز بهره‌برداری از 400 پروژه گذشته ایم.
وزیر ورزش و جوانان اذعان کرد: امیدوارم پروژه سالن 6 هزار نفره مشهد با کیفیت خوب و در شأن مردم خراسان به بهره‌برداری برسد و شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی در آن باشیم.
سلطانی فر در پایان گفت: با توجه به اینکه 50 درصد از هتل‌های کشور در مشهد است و فرودگاه بین‌المللی بسیار خوبی دارد، خراسان رضوی می‌تواند حداقل در هر فصل میزبان یک رویداد بزرگ بین‌المللی باشد.
نبود سالن مناسب در مشهد
فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم در خصوص دستاوردهای سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان رضوی اظهار کرد: وزیر ورزش و جوانان روز جمعه سفری برای بازدید از پروژه‌های ورزشی ثامن به مشهد داشت و همانطور که اشاره کرد ما پس از سال‌ها سالن ۶ هزار نفری مشهد را در حال ساخت داریم که باید زودتر به بهره‌برداری می‌رسید چرا که ظرفیت‌های استان در خصوص میزبانی مسابقات بین‌المللی بسیار بالا است‌ و در مشهد سالن بزرگی برای رویدادهای بزرگ بین‌المللی نداریم، این سالن باید در مدت زمان مشخصی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه وزیر از پروژه اظهار رضایت کامل داشت و قرار بر این شد از طریق شرکت توسعه و تجهیز دستور بدهند بخشی از مطالبات پیمانکار را در اسرع وقت پرداخت کنند تا پروژه در بهمن ماه سال آینده افتتاح شود.
وی با بیان اینکه برای تکمیل این سالن ۳۴ میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد داریم، گفت: با خرید تجهیزات برای سالن همچون صندلی و پکیج سرمایشی و گرمایشی و دیگر وسایل، پروژه به ۴۵ میلیارد تومان می‌رسد که وزیر قول مساعد داد تا نسبت به تأمین و تخصیص اعتبارات اقدامات لازم از طریق شرکت توسعه به‌عمل آید.
فتاحی خاطرنشان کرد: بحث بعدی موضوع استادیوم ثامن بود که خوشبختانه وزیر با شرکت توسعه برای تأمین ۳۰ هزار صندلی برای ورزشگاه هماهنگ کردند و از آنجایی که دستور داده بودند، ۳ میلیارد تومان برای این استادیوم به ما کمک شود، دستور تخصیص اعتبارات نیز داده شد تا ما بتوانیم برای تجهیز گیت‌های ورودی و دوربین‌های مداربسته استفاده کنیم، خوشبختانه پیمانکار به‌خوبی کارش را برای تکمیل استادیوم ثامن آغاز کرده است.
دستور وزیر
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به پیست اتومبیل‌رانی مشهد، افزود: این پیست در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار است و زیرسازی‌های آن انجام شده، آسفالت و ساختمان‌های جانبی آن به ۴۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، با توجه به وجود متقاضیان بخش خصوصی، وزیر دستور داد که متقاضی را جهت انعقاد قرارداد و واگذاری پروژه به وزارت معرفی کنیم که می‌تواند بخش خوبی باشد و ما همزمان با افتتاح سالن ۶ هزار نفره شاهد افتتاح پیست اتومبیلرانی نیز باشیم.
وی در خصوص دیواره صخره‌نوردی مشهد، اظهار کرد: سالن صخره‌نوردی مشهد تکمیل شده و برای افتتاح نیاز به دیواره صخره‌نوردی دارد که وزیر به شرکت توسعه برای تکمیل آن دستور دادند و امیدواریم بتوانیم این سالن را در دهه فجر با دیگر پروژه‌ها به بهره‌برداری برسانیم.
فتاحی یادآور شد: آخرین مورد نیز بحث کلی بود که گزارشی از پروژه‌های نیمه‌تمام را به اطلاع وزیر رساندیم، امیدواریم تا دهه فجر ۹۰ پروژه ورزشی افتتاح شود، چرا که بسیاری از پروژه‌های ما بالای ۷۵ درصد پیشرفت داشته‌ است به همین دلیل از وزیر خواستیم در خصوص تأمین منابع مصوب شده وزارت این استان را مورد توجه قرار دهند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس در صورتی که ۵۰ درصد تخصیصات از طریق فدراسیون ملی باشد ما نیز باید تمام تلاشمان را بکنیم در دهه فجر با حضور وزیر یک برنامه افتتاح همه جانبه داشته باشیم و کار تاریخی در سطح استان انجام دهیم، در بحث منابع استانی نیاز به حمایت استاندار و برنامه و بودجه داریم که در تخصیص به موقع اعتبار ما را همراهی کنند.